FrkT skriver:
Ja ovenpå en god dag i går, hvor min lillesøster bestod sin svendeprøve og blev udlært som bager (hun skal så videre i lære som konditor), så fik jeg i dag rigtigt dårlige nyheder.
Min mor har fået brystkræft. Hun fyldte 50 i juni, og fik så lavet en rutinemæssig mammografi her i forrige uge, og de fandt en knude, som hun så i går fik svar på var ondartet.
De ved ikke endnu om kræften har spredt sig til lymfekirtlerne, men tror det umiddelbart ikke. Men det skal hun have undersøgt. Og så skal hun opereres mandag den 1. marts. Og så igang med strålebehandling. Og hvis det har spredt sig så også kemo. Men det regner de ikke med.
Det er heldigvis opdaget meget tidligt, faktisk så tidligt som det kunne opdages, hvilket jo er rigtig positivt. Og de mener helt klart at hun sagtens kan klare det. Men må indrømme jeg stadig er noget bange. Min mors storesøster døde af brystkræft i en alder af 36 år - for lige godt 19 år siden. Og min morfar er også død af kræft. Så kan ikke lade vær at være ekstra nervøs pga. netop det.
Dem af jer der er på min venneliste på facebook; lad venligst vær at nævne noget med det derinde, da de fleste i vores familie ikke ved noget endnu - hun fik det først at vide i går, men ville ikke ødelægge min søsters dag med nyheden.
Ja, ved ikke hvad jeg ville med indlægget andet end at dele det med jer. Så ved I også hvorfor jeg evt. kan virke noget trist og sådan.
Kærlig hilsen en noget skræmt og ked af det Thilde
Aww det gør mig virkelig ondt at læse søde 
Får det helt dårligt i maven.
Det hele lyder da så positivt som det nu engang kan, men derfor kan jeg nu godt forstå at du er oprørt, det er jo kræft og meget alvorligt, og med den fortid i har i familien...
Ved der ikke er så meget man kan sige for at opmuntre, men smukke.. tror nu hun nok skal klare den. Det er opdaget tidligt og det betyder jo alt.
50 er jo heller ingen alder, hun har stadig et halvt liv foran sig, hvor i kan nyde af hende som bl.a. mormor
Masser af intesse krammere og en masse helbredende og støttende tanker herfra