Fik rigtigt dårlige nyheder i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.001 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

FrkT

Ja ovenpå en god dag i går, hvor min lillesøster bestod sin svendeprøve og blev udlært som bager (hun skal så videre i lære som konditor), så fik jeg i dag rigtigt dårlige nyheder.

Min mor har fået brystkræft. Hun fyldte 50 i juni, og fik så lavet en rutinemæssig mammografi her i forrige uge, og de fandt en knude, som hun så i går fik svar på var ondartet.

De ved ikke endnu om kræften har spredt sig til lymfekirtlerne, men tror det umiddelbart ikke. Men det skal hun have undersøgt. Og så skal hun opereres mandag den 1. marts. Og så igang med strålebehandling. Og hvis det har spredt sig så også kemo. Men det regner de ikke med.

Det er heldigvis opdaget meget tidligt, faktisk så tidligt som det kunne opdages, hvilket jo er rigtig positivt. Og de mener helt klart at hun sagtens kan klare det. Men må indrømme jeg stadig er noget bange. Min mors storesøster døde af brystkræft i en alder af 36 år - for lige godt 19 år siden. Og min morfar er også død af kræft. Så kan ikke lade vær at være ekstra nervøs pga. netop det.

Dem af jer der er på min venneliste på facebook; lad venligst vær at nævne noget med det derinde, da de fleste i vores familie ikke ved noget endnu - hun fik det først at vide i går, men ville ikke ødelægge min søsters dag med nyheden.

Ja, ved ikke hvad jeg ville med indlægget andet end at dele det med jer. Så ved I også hvorfor jeg evt. kan virke noget trist og sådan.

Kærlig hilsen en noget skræmt og ked af det Thilde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Mira0911

FrkT skriver:

Ja ovenpå en god dag i går, hvor min lillesøster bestod sin svendeprøve og blev udlært som bager (hun skal så videre i lære som konditor), så fik jeg i dag rigtigt dårlige nyheder.

Min mor har fået brystkræft. Hun fyldte 50 i juni, og fik så lavet en rutinemæssig mammografi her i forrige uge, og de fandt en knude, som hun så i går fik svar på var ondartet.

De ved ikke endnu om kræften har spredt sig til lymfekirtlerne, men tror det umiddelbart ikke. Men det skal hun have undersøgt. Og så skal hun opereres mandag den 1. marts. Og så igang med strålebehandling. Og hvis det har spredt sig så også kemo. Men det regner de ikke med.

Det er heldigvis opdaget meget tidligt, faktisk så tidligt som det kunne opdages, hvilket jo er rigtig positivt. Og de mener helt klart at hun sagtens kan klare det. Men må indrømme jeg stadig er noget bange. Min mors storesøster døde af brystkræft i en alder af 36 år - for lige godt 19 år siden. Og min morfar er også død af kræft. Så kan ikke lade vær at være ekstra nervøs pga. netop det.

Dem af jer der er på min venneliste på facebook; lad venligst vær at nævne noget med det derinde, da de fleste i vores familie ikke ved noget endnu - hun fik det først at vide i går, men ville ikke ødelægge min søsters dag med nyheden.

Ja, ved ikke hvad jeg ville med indlægget andet end at dele det med jer. Så ved I også hvorfor jeg evt. kan virke noget trist og sådan.

Kærlig hilsen en noget skræmt og ked af det Thilde

Nej nej nej Sødeste... Det er jeg rigtig ked af at høre... Håber virkelig den ikke når og brede sig.... Øv altså...

Tillykke med din søster igår... :)

Sender dig et varmt knus...  

Anmeld

19. februar 2010

oo

åh Thilde!

Jeg håber din mor klarer den...du må jo have din viljestyrke et sted fra, så mon ikke?

Du skal endelig bruge os herinde til at læsse af på...selvom jeg er noget fraværende for tiden pga den altdominerende kvalme, så følger jeg stadig med!

Anmeld

19. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

PIS OGSÅ!!!..

Jeg kan trøste dig med at min veninde også fandt sin brystkræft rigtig tidligt og er kommet ud af det helt uden mén. Hun beholdte endda sit eget bryst - dog lidt løftet op.

Jeg håber alt går godt med din mor! GOdt det er fundet tidligt.

Anmeld

19. februar 2010

Ranarupta

Åh nej... et kram herfra!

Anmeld

19. februar 2010

RumlesMor

Krydser fingre for at det er opdaget så tidligt, at det ikke har spredt sig.

Og stort knus til trøst...kræft er en uhyggelig sygdom

Anmeld

19. februar 2010

SaNiNa

Puha sikke en nyhed, men utrolig godt det er blevet opdaget så tidlig i forløbet. så kan der jo tit gøres noget

for det bedste

til jer allesammen

Anmeld

19. februar 2010

DK

Uhh hvor jeg føler med dig! Der er SÅ HÆSLIGT når ens kære er syge.

Miin mor har haft brystkræft, 2 gange faktisk. Første gang fik de ikke det hele med, så det kom igen. Det er 10 år siden det kom første gang. Heldigvis er de i dag MEGET dygtigere og kræftlægerne er samlet på få sygehuse,  så deres expertice er SÅ meget større! Der er derfor en rigtig god chance for helbredelse i dag, frem for, for bare 5 år siden!!

Min mor går stadig til tjek, og jeg er lige skrækslagen hver gang!!!

Jeg sender dig verdens største KNUS!  Du er velkommen til at skrive en PB hvis du føler for det!

Anmeld

19. februar 2010

eirene

Min mor har også været igennem det for ca. 2 år siden. Hun fik fjernet den ene brystvorte og lymferne under venstre arm, selvom der kun var i en af dem. Hun fik kemo og stråler og har ingen problemer i dag. Men kan udemærket sætte dig ind i følelsen. Det var skrækkeligt at få det at vide, man siger hele tiden til sig selv at det ikke kan være rigtig. Føler med dig og krydser alt for at det "bare" kan opereres væk.

Knus Irene

Anmeld

19. februar 2010

NoName

Åhh nej mulle...

Det er jeg ked af at høre, ikke ret mange ord kan trøste i sådan en situation... Jeg sender jeg alle de positive tanker jeg har og håber på det bedste.

Hvor er det bare træls (på godt jydsk) men som DK siger, så bliver lægerne bedre og bedre for hver dag der går. Og det er jo ,som du selv siger, opdaget tidligt så chancerne er jo super for at de får styr og kontrol over det hele. Så jeg er optimist...

og  til jer alle ikke mindst din mor...

(tilykke med søsters eksamen...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.