Arbejde som dagplejer som uddannet pædagog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2010

Honningblomst

mariamiss6 skriver:

Nej jeg ved det godt... men det er fordi jeg har overvejet om jeg mon burde tage noget skole igen... jeg føler mig nogen gange lidt dum for tiden, og savner lidt at skole den, så jeg tænker det kunne være godt for mig. men jeg er faktisk lidt bange for at min koncentrationsevne er alt alt for dårlig, til skolebænken.

Og så var det bare for at få noget skole på det job jeg egentlig allerede har. jeg arbejder jo i vuggestue. og en gang imellem fatter jeg simpelthen ingenting af de pædagoger dér.

kort sagt, jeg overvejer uddannelse, fordi jeg tænker det bare kunne være godt og smart

Men er det så ikke bare at læse til pædagog... den største tålmodighed ligger i at rumme alle de sjove skæve og anderledes mennesker der er på den udd. Der er mange grunde til at ville arbejde med og hjælpe andre mennesker, har jeg da lært.. og der er dælme nogle stykker af dem der ikke skulle i nærheden af mine unger..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

Malene84

Eva skriver:

Men er det så ikke bare at læse til pædagog... den største tålmodighed ligger i at rumme alle de sjove skæve og anderledes mennesker der er på den udd. Der er mange grunde til at ville arbejde med og hjælpe andre mennesker, har jeg da lært.. og der er dælme nogle stykker af dem der ikke skulle i nærheden af mine unger..

HAHAHAHAH... den deler jeg fuldstændig!!!

Jeg er iøvrigt blevet tilbudt af Kbh. Kommune, at blive hjemme som DP og passe mine to drenge i stedet for at få dem i institution (når den tid gælder)!! Men shit lønnen skal da være derefter, hvis jeg skal blive hjemme  skal også lige have undersøgt lønnen som udd. gog

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

Malene84- skriver:

HAHAHAHAH... den deler jeg fuldstændig!!!

Jeg er iøvrigt blevet tilbudt af Kbh. Kommune, at blive hjemme som DP og passe mine to drenge i stedet for at få dem i institution (når den tid gælder)!! Men shit lønnen skal da være derefter, hvis jeg skal blive hjemme  skal også lige have undersøgt lønnen som udd. gog

Ej, det ville jeg da helt sikkert gøre...vil du ikke gerne det...så slipper du også for at skulle ud og arbejde med alle de der gogger...

Anmeld

17. februar 2010

Malene84

Eva skriver:

Ej, det ville jeg da helt sikkert gøre...vil du ikke gerne det...så slipper du også for at skulle ud og arbejde med alle de der gogger...

jo eller... altså nu ved jeg jo ikke helt hvordan det er endnu (blir først færdig her til juni)... og jeg ved heller ikke hvordan det ville være at være hjemme med sine 2 børn i 2 år eller længere  tænker bare om ungerne ikke har brug for nye udfordringer osv... men altså... det er da i hvert fald værd at tænke over

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

Malene84- skriver:

jo eller... altså nu ved jeg jo ikke helt hvordan det er endnu (blir først færdig her til juni)... og jeg ved heller ikke hvordan det ville være at være hjemme med sine 2 børn i 2 år eller længere  tænker bare om ungerne ikke har brug for nye udfordringer osv... men altså... det er da i hvert fald værd at tænke over

Det kommer jo an på hvad man tror på...jeg er overbevsit om at to år hjemme med dig og alt det I kan lave og opleve sammen og ikke mindst den tryghed og ro de vil få med i rygsækken er uvurderligt og en kæmpe gave...og så får du også muligheden for at være sammen med dem i to år og få penge for det...jeg ville ikke tvivle et sekund, bare elske at give dem så godt en start og være der med dem

Men det er jo bare min overbevisning..

Knus Eva

Anmeld

17. februar 2010

mariamiss6

Eva skriver:

LoL ja der er godt nok nogle skæve mennesker i verden og især også pædagoger.

Men altså jeg har kun 10. klasse, så alle uddannelser vil blive suuuper lange for mig, fordi jeg jo sikkert skal have en masse andet inden. jeg kan jo nok ikke springe direkte ind på semi'et vel

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

mariamiss6 skriver:

LoL ja der er godt nok nogle skæve mennesker i verden og især også pædagoger.

Men altså jeg har kun 10. klasse, så alle uddannelser vil blive suuuper lange for mig, fordi jeg jo sikkert skal have en masse andet inden. jeg kan jo nok ikke springe direkte ind på semi'et vel

Det er jeg ret sikker på du godt kan og især med din erfaring inden for området...du skal bare søge om at dispentation.

Jeg ville da klart søge ind...kan fortælle dig at jeg bl.a startede sammen med en mand der havde været tømrer og kun havde 7 klasse, men han stoppede men det var altså også langt fra ham, forstår ikke hvad han lavede der...men du kan godt komme ind på det du har, det er jeg ret sikker på.

Anmeld

17. februar 2010

mariamiss6

Eva skriver:

Det er jeg ret sikker på du godt kan og især med din erfaring inden for området...du skal bare søge om at dispentation.

Jeg ville da klart søge ind...kan fortælle dig at jeg bl.a startede sammen med en mand der havde været tømrer og kun havde 7 klasse, men han stoppede men det var altså også langt fra ham, forstår ikke hvad han lavede der...men du kan godt komme ind på det du har, det er jeg ret sikker på.

Hmm tja, det er jo værd at overveje det i hvert fald

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

mariamiss6 skriver:

Hmm tja, det er jo værd at overveje det i hvert fald

Spring ud i det...det er en super uddannelse... og du kan jo få et ok beløb med su og lån..

Anmeld

17. februar 2010

mariamiss6

Eva skriver:

Spring ud i det...det er en super uddannelse... og du kan jo få et ok beløb med su og lån..

Lån.... jeg hverken kan eller skal låne noget som helst i maaaaaange år du.... så hvis jeg ikke kan leve af su'en eller hvad det nu bliver, så skal jeg det bare ikke - lige nu i hvert fald...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.