Hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2010

Rikke, Liam & Linus

Mig med maven skriver:

JA jeg ammer, og gør det gerne, og længe af gangen. Så er næsten 100 på at baby ikke kan være sulten. Bleen er ren. (Der har været hvad der skulle være i den)

Jeg har ikke spist anderledes end jeg "heletiden" har gjort!

Jeg nyder at ligge / Sidde med hende, (kan ikke helt få nok, smiler). Men hun er jo nødt til at blive lagt en gang i mellem, for at hun kan slappe af i ryggen.

Hun falder også i søvn, meeeen så vægner hun efter ti-tyve min og små piver i halve og hele timer, og så falder hun i søvn, dette mønster gentager sig flere gange. Når hun så falder i dyb søvn. Napper hun gerne 3-7 timer af gangen. Så ved ikke om jeg skal klage. Men vil så gerne finde ud af hvad det er der sker, for kan ikke holde ud når hun græder, det gør ondt i hjertet!

Da Liam var helt lille havde vi også sådan nogle ture, mest om aftenen.

Det er helt normalt!

Har du prøvet at ligge hende på din arm med hovedet i din hånd/ håndled og vugge hende frem og tilbage forsigtigt. Det hjalp rigtig godt på Liam, han kunne endda falde i søvn sådan.

Du kan også prøve at ligge hende i et lagen og vugge hende frem og tilbage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

Mig med maven

Rikke&Liam skriver:

Har du prøvet at ligge hende på din arm med hovedet i din hånd/ håndled og vugge hende frem og tilbage forsigtigt. Det hjalp rigtig godt på Liam, han kunne endda falde i søvn sådan.

Du kan også prøve at ligge hende i et lagen og vugge hende frem og tilbage.

Har ikke prøvet nogen af delene, men vil da helt sikkert prøve. Tak for dit svar!

Anmeld

21. februar 2010

Skouboe

Jeg vil også umiddelbart gætte på overstimulering.

Der kan være mange ting der virker - svøbe, gå med dem osv. - det vigtigste er bare at du bliver ved og tænker over ikke at stimulere dit trætte barn yderligere ved at prøve nye ting hvert 10. minut, fordi det du foretager dig ikke ser ud til at virke.

Herhjemme svøbte vi min datter, slukkede tv/radio og en del af lyset så der var stille og halvmørkt. Så gik vi i cirkler med monotone skridt indtil hun havde sovet i ihvertfald 10 minutter, før vi lagde hende fra os. Når hendes øjne begyndte at blive fjerne lagde vi forsigtigt en stofble over ansigtet på hende, det hjalp hende rigtigt meget med at lukke verden ude.

Når hun havde sovet i mindst 10 minutter lagde vi hende fra os - stadig svøbt (vi brugte et svøb og ikke en dyne) på siden og med bleen stadig foran ansigtet (behøver ikke at være over ansigtet, bare 5-10 cm fra det).

Vi begyndte at lægge hende på siden da hun var 4-5 dage gammel fordi hun havde problemer med maven og det hjalp at hun kunne krumme sig sammen. Vi fandt så ud af at der var flere bonusser ved det, fx er verden ikke så stor når man kigger ind i siden af sengen/liften og børn der sover enten svøbt eller på siden vågner ikke så tit pga. faldreflekser (samme fornemmelse som når du vågner med et spjæt og følelsen af at du falder), noget der er meget hyppigt hos små børn. Åh ja, og ingen problemer med fladt baghoved, man lægger dem bare skiftevis på den ene eller den anden side.

Når den næste kommer kommer h*n klart til at ligge på siden fra dag 1.

Anmeld

21. februar 2010

Loggidut

Mig med maven skriver:

Så kan man så se hvor desperat jeg er!

Baby er en måned gammel.

Det kan ikke være nogle af de ting du nævner, har prøvet ALT! Flere gange!

Gælder dit svar stadig når nu du har fundet ud af alderen?

Det med en tår vand, er slet ikke så dumt, små børn kan faktisk være tørstige!

Tag en teske og bare lige fyld den halvt, og giv så barnet det, stille og roligt.

Hvis gråden ikke stopper, eller hvis det har stået på over længere tid, så kan det jo være andet.

Hvis man har et meget utrygt  barn, er det en god ide at svøbe det, altså med en stofble, og så bind, svøb armene ind til kroppen af babyen, det kan nemlig være fornemmelsen af at havde lagt stramt gennem 9 mdr. som barnet mangler.

Ellers kan det også handle om så mange tusin andre ting, men det er meget svært at vurdere når man mangler situationen bag gråden. Er det morgen, aften, før spisetider, efter spisetider...er det når der er larm, når der skal soves...o.s.v.

Anmeld

21. februar 2010

Mig med maven

Jeg er bare så overrasket over hvor hjælpsomme i allesammen er.

Jeg føler mig bare så meget mere rustet til at tage "kampen" op med baby.

Jeg har prøvet mange af de forskellige ting. (Én "ting" hver dag).

Jeg skal ikke kunne sige hvilket af det, det er der har virket, men noget har virket! - Har også pillet legetøj osv ned og væ fra seng og barnevogn, det kan jo altid komme op igen!

Inegn stress, bare hygge, og putte med baby!

Jeg er så taknemmelig! 1000 tak piger! tak tak tak. Kan jo pludselig nyde min vidunderlige baby! - Som selvfølgelig var hensigten fra starten, også derfor man har "viklet" hende ind i indtryk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.