Lommepenge...hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.390 visninger
20 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

Honningblomst

Hej Piger..

Hvor meget får jeres børn i lommepenge og hvor gamle er de...er lidt i tvivl om mine skal have lidt mere...og jer der er enlige giver fædrene lommepenge eller er de med til at give eller hvordan foregår det?

Min søn på 12 år får 200kr, Bertram på 7 år får 100kr og Konrad på 3 år får 50kr....alle sammen en gang om måneden og de ryger så ind på deres kontoer Min x giver til de små og jeg til den store..

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg synes det lyder som fine beløb. Det er jo "bare" til ren hygge ikke? Synes ikke de skal have mere...

Anmeld

19. februar 2010

Honningblomst

SØS skriver:

Jeg synes det lyder som fine beløb. Det er jo "bare" til ren hygge ikke? Synes ikke de skal have mere...

Det er til når de ønsker sig noget...feks så købte Bertram en ny nintendo i går for sine penge(vi giver så halvdelen af de store ting) men det er for at købe hvis der er noget udover jul og fødselsdage og ja, så selvfølgelig for at spare op, hvilket jeg finder meget vigtigt at lære

Men altså sådan noget som wow, det æder jo en del hver måned...men mener Bertrams far vil hæve beløbet til 200kr og så har han til wow hvis han vil købe det eller også kan han spare op..

Men ja, måske det er ok fint, de har jo ikke de store udgifter..

Anmeld

19. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

hm...

Frederic er 17½ mdr og har selvregulerende lommepenge ... Han hjælper med at tømme opvaske maskinen, dække bord, rydde op mm.

Selv regulerende, da han en overgang tømte vores punge for mønter og selv putted dem i hans pondus... Så nu er vores punge altid lagt væk fra hans lange arme...

Men han får næsten hver dag mønter til at putte i den. Det er helt hans egen penge og når han blive større og forstår lidt mere, skal han selv begynde at købe nogle ting for dem.  

Vi har lige fået tømt hans Pondus i banken og sørme om der ikke var 1001,25 i mønter - på 1½ mdr...

Anmeld

19. februar 2010

DK

Kristine får ingen lommepenge. Hun skal hjælpe til alligevel.

Hun kan få lommepenge den dag hun opdager andre får det/hun får et behov for det. Det mener jeg ikke at hun har pt. Hun er kun 6 år!

Anmeld

19. februar 2010

Vingummien

Nu er Emil kun 18mdr men han får skam også. Vores små penge ligger vi sammen med ham i hans sparegris og så når der er mange kommer de på børneopsparingen eller vi går ned og køber noget legetøj. Han samler på de der dyr man kan købe rundt omkring i forskellige pris klasser, dem elsker han så dem går det til tit.

Nu siger du at de kommer på en konto, kan man så kalde det lommepenge? Eller får de lov at bruge af den konto engang imellem eller hvordan?

Anmeld

19. februar 2010

Honningblomst

DK skriver:

Kristine får ingen lommepenge. Hun skal hjælpe til alligevel.

Hun kan få lommepenge den dag hun opdager andre får det/hun får et behov for det. Det mener jeg ikke at hun har pt. Hun er kun 6 år!

Hun har heller ikke søskende... Jeppe fik ikke i den alder, men først for nogle år siden. og de skal hjælpe til lige meget hvad, lommepenge handler ikke om pligter her i mit hjem.

Anmeld

19. februar 2010

Lullaby

Det virker fair nok  Min stedmor gav 350 kr om UGEN til den store som dengang var 14. Det synes jeg var vildt. Udover det gav hun ham tøj og festpenge osv...

Anmeld

19. februar 2010

Honningblomst

MorpåSjælland skriver:

Det virker fair nok  Min stedmor gav 350 kr om UGEN til den store som dengang var 14. Det synes jeg var vildt. Udover det gav hun ham tøj og festpenge osv...

Hold da op!!! det var da vildt.....jamen, jeg kan også høre at mange får mere, men ved ikke om det bare er dem der har forældre med et lidt andet syn på lommepenge og børn..

Anmeld

19. februar 2010

Lullaby

Hold da op!!! det var da vildt.....jamen, jeg kan også høre at mange får mere, men ved ikke om det bare er dem der har forældre med et lidt andet syn på lommepenge og børn

Tøserne får ikke noget endnu. Til august når Mathias tjener penge så regner jeg med de skal have en 50er ind på deres konto. Pt har vi ikke råd til de 100 om mdr. Så derfor er det sat på standby. Men de er også kun 2 og 5 så det er ikke de vilde behov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.