Bækkenløsning i svær grad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Piger!

Jeg var for 5 år siden med i et færdselsuheld, som gjorde jeg fik en skade i mit bækken og lend. Allerede dengang fik jeg afvide at det ville være noget jeg kom til at bøvle med under mine graviditeter, når jeg engang skulle have børn...

Under graviditeten med Nicklas fik jeg det da jeg var 19 uger henne og blev indlagt til aflastning et par dage, og derefter blev sygemeldt resten af graviditeten.

Denne gang mærkede jeg til det faktisk med det samme, men jo større babyen er blevet jo større er smerterne også blevet. Og specielt inden for de sidste par uger er det blevet helt tosset. Igår aftes ved jeg så ikke hvad der skete, men det gik helt amok. Faktisk så meget at jeg i nat kun har kunne ligge i sengen og græde af smerte, to gange har jeg ikke nået at komme på wc, og jeg har svært ved bare at "løfte" mine ben hen over et ganske alm dørtrin... Normalt piver jeg altså ikke, men nej hvor har jeg dog bare ondt... Det er frygtelig!

Jeg kan ikke være ordenlig mor for Nicklas, fordi jeg simpelthen ikke magter ham, jeg kan stort set kun sidde eller ligge ned! Heldigvis har jeg en dejlig kæreste, som er super til at hjælpe mig....

Allerede dengang med Nicklas var der snak om at jeg skulle sættes i gang 14 dage før tid, for at undgå mere smerte end højst nødvendig, men stadig så det var bedst for barnets ve og vel...

nævnte det så i onsdags for min nuværende Jm, og hun så heeelt forkert ud i hovedet. Og sagde: Louise, det skal være meget værre inden det overhovedet kommer på tale... Og de 14 dage gør ingen forskel! Men jo det gør det virkelig for mig, det giver mig 14 dage mindre i smerte helvede....

Jeg glæder mig selvfølgelig til at få vores lille fis ud, men lige nu optager det mig mere at jeg forhåbentlig slipper for smerterne når han er født. Min fys har sagt til mig at smerterne kan være skyld i jeg ikke kan føde alm, hvilket også gør mig rigtig rigtig ked af det...

Ved ikke helt hvor jeg vil hen med dette indlæg, men har måske bare brug for at komme af med det.... Har man ret til at sige man pga MANGE smerter vil sættes i gang før tid... Sagde lige til min kæreste at det er sku lige før jeg finder på en undskyldning for at på PK bare for at få ham ud de få dage før tid, for at slippe for smerte, trods jeg har et bragende ønske om at føde alm...

Åhh syntes det er hårdt, og nu sidder jeg igen her og hyler...

ÅH nej! nu har du ikke fået en af de der gammelkloge jordemødre? søde jeg synes du skal kontakte din fys og fortælle hvordan det står til.... så får du evt også lidt forklaring.... Det ER meget ubehageligt at stå i den situation du gør! og du må love at du lægger dig så meget ned du kan.... selvom jeg godt ved man hverken kan ligge på den ene eller anden måde 

og så ringer du og får en tid ved JM og forklarer at det er blevet værre og at det hår dig på rent psykisk.... for det er det der sker i det lange løb... alle og en hver ville få det skidt med de smerter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

LouiseNielsen

ka-ri-na skriver:

ÅH nej! nu har du ikke fået en af de der gammelkloge jordemødre? søde jeg synes du skal kontakte din fys og fortælle hvordan det står til.... så får du evt også lidt forklaring.... Det ER meget ubehageligt at stå i den situation du gør! og du må love at du lægger dig så meget ned du kan.... selvom jeg godt ved man hverken kan ligge på den ene eller anden måde 

og så ringer du og får en tid ved JM og forklarer at det er blevet værre og at det hår dig på rent psykisk.... for det er det der sker i det lange løb... alle og en hver ville få det skidt med de smerter!

Tusind tak for dit dejlige svar....

har snakket med min Jm om det og hun siger: Glem din dårlige samvittighed overfor dit første barn. Nej du kan ikke lege rundt på gulvet med ham nu, men det kan hans far. Og du får alligevel ikke tid til at lege rundt med ham når den lille ny kommer så jeg kunne lige så godt vende mig til det... Hvilket jeg syntes er heeelt forkert sagt. Den lille vil tage tid jo, men den lille kan altså gives til sin farmand, også kan jeg være der 100% for den store...,. Nu kan jeg jo ikke engang holde til at stå og skifte ham hvis han fx har lavet stort, for så tager det længere tid end bare en tis ble.... Går mig SÅ meget på psygisk!!!

Sammetid så siger min fys jo til mig at hun anbefaler igangsættelse 14 dage ca før tid, for at skåne mit bækken mest muligt, men sammetid ta hensyn til babyen ve og vel og kun derfor at jeg skal gå til uge 38....

Anmeld

20. februar 2010

LouiseNielsen

Dot D skriver:

håber du læser mit indlæg, selvom jeg kom til at sende det til den forkerte. Hvis ikke du fik kejsersnit ved dit første barn, vil jeg absolut ikke anbefale dig det her til nummer to. Flere læger, fysioterapeuter og sygeplejsker frarådede mig det på det kraftigste, for kan man ikke gå pga svær bækkenløsning, så bliver det kun sværere af at blive skåret op i maven. Jeg kan fortælle, at det gjorde ikke så ondt i mit bækken at føde anden gang, som det gjorde første gang. Håber det samme for dig.....

Hejsa

Jeg læste dit indlæg, og tusind tak for det.... Jeg ved godt det er helt iorden at jeg måske ikke kan de samme ting som før, men når man slet ikke kan noget så er det sku hårdt.... Nicklas er vand til at mor kan rode rundt med ham på gulvet, og har jeg også kunne første tid af graviditeten, og pludselig kan jeg ikke engang putte ham til middag, for jeg kan ikke løfte ham op i barnevognen.

Nu har jeg dog været ude og købe en skammel, som han kravler op på, også hopper han selv op i barnevognen, for så kan jeg putte ham, og det gør os begge glade....

Har det bækkenløsningsforbund en hjemmeside??

Anmeld

20. februar 2010

LouiseNielsen

Zette skriver:

Nå for f****.... jeg tror jeg har læst forkert så, jeg havde nemlig forstået det som at du havde spurgt til muligheden for at få det lavet istedet for at skulle være i smertehelvede i 2 ekstra uger. Ja jeg er ikke helt skarp - det har jeg faktisk ikke været igennem graviditeten. 

Jeg føler virkelig med dig, igår gik min symfyse amok igen. Det er den knogle der kan få bækkenløsning frem...  jeg var nu selv ude om det, var ude og køre på slæde med vovsen og da vi så holdte stille gjorde han et ordenligt ryk jeg ikke var forberedt på, og så gav det et ryk down south...  og kunne dårligt kravle op af trappen. Har heldigvis ferie nu, så kan slappe af de næste 10 dage. 

Nu ved jeg at du allerede går til fys, det hjalp mig rigtig meget i sin tid da mit bækken gik amok. Jeg fik det knust i folkeskolen på rulleskøjter om kom mig aldrig 100%. Har du prøvet pilates - det der bækkenøvelser - det har du garanteret. Men jeg kan huske at når jeg lå på ryggen og løftede numsen til pilates så gjorde mit bækken sådan nogle mærkelige knæk og det sagde min fys var fordi det var dårligt trænet (LÆS IKKE TRÆNET). og det hjalp faktisk efter et par ugers intensiv træning hjemme på gulvet, hvor jeg lå og rodede rundt som en anden idiot. 

Ellers ... ja så ved jeg sku ikke Louise. Men jeg er sikker på at DU nok skal klare det, du er meget sejere END det og ikke så let at slå ud.

Spark lidt på væggen og skæld ud... det hjælper mig for det meste! 

Hejsa Søde!

Syntes jeg har prøvet alle øvelser, men min fys har "droppet" mig... Hun kan ikke gøre mere for at lindre det, for jeg kan ikke lave øvelserne. Så har fået besked på afslapning, afslapning og afslapning.... Også anbefaler hun igangsættelse før tid, hvilket min Jm så ikke vil gå med til.... Meeen jeg kontakter min egen læge mandag og taler med hende om det.

Anmeld

20. februar 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

Tusind tak for dit dejlige svar....

har snakket med min Jm om det og hun siger: Glem din dårlige samvittighed overfor dit første barn. Nej du kan ikke lege rundt på gulvet med ham nu, men det kan hans far. Og du får alligevel ikke tid til at lege rundt med ham når den lille ny kommer så jeg kunne lige så godt vende mig til det... Hvilket jeg syntes er heeelt forkert sagt. Den lille vil tage tid jo, men den lille kan altså gives til sin farmand, også kan jeg være der 100% for den store...,. Nu kan jeg jo ikke engang holde til at stå og skifte ham hvis han fx har lavet stort, for så tager det længere tid end bare en tis ble.... Går mig SÅ meget på psygisk!!!

Sammetid så siger min fys jo til mig at hun anbefaler igangsættelse 14 dage ca før tid, for at skåne mit bækken mest muligt, men sammetid ta hensyn til babyen ve og vel og kun derfor at jeg skal gå til uge 38....

det er da også vigtigt for baby at være ved sin far.... skøre JM..... du skal bede din JM henvise dig til en læge som kan tage endeligt stilling til igangsættelse osv... det er jeg sikker på de vil beslutte når din fys udtaler sig sådan

Anmeld

20. februar 2010

Dot D

LouiseLarsen skriver:

Hejsa

Jeg læste dit indlæg, og tusind tak for det.... Jeg ved godt det er helt iorden at jeg måske ikke kan de samme ting som før, men når man slet ikke kan noget så er det sku hårdt.... Nicklas er vand til at mor kan rode rundt med ham på gulvet, og har jeg også kunne første tid af graviditeten, og pludselig kan jeg ikke engang putte ham til middag, for jeg kan ikke løfte ham op i barnevognen.

Nu har jeg dog været ude og købe en skammel, som han kravler op på, også hopper han selv op i barnevognen, for så kan jeg putte ham, og det gør os begge glade....

Har det bækkenløsningsforbund en hjemmeside??

hej igen. Det hedder Foreningen til oplysning om bækkenløsning FOB. Jeg synes du skal prøve det. Jeg kunne heller ikke løfte Sophie og vi fik sat en ny og flot trappe op, og jeg satte mig ned og tudede for jeg kunne ikke løfte benet op på første trin, det var bare rigtigt øv, og endte som dig, med ikke at kunne løfte fødderne over dørtrin, fandt ud af, at jeg bare kunne glide fødderne henover ved at løfte tæerne, det har s.. nok set sjovt ud.

Anmeld

21. februar 2010

LouiseNielsen

ka-ri-na skriver:

det er da også vigtigt for baby at være ved sin far.... skøre JM..... du skal bede din JM henvise dig til en læge som kan tage endeligt stilling til igangsættelse osv... det er jeg sikker på de vil beslutte når din fys udtaler sig sådan

Ja også det, men jeg mener da også at når den lille er født og jeg slipper for smerter i så stor stil, så har jeg igen MEGET STØRRE mulighed for at være noget for Nicklas, på den måde en 3årige dreng ønsker det.... Men nej hun mener jeg kun har tid til den lille ny og intet andet, og sammenligner det med sådan som jeg har det nu og ikke kan ta mig af ham som jeg gerne vil....

Anmeld

21. februar 2010

LouiseNielsen

Dot D skriver:

hej igen. Det hedder Foreningen til oplysning om bækkenløsning FOB. Jeg synes du skal prøve det. Jeg kunne heller ikke løfte Sophie og vi fik sat en ny og flot trappe op, og jeg satte mig ned og tudede for jeg kunne ikke løfte benet op på første trin, det var bare rigtigt øv, og endte som dig, med ikke at kunne løfte fødderne over dørtrin, fandt ud af, at jeg bare kunne glide fødderne henover ved at løfte tæerne, det har s.. nok set sjovt ud.

hehe ja det ser nok ikke kønt ud.... Min kæreste forsøger også ikke at grine når jeg nogen gange skal op af sofaen, for jeg er jo tilpas stædig til at jeg gerne vil selv, selvom han tilbyder at hjælpe. Og når det for det første tager 5 minutter bare at komme op, og derefter går man som en der har skidt i bukserne, så forstår jeg godt det er svært at holde masken....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.