Puah, har en feberramt datter for første gang..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

Findusinde

Hej piger..

Puha, i 5 mrd har Laura været forskånet for alt hvad der hedder sygdom og feber. Men efter sin 5 mrds vac i går, skal jeg da lige love for hun er blevet dårlig..

Det startede i går eftermiddags, hvor hun som at vende en hånd var ekstrem pylret og skreg helt vildt. Hun havde 37,8 ... Hun var rigtig pylret indtil kl 20 hvor hun blev lagt i seng, med 38.4... Hele natten har hun været så ked af det... Vil kun putte ved mig, hendes far dur slet ikke.. Hun streg så meget i nat, at hun begyndte at hive vildt efter vejret..  Hun er brændvarm, selvom hun kun har lagt i en body i nat.. Hun har spist OK igennem natten, men vand kan jeg slet ikke få hende til at tage.. Kl 4 havde hun 38.2 og det samme her til morgen. 

Kl 00.30 sendte jeg hendes far ind i værelset ved siden af, så han kunne få lidt søvn inden arbejde, og så Laura kunne komme over i vores seng. Der var hun vågen med 2 timers mellemrum hele natten. Så vi er godt brugte begge 2 her til morgen...Hun er heldigvis i rimeligt humør, men kan hurtigt blive meget meget ked af det.

Puha, ved ikke lige hvad jeg ville med det her... Kom med nogle gode råd hvis I har nogle af dem?

Knus en meget træt Annemette, med en meget pylret og puttesyg Laura...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

Lone Jakobsen

puha hvor jeg føler med dig....det kan være virkelig hårdt med syge børn.

så længe du kan få hende til at drikke, og kan få kontakt med hende....så behøver du dog ikke være bekymret. jeg synes du gør tingene lige efter bogen....så vil bare sende dig et stort og ønske dig god bedring med den lille trold

Anmeld

17. februar 2010

LotteGabriella

Findusinde skriver:

Hej piger..

Puha, i 5 mrd har Laura været forskånet for alt hvad der hedder sygdom og feber. Men efter sin 5 mrds vac i går, skal jeg da lige love for hun er blevet dårlig..

Det startede i går eftermiddags, hvor hun som at vende en hånd var ekstrem pylret og skreg helt vildt. Hun havde 37,8 ... Hun var rigtig pylret indtil kl 20 hvor hun blev lagt i seng, med 38.4... Hele natten har hun været så ked af det... Vil kun putte ved mig, hendes far dur slet ikke.. Hun streg så meget i nat, at hun begyndte at hive vildt efter vejret..  Hun er brændvarm, selvom hun kun har lagt i en body i nat.. Hun har spist OK igennem natten, men vand kan jeg slet ikke få hende til at tage.. Kl 4 havde hun 38.2 og det samme her til morgen. 

Kl 00.30 sendte jeg hendes far ind i værelset ved siden af, så han kunne få lidt søvn inden arbejde, og så Laura kunne komme over i vores seng. Der var hun vågen med 2 timers mellemrum hele natten. Så vi er godt brugte begge 2 her til morgen...Hun er heldigvis i rimeligt humør, men kan hurtigt blive meget meget ked af det.

Puha, ved ikke lige hvad jeg ville med det her... Kom med nogle gode råd hvis I har nogle af dem?

Knus en meget træt Annemette, med en meget pylret og puttesyg Laura...

Jamen det er heldigvis meget normalt at børnene reagerer sådan på en vaccination Ikke at det gør det mindre ubehageligt selvfølgelig

Daniella får også altid feber og bliver lidt skidt til pas når hun er blevet vaccineret...denne her gang gik der dog 3 uger inden hun reagerede på den...der kan gå op til 1 måned inden de reagerer, hvis de gør det - der er jo nogle det slet ikke rører

Ellers vil jeg også sige at sålænge hun vil drikke og du kan komme i kontakt med hende, ja så er I godt rustet

God bedring til hende

Anmeld

17. februar 2010

Findusinde

Tak søde piger... Nu er hun heldigvis faldet i søvn i kravlegården med ynglingsbamsen godt krammet ind til sig.. Håber hun kan snuppe et par timer, for dem mangler hun godt nok fra i nat..

Hun reagerede slet ikke på sin 3 mrds vac, så troede hellere ikke at hun ville reagere på denne, da det jo er den samme.

Jeg kan heldigvis sagtens få kontakt, og hun har spist godt 100 ml MME her til morgen.

Knus til jer

Anmeld

17. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Nikoline reagerede heller ikke på 3 mdr. vaccinen.... men jeg måtte hurtigt til vagtlægen ved 5. mdr vaccinen.... feberen steg og steg... nåede 40 og steg stadig! og lille pus lå bare og gispede... jeg kunne ikke vække hende! det var meget ubehageligt!

Anmeld

17. februar 2010

lion

Du kan ikk gøre så meget andet end det du gør. De små bliver så mor glad når de er syge.

Cassandra blev dårlig ved de første 2 vacc. Men sov fra det. Den sidste her. 15 mdr sagde hun ikk noget hverken ved stikket eller bagefter

Anmeld

17. februar 2010

Findusinde

ka-ri-na skriver:

Nikoline reagerede heller ikke på 3 mdr. vaccinen.... men jeg måtte hurtigt til vagtlægen ved 5. mdr vaccinen.... feberen steg og steg... nåede 40 og steg stadig! og lille pus lå bare og gispede... jeg kunne ikke vække hende! det var meget ubehageligt!

Puha, det var noget af en omgang.. Hvor længe var hun syg?

Lauras temp ligger og svinger mellem 38.2-38,4.... Men hun er godt nok skidt tilpas..

Anmeld

17. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Findusinde skriver:

Puha, det var noget af en omgang.. Hvor længe var hun syg?

Lauras temp ligger og svinger mellem 38.2-38,4.... Men hun er godt nok skidt tilpas..

det værste var ovre næste dag.... og så omkring een dag mere... Drikker  Laura?

Anmeld

17. februar 2010

Findusinde

ka-ri-na skriver:

det værste var ovre næste dag.... og så omkring een dag mere... Drikker  Laura?

Ja, hun har fået en lille smule vand i nat, kl 00.30 fik hun godt 200 ml fortyndet MME, og kl 4 fik hun 200 ml vælling, og har fået godt 100 ml MME her kl 8...

Anmeld

17. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Findusinde skriver:

Ja, hun har fået en lille smule vand i nat, kl 00.30 fik hun godt 200 ml fortyndet MME, og kl 4 fik hun 200 ml vælling, og har fået godt 100 ml MME her kl 8...

de kloge siger at så længe du kan vække hende og få kontakt og så længe hun drikker så er situationen ok.... Hvis hun ikke vil drikke eller du ikke kan få kontakt.... så skal du tage temp og ringe til lægen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.