Fik rigtigt dårlige nyheder i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

MM1987

Åh nej dog...

Som du selv skriver, så er der jo gode udsigter hvis det ikke har bredt sig...

Jeg er sikker på hun nok skal klare den, hun mangler jo at få et dejligt barnebarn af dig...

Håber det bedste for din mor og dig...

KNUS fra Mia Maia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

MyBaby

Kan bare SÅ godt forstå din bekymring - sender dig lige en masse varme tanker og kram herfra.

Fra Nina

Anmeld

19. februar 2010

Trolde_mor

FrkT skriver:

Ja ovenpå en god dag i går, hvor min lillesøster bestod sin svendeprøve og blev udlært som bager (hun skal så videre i lære som konditor), så fik jeg i dag rigtigt dårlige nyheder.

Min mor har fået brystkræft. Hun fyldte 50 i juni, og fik så lavet en rutinemæssig mammografi her i forrige uge, og de fandt en knude, som hun så i går fik svar på var ondartet.

De ved ikke endnu om kræften har spredt sig til lymfekirtlerne, men tror det umiddelbart ikke. Men det skal hun have undersøgt. Og så skal hun opereres mandag den 1. marts. Og så igang med strålebehandling. Og hvis det har spredt sig så også kemo. Men det regner de ikke med.

Det er heldigvis opdaget meget tidligt, faktisk så tidligt som det kunne opdages, hvilket jo er rigtig positivt. Og de mener helt klart at hun sagtens kan klare det. Men må indrømme jeg stadig er noget bange. Min mors storesøster døde af brystkræft i en alder af 36 år - for lige godt 19 år siden. Og min morfar er også død af kræft. Så kan ikke lade vær at være ekstra nervøs pga. netop det.

Dem af jer der er på min venneliste på facebook; lad venligst vær at nævne noget med det derinde, da de fleste i vores familie ikke ved noget endnu - hun fik det først at vide i går, men ville ikke ødelægge min søsters dag med nyheden.

Ja, ved ikke hvad jeg ville med indlægget andet end at dele det med jer. Så ved I også hvorfor jeg evt. kan virke noget trist og sådan.

Kærlig hilsen en noget skræmt og ked af det Thilde

Aww det gør mig virkelig ondt at læse søde

Får det helt dårligt i maven. Det hele lyder da så positivt som det nu engang kan, men derfor kan jeg nu godt forstå at du er oprørt, det er jo kræft og meget alvorligt, og med den fortid i har i familien...

Ved der ikke er så meget man kan sige for at opmuntre, men smukke.. tror nu hun nok skal klare den. Det er opdaget tidligt og det betyder jo alt.

50 er jo heller ingen alder, hun har stadig et halvt liv foran sig, hvor i kan nyde af hende som bl.a. mormor

Masser af intesse krammere og en masse helbredende og støttende tanker herfra

Anmeld

19. februar 2010

LineD

Lige et kæmpe KÆMPE monster til dig!!

Det er ikke spor rart det kræft, mor og jeg går også til regelmæssige scanninger da der er meget kræft hos kvinderne i familien, mormor døde af det, samt hendes søskende...

Puha, ved hvilke tanker der flyver hos dig! Krydser alt for at det hele nok skal gå!!!

Anmeld

19. februar 2010

dorthemus

Ejj altså, Thilde...det er jeg rigtig ked af at høre!! Jeg håber din mor klarer den og at du er omgivet af mennesker som du kan støtte dig til i denne svære tid.

Du skal bare læsse af herinde - jeg lytter gerne!

Stort  Dorthe

Anmeld

19. februar 2010

Loggidut

puuuuh, hele ens lille verden synker bare i dybet ved sådan en besked!

Min mor fik konstateret lungekræft tilbage i 2003, og det var så galoperende...så heldigvis for din mor har fundet ud af det i så god tid.

Jeg kan skrive og fortælle en hel masse om selve sygdommen, men det vil jeg slet ikke. jeg vil hellere fortælle dig at jeg lige nøjagtigt kan mindes hvordan den følelse var, som jeg ved du sidder med lige nu.

Man kan slet ikke rumme andet i sit sind, og man har så mange spørgsmål man ikke bare lige kan få svar på.

Jeg kan ikke sige noget der kan mildne din smerte, men vil bare sige jeg føler helt og aldeles med dig og din søster.

stort knus og held og lykke med processen.

Anmeld

20. februar 2010

FrkT

Hvor er I bare fantastisk søde allesammen  Tusind tusind tak for alle de søde og opmuntrende ting I skriver, det betyder vildt meget for mig!

Også rart at høre nogle af jer har været igennem det samme/noget lignende, så føler man sig ikke så alene i verden.

Jeg havde aftenvagt på arbejde i går og så morgenvagt i dag, så har ikke haft ret meget tid til ligesom at bearbejde mit tankemylder. Mit humør skifter hele tiden, og jeg har en tom og mut følelse indvendig, ligesom om alt lige nu bare er "BLA" for mig. Og så hjælper det med de søde ting I skriver

Glemte at skrive at vores tur til Egypten i starten af april er udsat på ubestemt tid, da hun skal have strålebehandling i den periode, og selvfølgelig skal være rask inden vi skal afsted. Men det er jeg nu røvhamrende ligeglad med, det vigtige er bare at hun BLIVER rask

I er nogle skønne skønne kvinder allesammen herinde.... igen tusind tak. Bare det at nogen lytter betyder alverden lige nu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.