Fastelavnskage færdig :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2010

Diana...

Hold da op mega flot.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Mussen2

Hold op hvor er den flot. du er virkelig kreativ og dygtig. Du har sans for det....

Anmeld

18. februar 2010

Malou Vilma Nørgaard

ahrmen igen må jeg bøje mig i støvet..

den er satme flot, men det er alle dine kager jo ..

knus

Anmeld

18. februar 2010

Phoenix

Hold da op, hvor er den flot lavet !! Hvem der bare besad sådan et talent

Anmeld

18. februar 2010

Susan1978

ja så kan  min tøndekage og jeg  godt pakke sammen...   

den er skide flot.

Anmeld

18. februar 2010

tumle81

Vil også gerne høre hvordan du laver kronen?? Er det købe fondant??

Du er fantastisk dygtig, jeg ville ønske jeg besad dit talent, det må være vildt at kunne lave SÅ flotte kager...

Knus Kathrina

Anmeld

18. februar 2010

Anasmor

ladydan1 skriver:

For dælen da! Du burde virkelig ikke lavet andet!!!

Hvad er det lavet af? Kan se at kronen er rimelig tyk i det, er det mmf??

Det må tage dig en krig af tid.

:-)Sisse som også vil kunne lave flotte kager!

Hej Sisse..

Det hele er lavet i MMF, skal søreme ikke risikere noget til så små børn, så alt er spiseligt

Og jo, det tager virkelig lang tid, og derfor syntes jeg også godt jeg kan tillade mig at tage 25 pr person... For bruger virkelig meget tid med modellering, research osv for at lave den bedst mulige kage hver gang... Vil ikke levere noget sjusk, så hellere sige nej tak til opgaven... Er nok lidt en perfektionist på det område.. griner...

Knus Stinna

Anmeld

18. februar 2010

Anasmor

Susan1978 skriver:

ja så kan  min tøndekage og jeg  godt pakke sammen...  

den er skide flot.

Neejj... det må du ikke sige Susan... syntes din tønde var rigtig flot, og mmf´en har du jo helt styr på nu.. Var faktisk lige ved at skrive til dig omkring hvordan du havde lavet mellemrummene på tønden, super fed detalje...

Hvis jeg har sat nogle billeder på som du evt kan bruge som inspiration til din næste kage må du endelig gerne "stjæle" ideer derfra... Det er bare om at prøve en masse af, og det er slet ikke så svært når man først for hul på ideerne

Anmeld

18. februar 2010

Anasmor

tumle81 skriver:

Vil også gerne høre hvordan du laver kronen?? Er det købe fondant??

Du er fantastisk dygtig, jeg ville ønske jeg besad dit talent, det må være vildt at kunne lave SÅ flotte kager...

Knus Kathrina

Hej Kathrina..

Nej jeg laver selv mmf´en, har endnu ikke prøvet købefondant, så kan ikke fortælle hvordan den er at arbejde med...

Selve kronen lavede jeg over to dage...

Først rullede jeg noget rødt mmf ud og lagde over en lille skål... så stak jeg en rund cirkel ud, dustede den med guld, og satte den fast på den røde kuple og lod det tørre til dagen efter.. så lirkede jeg skålen forsigtig ud, og lagde nu den røde kuple på et stænklåg, så den kunne tørre indeni, og lod den sætte sig nogle timer..

-derefter rullede jeg en stribe gul mmf ud i 5,5 cm bredde, og tog en hjerte udstikker og stak trekanter ud på den ene langside... så penslede jeg bunden af den røde kuple med lidt vand, og rullede den gule takkede stribe fondant omkring og skar til så den sluttede pænt.. og så vippede jeg takkerne lidt udad og vupti.... en lille krone

Sværere var det ikke

Anmeld

20. februar 2010

Susan1978

Anasmor skriver:

Neejj... det må du ikke sige Susan... syntes din tønde var rigtig flot, og mmf´en har du jo helt styr på nu.. Var faktisk lige ved at skrive til dig omkring hvordan du havde lavet mellemrummene på tønden, super fed detalje...

Hvis jeg har sat nogle billeder på som du evt kan bruge som inspiration til din næste kage må du endelig gerne "stjæle" ideer derfra... Det er bare om at prøve en masse af, og det er slet ikke så svært når man først for hul på ideerne

hihi, MMF... ej den har jeg opgivet, jeg er til købe fondant.. det har jeg det meget bedre med. 

du kan tro du er en stor inspiration for mig, er især stadig vild med dine super romatiske blomster.  Men for hulan da et arbejde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.