Snøft, min gamle hund kan snart ikke mere....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.210 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. februar 2010

Berg

Ved godt at dette er en baby side, men har lige brug for at lufte mine frustrationer.

Min dejlige skønne vidunderlige hund har været skidt et stykke tid. Hoster og hiver efter vejret. Har været ved dyrlægen nogle gange de sidste måneder hvor han er blevet behandlet for lungebetændelse og undersøgt for hjerte-lunge orm. Men han er ikke blevet bedre...

Da jeg var afsted til dyrlægen igen i går var det en helt anden besked jeg fik. Hans tilstand er meget forværret i forhold til sidste dyrlægebesøg og dyrlægen var sikker på at han havde det meget skidt og at det skyldtes at hans hjerte var blevet rigtig dårligt.

Set i bakspejlet giver alt pludselig mening. Han er begyndt at sakke bagud ved selv små gåture det seneste år. Hans lyst til at lege er blevet mindre (men det tilskrev vi jo bare at han er blevet ældre) og hans hoste og hvæsen betyder jo bare han har haft svært ved at få vejret.

Nu får han så hjertemedicin og hvis det virker godt (dyrlægen tvivlede) får han selvfølgelig lov til at leve videre. Men hvis ikke det virker efter hensigten må vi bøje os og med blødende hjerte lade vores første "barn" blive aflivet................

Puha kan slet ikke klare tanken. Vi har to hunde og to katte, men vores gamle hund er absolut vores favorit (puha ikke pænt sagt)

Åhhhh hvor er det bare trist. Har fundet et billede der viser hvor dejlig og værdig han er!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

Mira0911

Berg skriver:

Ved godt at dette er en baby side, men har lige brug for at lufte mine frustrationer.

Min dejlige skønne vidunderlige hund har været skidt et stykke tid. Hoster og hiver efter vejret. Har været ved dyrlægen nogle gange de sidste måneder hvor han er blevet behandlet for lungebetændelse og undersøgt for hjerte-lunge orm. Men han er ikke blevet bedre...

Da jeg var afsted til dyrlægen igen i går var det en helt anden besked jeg fik. Hans tilstand er meget forværret i forhold til sidste dyrlægebesøg og dyrlægen var sikker på at han havde det meget skidt og at det skyldtes at hans hjerte var blevet rigtig dårligt.

Set i bakspejlet giver alt pludselig mening. Han er begyndt at sakke bagud ved selv små gåture det seneste år. Hans lyst til at lege er blevet mindre (men det tilskrev vi jo bare at han er blevet ældre) og hans hoste og hvæsen betyder jo bare han har haft svært ved at få vejret.

Nu får han så hjertemedicin og hvis det virker godt (dyrlægen tvivlede) får han selvfølgelig lov til at leve videre. Men hvis ikke det virker efter hensigten må vi bøje os og med blødende hjerte lade vores første "barn" blive aflivet................

Puha kan slet ikke klare tanken. Vi har to hunde og to katte, men vores gamle hund er absolut vores favorit (puha ikke pænt sagt)

Åhhhh hvor er det bare trist. Har fundet et billede der viser hvor dejlig og værdig han er!

Hvor ser han bare dejlig ud...

Er ked af det på jeres vejne... Håber da medicinen vil hjælpe...

Vi svæver selv i denne situation igen... Så hårdt...

Sender dig en krammer...

Anmeld

20. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Ååh,en dejlig bamse.Jeg sender jer masser af tanker og knus,og håber på det bedste,for det er bare så hårdt.

Har selv en gammel hund på 15 år,som har været på hjertemedicin i et par år.Det var også et kæmpechok.Vi var til rutine check,og kunne intet mærke på ham,og så siger de at der er en mislyd ved hjertet.Jeg troede jeg skulle besvime,var slet ikke forberedt!Hans ene hjerteklap fungerer ikke ordentligt,men han har haft det fint nu i et par år på den måde.Udover det har han lidt gigt,er døv og er begyndt at vakle og snuble indimellem,men han har lige været afsted igen,og så længe han lader til at have det godt,går det jo...meeen man ved jo godt at det nærmer sig,og det er ikke til at holde ud at tænke på!

Hvor gammel er han?Hold os opdateret,ikke?Og al mulig held og lykke hvad der end sker.

Lige et par billeder af gamle Micky i sneen,hans yndlingsbeskæftigelse

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. februar 2010

Berg

Pernilleh skriver:

Ååh,en dejlig bamse.Jeg sender jer masser af tanker og knus,og håber på det bedste,for det er bare så hårdt.

Har selv en gammel hund på 15 år,som har været på hjertemedicin i et par år.Det var også et kæmpechok.Vi var til rutine check,og kunne intet mærke på ham,og så siger de at der er en mislyd ved hjertet.Jeg troede jeg skulle besvime,var slet ikke forberedt!Hans ene hjerteklap fungerer ikke ordentligt,men han har haft det fint nu i et par år på den måde.Udover det har han lidt gigt,er døv og er begyndt at vakle og snuble indimellem,men han har lige været afsted igen,og så længe han lader til at have det godt,går det jo...meeen man ved jo godt at det nærmer sig,og det er ikke til at holde ud at tænke på!

Hvor gammel er han?Hold os opdateret,ikke?Og al mulig held og lykke hvad der end sker.

Lige et par billeder af gamle Micky i sneen,hans yndlingsbeskæftigelse

Tak skal I have.

Sikke en dejlig vovse. Man kan jo se at han har det godt selvom han er gammel og på hjertemedicin.

Du beskrev lige den følelse jeg havde igår da jeg fik beskeden. Dyrlægen så meget utilpas ud (vi har haft samme dyrlæge i mange år og præcis denne dyrlæge redede vores anden hund da hun spiste en plastik bamse, så vi kender efterhånden hinanden) og jeg begyndte at få prikker for øjnene og tænkte om jeg skulle til at tage det frygtelige valg nu eller om det kunne udskydes....

Jeg er enormt glad for at høre at jeres gamle hund har levet godt med hjertemedicin i flere år. Så er der da håb forude. Dyrlægen beskrev faktisk det med dårlige hjerteklapper, men det er ikke det min hund lider af. Han har meget hurtig puls fordi hjertet ikke trækker sig ordentlig sammen. Det er vist en helt anden prognose vi så taler om.

Det er åbenbart meget almindelig når hans race bliver ældre (det har jeg dog aldrig læst noget om men dyrlægen har vel ret). Vi prøver et helt nyt medikament og håber håber håber at det kan give ham et par gode år. Han er kun 7 1/2 år gammel (men det er vist også gammel for så store hunde. De bliver normalt 8-10 år gamle)

Anmeld

20. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Tak,tak

Uha,ja,kender godt det med at tænke : " Er det nu?!? ".For et par uger siden synes jeg virkelig han var dårlig til bens,og kunne slet ikke stå op,og der troede jeg seriøst at vi måtte have fat i dyrlægen næste dag.Men han havde vist bare ligget for længe ude i den kolde sne.

Store hunde bliver ikke så gamle som små,siger de godtnok.Tror vores border collie på 25 kg. er ved at slå en rekord

Men vi må håbe på det bedste med det nye medicin,og så gammel er han jo heller ikke,synes jeg.Hvornår begyndte I på medicinen?

Anmeld

20. februar 2010

MyBaby

Ej, jeg føler bare SÅ meget med dig! Vi har også hund og jeg tør slet ikke tænke på, når den tid kommer, hvor den ikke kan mere! Den er ikke så gammel endnu - 3 år til sommer - men alligevel kan bare tanken om, at den på et tidspunkt går bort, gøre mig helt ked af det!

Du får lige et kram herfra!

Anmeld

20. februar 2010

Berg

Pernilleh skriver:

Tak,tak

Uha,ja,kender godt det med at tænke : " Er det nu?!? ".For et par uger siden synes jeg virkelig han var dårlig til bens,og kunne slet ikke stå op,og der troede jeg seriøst at vi måtte have fat i dyrlægen næste dag.Men han havde vist bare ligget for længe ude i den kolde sne.

Store hunde bliver ikke så gamle som små,siger de godtnok.Tror vores border collie på 25 kg. er ved at slå en rekord

Men vi må håbe på det bedste med det nye medicin,og så gammel er han jo heller ikke,synes jeg.Hvornår begyndte I på medicinen?

Vi begyndte først på medicinen i går aftes så vi kan ikke forvente nogen forbedring før i morgen

Faktisk tror jeg (eller også er det indbildning) at han har det lidt bedre. Han var fjollet i formiddags, det er ellers længe siden han har most igennem mine ben (og med sådan en bamsehund betyder det at man får en ridetur når det sker).

Det er da superflot hvis jeres hund er blevet 15 år. Det er da lidt vildt. Men I går vel efter rekorden

Anmeld

20. februar 2010

Pia.

Jeg blev så ked af at læse dit indlæg at jeg faktisk græd, fordi jeg selv sidste sommer efter mange års sygsom måtte tage det svære valg at sge farvel til min skønne pige Nanna (lys labrador retriever) - Jeg savner hende hver dag og selvom jeg efter hende har fået ny hund er der INGEN der kan erstatte hendes plads - hun var vores store pige, og er vokset op med vores børn...

Jeg håber inderligt at jeres gamle vovse har lidt mere tid med jer og ellers må du love mig at lade ham dø imens han stadig har det godt, den sidste tid skal ikke være smerter for ham...

Jeg sender jer en masse varme tanker og håber det bedste..

Knus fra Pia.

Anmeld

20. februar 2010

Berg

MyBaby skriver:

Ej, jeg føler bare SÅ meget med dig! Vi har også hund og jeg tør slet ikke tænke på, når den tid kommer, hvor den ikke kan mere! Den er ikke så gammel endnu - 3 år til sommer - men alligevel kan bare tanken om, at den på et tidspunkt går bort, gøre mig helt ked af det!

Du får lige et kram herfra!

Mange tak

Vi ved jo at de skal herfra en dag når man anskaffer sig et kæledyr, men det er jo heldigvis ikke det man tænker mest på!!!

Anmeld

20. februar 2010

Berg

Pia. skriver:

Jeg blev så ked af at læse dit indlæg at jeg faktisk græd, fordi jeg selv sidste sommer efter mange års sygsom måtte tage det svære valg at sge farvel til min skønne pige Nanna (lys labrador retriever) - Jeg savner hende hver dag og selvom jeg efter hende har fået ny hund er der INGEN der kan erstatte hendes plads - hun var vores store pige, og er vokset op med vores børn...

Jeg håber inderligt at jeres gamle vovse har lidt mere tid med jer og ellers må du love mig at lade ham dø imens han stadig har det godt, den sidste tid skal ikke være smerter for ham...

Jeg sender jer en masse varme tanker og håber det bedste..

Knus fra Pia.

Lige præcis! Selvom vi har en anden hund vil den aldrig kunne erstatte vores første hund. Han har en helt specielt plads i mit hjerte. Der findes bare ikke nogen anden hund der kan udfylde hans plads!!!!!!!!!

Jeg har også selv den holdning at man skal stoppe mens legen er god, men det ville jo være forfærdeligt hvis ikke han fik chancen. Det kan jo være han har mange gode år endnu.

Tænker tilbage på mine forældre der ved hjælp af medicin holdt liv i deres gamle irske setter. Han var bare så sølle da de endelig forstod at det var tid. Det må ikke ske for min dejlige dreng!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.