Ja, der er vi forskellige....jeg kunne ikke drømme om at give mine børn for noget som man altså skal gøre når man er en familie...hjælpe hvor det er nødvendigt fordi der er brug for det og ikke fordi man får penge for det..
Kan ikke se hvorfor børn skulle tro pengene bare kommer, de ved da deres mor får, tjener, modtager penge
men det er jo børn i en familie, ikke ansatte i et firma...og så er mine unger super fornuftige og sparer op til den store guldmedalje..
børn arver deres forældres sans elletr mangel på samme når det omhandler økonomi..
Og så må jeg sige jeg finder det meget vigtigt at mine børn kan tage deres tjans, hjælpe andre og være en del af et fællesskab fordi der er brug for dem og de gerne vil hjælpe og ikke fordi de får penge for det...der synes jeg nemlig nemt der kan udvikles en meget lidt charmerende adfræd...)
Dvs dine ikke får et fast beløb....puha, får du løn for det administrative...
lillemunk skriver:
Lommepenge... syntes jeg man skal arbejde for....
Vi har en liste her hjemme hvor pigerne sætter deres forbogstaver...
På listen står der ting som
Tømme skoletaske 1 kr
Dække bord 1 kr.
Tømme idræts taske 1 kr
Rydde op på værelse 10 kr.
Hjælpe til med mad 5 kr
Gå ud med skrald 3 kr
Lægge tøj på plads 2 kr.
Plus en hel masse andet og hver mdr tæller vi sammen og så bliver der givet løn.... Sidste mdr, var de ikke så flittige så der sneg de sig op på ca 40 hver men allerede nu er vi oppe på omkring 80 kr til dem hver... det svinger meget.
Den store har en tjans hos sin Farmor hvor hun en gang og ugen tørre støv af og det får hun 100 kr for om mdr.
Den mindste Hjælper hendes Oldemor med at handle ind... det er sådan en hygge dag de har engang om ugen hvor Olde henter hende i skolen, så handles der på vej hjem. Her får hun så også 100 kr.
Jeg tror på det er sundt at de lære at tjene deres egne penge og ikke bare tror at det er noget der bare kommer ned fra himlen.
Anmeld