Propranolol 40 mg hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.612 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

Anonym trådstarter

Sorry men jeg vil helst være ano

Er det ikke dem man kalder eksamenspiller og hvad er jeres erfaringer med dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg tog dem i mange år for migræne,og det fjernede faktisk migrænen!

Senere brugte jeg dem for angst,og det hjalp også rigtig godt,men man skal trappe ud af det,ikke bare stoppe,det kan være farligt.

Er der noget specifikt du gerne vil vide?

Anmeld

19. februar 2010

Anonym trådstarter

Pernilleh skriver:

Jeg tog dem i mange år for migræne,og det fjernede faktisk migrænen!

Senere brugte jeg dem for angst,og det hjalp også rigtig godt,men man skal trappe ud af det,ikke bare stoppe,det kan være farligt.

Er der noget specifikt du gerne vil vide?

Jeg har lidt angst i forskellige situationer, jeg bliver rigtig dårligt tilpas, får dårlig mave og har det rigtig underligt i maven. Derfor kunne jeg godt tænke mig at prøve dem. Jeg tog engang et pr stk som jeg fik af en veninde inden jeg skulle på date og de hjalp faktisk?

Anmeld

19. februar 2010

Tvilling

øh. Jeg blev ordineret dem af lægen for blodtryk. BLEV dødsyg og endte på sygehuset med mistanke om hjernblødning eller blodprop. Lægerne havde hørt om bivirkningerne ved dem før.

PAS PÅ

Anmeld

19. februar 2010

Anonym trådstarter

Tvilling skriver:

øh. Jeg blev ordineret dem af lægen for blodtryk. BLEV dødsyg og endte på sygehuset med mistanke om hjernblødning eller blodprop. Lægerne havde hørt om bivirkningerne ved dem før.

PAS PÅ

Hvis det er rigtig så undrer det da at de sådan bare skriver dem ud til folk der skal til eksamen?

Anmeld

19. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Sorry men jeg vil helst være ano

Er det ikke dem man kalder eksamenspiller og hvad er jeres erfaringer med dem?

nu ved jeg selvfølgelig ikke om du har forsøgt.... men jeg synes det er bedre at få talt om din angst, med lægen eller evt. en psykolog... det er ikke spor rart at rende rundt med inde i sig selv, og man er jo ikke selv herre over det...

Anmeld

19. februar 2010

Anonym trådstarter

ka-ri-na skriver:

nu ved jeg selvfølgelig ikke om du har forsøgt.... men jeg synes det er bedre at få talt om din angst, med lægen eller evt. en psykolog... det er ikke spor rart at rende rundt med inde i sig selv, og man er jo ikke selv herre over det...

det er jo ikke noget der er der hele tiden, det opstår i visse situationer så som eksamen, dating, besøg af en fyr o.l

Anmeld

19. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

det er jo ikke noget der er der hele tiden, det opstår i visse situationer så som eksamen, dating, besøg af en fyr o.l

derfor mener jeg stadig det er bedst at komme til bunds i det.... de fleste mennesker der har en form for angst har den jo ikke hele tiden og ikke med alt....  der er jo en grund til at man reagerer sådan, og tænk hvis man kunne blive fri for det?

Anmeld

20. februar 2010

Anonym trådstarter

ka-ri-na skriver:

derfor mener jeg stadig det er bedst at komme til bunds i det.... de fleste mennesker der har en form for angst har den jo ikke hele tiden og ikke med alt....  der er jo en grund til at man reagerer sådan, og tænk hvis man kunne blive fri for det?

tak søde men jeg vil hellere snakke om hvilke erfaringer andre har med pillerne

Anmeld

20. februar 2010

AnneBJ

Jo propanolol bruges også ofte til at tage toppen af angst. Bl.a. i forbindelse med køreprøver, da det er blodtryksnedsættende, men ikke sløvende. Jeg bestod min køreprøve i andet forsøg, ved hjælp af pillerne.

Hvis du spørger til hvad du skal tage, er jeg lidt lost, da jeg ikke ved hvor stærke mine piller er... Men jeg plejer at tage en om aftenen inden, og så en om morgenen på selve dagen (da jeg altid har en af de tidligste eksamenstider - ellers skal du nok rykke det lidt)

Det er ikke nogle særlig stærke nogle jeg har, og det eneste der gør at jeg kan mærke jeg har taget er, at jeg ikke sveder i mine hænder, jeg har styr på min puls, kan trække vejret dybt ned i maven, og bruges nervøsiteten til noget konstruktivt.

Skriv bare igen, hvis du vil vide mere, har efterhånden brugt dem et par gange.

BTW: selvfølgelig er det at foretrække at få løst op for angsten, men "undervejs" i sådan en process, er pillerne et fantastisk hjælpemiddel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.