Når øst og vest mødes...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.289 visninger
20 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

nannanadja

ja når øst og vest mødes kan der nogle gange godt blive lidt problemer mhv til opdragelse-svigermor-religion-kulturen- ja der er mange ting som dansker gør i forhold til muslimer...

Min kæreste er araber og jeg dansk og der har nogle gange været nogle uoverensstemmelser i vores hverdag mht til ungerne..vi klare det fint mig og min kæreste men hans famile er af den gamle skole og meget religiøse.. så det har været en kamp fra dag et men vi måtte få lov at være sammen for hans forældre..lang historie...

ville høre om der var nogle herinde som er sammen med en muslim ?

ville være rart at snakke med en som er lidt i samme båd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

nannanadja

5. juni 2010

<3

næh men jeg er sammen med en jyde hvis familie er fra en bondeslægt og der er rimelig mange forskelle! Er selv københavner. Særligt svigermiklerne har virkelig noget meget mærkelig ideer om opdragelse og høflighed. Sprogligt er der også problemer. De forstår ikke mig

Så nej er ikke sammen med en araber men kender til (kulturelle) forskelle

Anmeld

5. juni 2010

MM1987

Kirle skriver:

næh men jeg er sammen med en jyde hvis familie er fra en bondeslægt og der er rimelig mange forskelle! Er selv københavner. Særligt svigermiklerne har virkelig noget meget mærkelig ideer om opdragelse og høflighed. Sprogligt er der også problemer. De forstår ikke mig

Så nej er ikke sammen med en araber men kender til (kulturelle) forskelle

Ha-ha...det der kender jeg godt.

Er selv fra nordsjælland og min kæreste familie fra sydjylland, og hans familie er meget anderledes end min, opdragelse, mad, PENGE sager ja jeg kunne blive ved...

Men imellem kæresten og jeg er det ikke så galt

Til trådstarter: Jeg tænker der er andre herinde som er i samme situation som dig, og nu kommer den da op en gang til

Anmeld

5. juni 2010

sara4

jeg er forlovet med min dejlige dino som er fra bosnien. Han har levet over halvdelen af sit liv her i dk og er helt og aldeles dansk i tankegang og levevis. Han har to skønne unger fra tidligere forhold og de er 7 og 9 år. dem har vi hver anden uge. nu går vi og venter på at lillesøster melder sin ankomst- har termin om 14 dage. han har en del familie medlemmer her og som har taget rigtig godt imod mig og det er jeg meget glad for ligesåvel som min familie forguder ham. jeg var da skeptisk over hvordan det ville være at starte et forhold op til en fyr med muslimsk baggrund. men i vores tilfælde har det ingen betydning, da religionen ikke præger ham og hans familie. der er da kulturelle forskelle men det finder jeg meget charmerende da det ikke er noget som styrer vores liv. jeg elsker at få fortalt om det liv de havde i bosnien inden og under krigen. vi holder ferie i bosnien hvert andet år hos hans far. så hos os er mødet mellem øst og vest en inspirenrende og horisont udvidende tilværelse som jeg elsker at være indraget i

Anmeld

5. juni 2010

<3

Mia Maia skriver:

Ha-ha...det der kender jeg godt.

Er selv fra nordsjælland og min kæreste familie fra sydjylland, og hans familie er meget anderledes end min, opdragelse, mad, PENGE sager ja jeg kunne blive ved...

Men imellem kæresten og jeg er det ikke så galt

Til trådstarter: Jeg tænker der er andre herinde som er i samme situation som dig, og nu kommer den da op en gang til

Lige netop! Min svigerfamilie er også fra sydjylland Nu har vi været sammen i snart 12 år og ind imellem så tager han skam fusen på mig med nogle meget mærkelige ideer! Særligt omkring vores søn men det er helt naturligt at der kommer ting op der som man lige skal tænke igennem

Anmeld

5. juni 2010

MM1987

Kirle skriver:

Lige netop! Min svigerfamilie er også fra sydjylland Nu har vi været sammen i snart 12 år og ind imellem så tager han skam fusen på mig med nogle meget mærkelige ideer! Særligt omkring vores søn men det er helt naturligt at der kommer ting op der som man lige skal tænke igennem

Ja, jeg må ærligt indrømme jeg også frygter det lidt når vi får et barn, for der bliver det pludseligt meget væsentligt...

Men jeg er forberedt på et par kampe - især med svigermor

Vi har "kun" været sammen i 5 år, så jeg har sikkert meget til gode. 

Det vi mærker mest imellem ham og jeg er hans jyske beskedenhed - "det fint" betyder i mine øre, det er okay eller det kan lige gå an...

Anmeld

5. juni 2010

E.T

Jeg har også det med kultur forskelle men det er mellem mit danske og min mands engelsk/franske familie. Englænderne(svigermor) er faktisk den værste.

Hun vil også rigtig gerne bestemme en hel masse.

Så kender alt for godt til de kulturelle sammenstød og forskelle

Anmeld

5. juni 2010

<3

Ja, jeg må ærligt indrømme jeg også frygter det lidt når vi får et barn, for der bliver det pludseligt meget væsentligt...

Men jeg er forberedt på et par kampe - især med svigermor

Vi har "kun" været sammen i 5 år, så jeg har sikkert meget til gode. 

Det vi mærker mest imellem ham og jeg er hans jyske beskedenhed - "det fint" betyder i mine øre, det er okay eller det kan lige gå an...

Åh ja eller "joh det..." Det siger svigermiklerne til ALT! Og det kan betyde alt! Det er næsten som at sidde med en flok teenagere der siger "whatever" til alt men afhængig af situationen betyder det en masse forskelligt. Jeg ser nok lidt på min svigerfamilie som et antropologisk studie Og så selvom de er rigtigt søde!

Min kæreste synes at min familie er meget mærkelige og det at de siger hvad de mener (sådan da) synes han er meget uhøfligt.

Men for det meste har vi det godt sammen men fx til vores søns 2,5 års fødselsdag kommenterede han lagkagen ret jydsk. Se om du kan genkende det: Tjalfe og jeg havde lavet lagkage fra bunden af, bagt bundene, pisket flødeskum og creme, lagt hindbær på med rørsukker og rullet marcipan ud til ovenpå. MUMS syntes vi. Og alle gæsterne var meget imponeret. Min kæreste kom med denne jydske kommentar som er en blanding af beskedenhed og underspilning: "Med marcipan smager alting godt". SÅ sad alle københavnerne og gloede. Heldigvis kan han godt selv se det Men jyde det er han skam.

Ligesom økologi - han synes det er fantastisk men alt for dyrt. Men nu handler jeg ind så jeg bestemmer

Anmeld

5. juni 2010

MM1987

Kirle skriver:

Åh ja eller "joh det..." Det siger svigermiklerne til ALT! Og det kan betyde alt! Det er næsten som at sidde med en flok teenagere der siger "whatever" til alt men afhængig af situationen betyder det en masse forskelligt. Jeg ser nok lidt på min svigerfamilie som et antropologisk studie Og så selvom de er rigtigt søde!

Min kæreste synes at min familie er meget mærkelige og det at de siger hvad de mener (sådan da) synes han er meget uhøfligt.

Men for det meste har vi det godt sammen men fx til vores søns 2,5 års fødselsdag kommenterede han lagkagen ret jydsk. Se om du kan genkende det: Tjalfe og jeg havde lavet lagkage fra bunden af, bagt bundene, pisket flødeskum og creme, lagt hindbær på med rørsukker og rullet marcipan ud til ovenpå. MUMS syntes vi. Og alle gæsterne var meget imponeret. Min kæreste kom med denne jydske kommentar som er en blanding af beskedenhed og underspilning: "Med marcipan smager alting godt". SÅ sad alle københavnerne og gloede. Heldigvis kan han godt selv se det Men jyde det er han skam.

Ligesom økologi - han synes det er fantastisk men alt for dyrt. Men nu handler jeg ind så jeg bestemmer

Orh JA...det kender jeg godt... Super irriterende og det lyder lidt uintelligent...

Ha-ha, det kan være jeg skal gøre det noget mere, så ville der måske og være færre gnidningerne - men de er nu også rigtig søde og vil kun det bedste...

Hmm, jeg tror min kæreste synes min mor og jeg snakker MEGET...

Ja det er en typisk jydekommentar - og det med økologi er det præcis det samme her...

Opgør din svigerfamilie også alt i penge?? - som da vi var lidt lang tid om at samle et garderobeskab fra IKEA (par testen) - "tænkt hvad det ville have kostet hvis nogen skulle have gjort det" - MEN DET SKAL DE JO IKKE!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.