Vi har altid haft - og har stadig, kun indekatte. Og det fungerer fint, vi har aldrig haft problemer med det!
Vi har så altid kun haft perserkatte, da de bedre indekatte, end alm. huskatte. Perserkatte har et meget roligt sind, sover meget og er meget sociale og vil gerne kæles hele tiden.
De steder vi har boet har der ikke være de bedste vilkår for udekatte - enten i lejlighed eller som nu, hvor vi bor ud til en stærkt trafikeret vej. Men det passer nu meget fint og kattene trives i bedste velgående - de må gå i hele huset, undtagen på bordene og i børnenes senge. Og det ved de godt :)
Jeg har ingen dårlige oplevelser......men hvis du ønsker en udelukkende indekat, skal du gøre dig nogle overvejelser, f.eks. at vælge en race, som egner sig godt som indekatte - f.eks. perserkatte. Bor du i en lille lejlighed eller et stort hus, hvor kattene kan få rørt sig, osv.
Min kusine bor en lejlighed på 37 kvm med en main coon - det syntes jeg altså er synd, for det første fordi en main coon er mere grov og vild - den er også ved at vælte hele lejligheden, samt den næsten ingen plads har at bevæge sig på.
Så der er altså lige nogle overvejelser man må gøre sig ;)
Det var lige min mening, håber du kan bruge den til lidt (H)
Anmeld