Når øst og vest mødes...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2010

FruPudderkvast

nannanadja skriver:

ja når øst og vest mødes kan der nogle gange godt blive lidt problemer mhv til opdragelse-svigermor-religion-kulturen- ja der er mange ting som dansker gør i forhold til muslimer...

Min kæreste er araber og jeg dansk og der har nogle gange været nogle uoverensstemmelser i vores hverdag mht til ungerne..vi klare det fint mig og min kæreste men hans famile er af den gamle skole og meget religiøse.. så det har været en kamp fra dag et men vi måtte få lov at være sammen for hans forældre..lang historie...

ville høre om der var nogle herinde som er sammen med en muslim ?

ville være rart at snakke med en som er lidt i samme båd

Hejsa!

Jeg er ikke helt i samme båd som dig, men jeg har en far som også er araber, så jeg ved UDEMÆRKET hvordan det er med kløften mellem dansk/arabisk og muslim/ikke-muslim.. Vi har også haft en del kampe ang. dette og det er faktisk resulteret at jeg i dag ikke taler med min far!

Men i hvert fald skal du være meget velkommen til at skrive til mig privat!

Knus Sarah!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

mukka88

HMMM.. ikke for at være uhøflig!.

Meeeen..  hva tror i så vi sønderjyder/jyder tænker om dem fra

sjælland?! sys godt nok i får det til at se ud som om vi er godt dumme

i jylland! ikke surt ment.. meeeen 

kunne ikke lige lade vær! hi hi..

Anmeld

5. juni 2010

XXSS

Kirle skriver:

Åh ja eller "joh det..." Det siger svigermiklerne til ALT! Og det kan betyde alt! Det er næsten som at sidde med en flok teenagere der siger "whatever" til alt men afhængig af situationen betyder det en masse forskelligt. Jeg ser nok lidt på min svigerfamilie som et antropologisk studie Og så selvom de er rigtigt søde!

Min kæreste synes at min familie er meget mærkelige og det at de siger hvad de mener (sådan da) synes han er meget uhøfligt.

Men for det meste har vi det godt sammen men fx til vores søns 2,5 års fødselsdag kommenterede han lagkagen ret jydsk. Se om du kan genkende det: Tjalfe og jeg havde lavet lagkage fra bunden af, bagt bundene, pisket flødeskum og creme, lagt hindbær på med rørsukker og rullet marcipan ud til ovenpå. MUMS syntes vi. Og alle gæsterne var meget imponeret. Min kæreste kom med denne jydske kommentar som er en blanding af beskedenhed og underspilning: "Med marcipan smager alting godt". SÅ sad alle københavnerne og gloede. Heldigvis kan han godt selv se det Men jyde det er han skam.

Ligesom økologi - han synes det er fantastisk men alt for dyrt. Men nu handler jeg ind så jeg bestemmer

Det samme gælder altså modsatte vej - jeg er fra Århus og svigerfamilien fra kbh.... Den er altså hellere ikke altid helt god med dem  Bare så i ikke kun ligger den store forskel i det kulturelle over på os satans dejlige jyder!  (selv min mand nærmest kan lide min familie bedre end hans egen)

Anmeld

5. juni 2010

XXSS

mukka88 skriver:

Er fra Århus men vil give dig ret  

Anmeld

5. juni 2010

mukka88

Tanja78 skriver:

Det samme gælder altså modsatte vej - jeg er fra Århus og svigerfamilien fra kbh.... Den er altså hellere ikke altid helt god med dem  Bare så i ikke kun ligger den store forskel i det kulturelle over på os satans dejlige jyder!  (selv min mand nærmest kan lide min familie bedre end hans egen)

Anmeld

5. juni 2010

Bondepigen

mukka88 skriver:

Hahaaa, havde haft lyst til at skrive noget i den retning...

Anmeld

6. juni 2010

<3

Orh JA...det kender jeg godt... Super irriterende og det lyder lidt uintelligent...

Ha-ha, det kan være jeg skal gøre det noget mere, så ville der måske og være færre gnidningerne - men de er nu også rigtig søde og vil kun det bedste...

Hmm, jeg tror min kæreste synes min mor og jeg snakker MEGET...

Ja det er en typisk jydekommentar - og det med økologi er det præcis det samme her...

Opgør din svigerfamilie også alt i penge?? - som da vi var lidt lang tid om at samle et garderobeskab fra IKEA (par testen) - "tænkt hvad det ville have kostet hvis nogen skulle have gjort det" - MEN DET SKAL DE JO IKKE!! 

Haha åh gud ja! Alt er penge. Hvor dyrt er det at bo i kbh., hvad koster jeres lejlighed? Nå det kunne man få en gård for osv.

Ja første gang jeg skulle derover på besøg sad vi og øvede at tale langsomt og at sige "joh deet" til alting. Det var ret skægt!

Og IKEA er definitionen på en partest! Vi indførte på et tidspunkt en regel om at hver gang der blev sagt nej skulle der også kysses. Behøver jeg at sige at der var nogle særdeles vrede kys?? HAHAHA men efter sønnikes ankomst, er IKEA slet ikke slem. Nu bliver der prioteret at komme igennem hurtigt og der er mere en kill ur darlings og så lad os komme videre. Det er det gode ved børn, alting bliver sat i relief!  

Og til alle de der haters derude: jeg har på intet tidspunkt sagt tværtimod at det var nogens fejl og at nogen var bedre end andre. Synes ærlig talt at I er helt galt på den. Det er da klart vi snakker fra vores fællesplatform fordi det er det som er emnet! I kan da bare snakke fra jeres hvis I vil og har brug for det! Altså

Anmeld

6. juni 2010

XXSS

Kirle skriver:

Haha åh gud ja! Alt er penge. Hvor dyrt er det at bo i kbh., hvad koster jeres lejlighed? Nå det kunne man få en gård for osv.

Ja første gang jeg skulle derover på besøg sad vi og øvede at tale langsomt og at sige "joh deet" til alting. Det var ret skægt!

Og IKEA er definitionen på en partest! Vi indførte på et tidspunkt en regel om at hver gang der blev sagt nej skulle der også kysses. Behøver jeg at sige at der var nogle særdeles vrede kys?? HAHAHA men efter sønnikes ankomst, er IKEA slet ikke slem. Nu bliver der prioteret at komme igennem hurtigt og der er mere en kill ur darlings og så lad os komme videre. Det er det gode ved børn, alting bliver sat i relief!  

Og til alle de der haters derude: jeg har på intet tidspunkt sagt tværtimod at det var nogens fejl og at nogen var bedre end andre. Synes ærlig talt at I er helt galt på den. Det er da klart vi snakker fra vores fællesplatform fordi det er det som er emnet! I kan da bare snakke fra jeres hvis I vil og har brug for det! Altså

Haters lige frem - den var sku go!  Meeen nu er det jo ikke alle jydepotter der har boet på en gård hele deres liv... Forskellen ligger jo også i at jyder (nogle) er svære at forstå og jeg som jyde hellere ikke kan forstå... Men kbh folket - de springer sku bare en masse ord over og snegler lidt i teksten - det er sku også for sjovt

Hurra for forskellen

Anmeld

6. juni 2010

<3

Tanja78 skriver:

Haters lige frem - den var sku go!  Meeen nu er det jo ikke alle jydepotter der har boet på en gård hele deres liv... Forskellen ligger jo også i at jyder (nogle) er svære at forstå og jeg som jyde hellere ikke kan forstå... Men kbh folket - de springer sku bare en masse ord over og snegler lidt i teksten - det er sku også for sjovt

Hurra for forskellen

Haters var for sjov

Og ja hurra for forskellen! Hvorfor tror du jeg har valgt min kæreste??

Og ej selvfølgelig er ikke alle jyder bønder - det ville min jydske familie nok blive ked af at høre Hvorfor jeg nævnte det er jo netop fordi det er lidt specielt.

Anmeld

6. juni 2010

MM1987

mukka88 skriver:

Ej, der var på ingen måder noget ondt i det. 

Det er bare sjovt hvilke forskelle der når man ikke er geografisk længere væk fra hinanden. 

Mine svigerforældre er for en anden generation, og der mærkes forskellene mellem sjælland og jylland jo mere - jeg kommer jo sammen med en jyde, så noget må jeg jo kunne lide

Hos ham og jeg er forskellene jo langt mindre...

Vi har helt sikkert masser af brister fordi vi kommer over fra Øen - men nu var det bare lige sjovt at vi var to der kunne nikke genkendende til de samme ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.