Arbejde som dagplejer som uddannet pædagog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.253 visninger
26 svar
1 synes godt om
17. februar 2010

Honningblomst

Mener der er nogle stykker der gør det herinde...snakkede med min mor om det og hun mente at man som uddannet pæd. kan forhandle en højere løn(pædagog løn) hvis man arbejder som dagplejer...er det sådan det er eller?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

frk Jensen

Eva skriver:

Mener der er nogle stykker der gør det herinde...snakkede med min mor om det og hun mente at man som uddannet pæd. kan forhandle en højere løn(pædagog løn) hvis man arbejder som dagplejer...er det sådan det er eller?

Knus Eva..

Det er rigtigt ja..

Min kusine er uddannet pædagog og hun får mere i løn end en ikke uddannet selv om hendes kollega har været dpér i 15 år. Så de 3 1/2 år uddannelsen tager er skam det hele værd

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

BetinaMørk skriver:

Det er rigtigt ja..

Min kusine er uddannet pædagog og hun får mere i løn end en ikke uddannet selv om hendes kollega har været dpér i 15 år. Så de 3 1/2 år uddannelsen tager er skam det hele værd

Super....tak for svar, det er ikke så skidt endda, så kan det jo give rigtig godt

Ved du hvor meget hun så får eller?

Knus..

Anmeld

17. februar 2010

frk Jensen

Eva skriver:

Super....tak for svar, det er ikke så skidt endda, så kan det jo give rigtig godt

Ved du hvor meget hun så får eller?

Knus..

Næhh jeg aner ikke lige hvor meget hun får i løn, deværre.

Men hun har som uddannet gog kun hendes egen pige, en anden pige der kræver plads for to, og så en pige udefra. Så hun har "kun" 3 om dagen og når der kommer den 4 (5) i gæste dp så får hun 300 kr om dagen i ekstra tillæg.

Klem

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

BetinaMørk skriver:

Næhh jeg aner ikke lige hvor meget hun får i løn, deværre.

Men hun har som uddannet gog kun hendes egen pige, en anden pige der kræver plads for to, og så en pige udefra. Så hun har "kun" 3 om dagen og når der kommer den 4 (5) i gæste dp så får hun 300 kr om dagen i ekstra tillæg.

Klem

Kunne godt være man skulle blive det i nogle år, som privat dagplejer måske...ihh, det må jeg have undersøgt. Når jeg er færdig er mine unger jo så store at de selv kan komme frem og tilbage så jeg ikke skal hente osv

Nå, det er dejligt at gå og lægge lidt fremtidsplaner..

Knus..

Anmeld

17. februar 2010

TbCp

Når man er uddannet pæd. og arbejder som kommunal dagplejer så er det et ekstra tilskud... eller hvad søren hedder det.... som man får.... det er nogle 100kr ekstra mener jeg.

Som privat fastsætter man jo selv sin løn, men mener sagtens at man kan sætte den lidt højere når man er uddannet pædagog

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Når man er uddannet pæd. og arbejder som kommunal dagplejer så er det et ekstra tilskud... eller hvad søren hedder det.... som man får.... det er nogle 100kr ekstra mener jeg.

Som privat fastsætter man jo selv sin løn, men mener sagtens at man kan sætte den lidt højere når man er uddannet pædagog

Ok... tak for dit svar....må virkelig igang med at undersøge en masse...

Anmeld

17. februar 2010

mariamiss6

Jeg overvejede faktisk her den anden dag, at tage pau'en og så blive dp'er, men det der med dp-job er vidst noget usikkert her hvor jeg bor.
Og så er der også nogle ting jeg ville være nødt til at ændre på, og det ved jeg ikke liiiiiige med

Anmeld

17. februar 2010

Honningblomst

mariamiss6 skriver:

Jeg overvejede faktisk her den anden dag, at tage pau'en og så blive dp'er, men det der med dp-job er vidst noget usikkert her hvor jeg bor.
Og så er der også nogle ting jeg ville være nødt til at ændre på, og det ved jeg ikke liiiiiige med

Jeg venter også lige til jeg er færdig, men må indrømme at jeg ser en masse fordele ved jobbet som dp i hvert fald for en periode og så helst som privat dagplejer..

Men du kan da godt blive dagplejer uden du har en udd. så du behøver da ikke tage noget ekstra..

Knus..

Anmeld

17. februar 2010

mariamiss6

Eva skriver:

Jeg venter også lige til jeg er færdig, men må indrømme at jeg ser en masse fordele ved jobbet som dp i hvert fald for en periode og så helst som privat dagplejer..

Men du kan da godt blive dagplejer uden du har en udd. så du behøver da ikke tage noget ekstra..

Knus..

Nej jeg ved det godt... men det er fordi jeg har overvejet om jeg mon burde tage noget skole igen... jeg føler mig nogen gange lidt dum for tiden, og savner lidt at skole den, så jeg tænker det kunne være godt for mig. men jeg er faktisk lidt bange for at min koncentrationsevne er alt alt for dårlig, til skolebænken.

Og så var det bare for at få noget skole på det job jeg egentlig allerede har. jeg arbejder jo i vuggestue. og en gang imellem fatter jeg simpelthen ingenting af de pædagoger dér.

kort sagt, jeg overvejer uddannelse, fordi jeg tænker det bare kunne være godt og smart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.