Ondt i maven næsten hver nat......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2010

DK

Jeg kan huske at jeg også fik rent ondt i maven om natten. Men det var fordi at maven var blevet stor/rund, men ikke stor nok til at hvile på sengen når jeg lå på siden. Så "hang" den jo bare i mavemusklerne i den ene side og det gjorde altså super ondt.

Jeg foldede en dyne til en lang pølse og lagde den så mellem benene og op under maven til at støtte. Det hjalp straks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Loa

DK skriver:

Jeg kan huske at jeg også fik rent ondt i maven om natten. Men det var fordi at maven var blevet stor/rund, men ikke stor nok til at hvile på sengen når jeg lå på siden. Så "hang" den jo bare i mavemusklerne i den ene side og det gjorde altså super ondt.

Jeg foldede en dyne til en lang pølse og lagde den så mellem benene og op under maven til at støtte. Det hjalp straks.

Min mave er bare ikke blevet særlig stor endnu

Men på den anden side sover jeg altid på siden, så tror da helt sikkert jeg vil prøve dit råd med noget støtte under den lille mave

Tak for råd

Anmeld

18. februar 2010

znabelane

Nu beskriver jeg sikkert en anden form for mave-smerte så det er måske ikke det du har, men syntes at du skulle høre om det alligevel.

Jeg er gravid i 18. uge men fik allerede tidligt ondt i maven, højt oppe mellem ribbene a la som når man er super sulten og det gjorde bare nas! "Sult-fornemmelsen" gjorde at jeg bare åd med det samme, og nogle gange hjalp det.

Snakkede med min læge som sagde at det lød som om jeg havde for meget mavesyre og anbefalede mig at købe Link på apoteket, receptfrit, som er syreneutraliserende. Det er IKKE mod sure opstød, fik jeg at vide (til dét sagde apotekdamen at det havde de noget andet mod, en slags skum som "lagde sig på toppen" og ikke lod det sure komme op til overfladen).

Dét er, som sagt, mine erfaringer- du skal helt sikkert snakke med egen læge/jordemoder. Men good luck!

Anmeld

18. februar 2010

Pige2009

Loa skriver:

Uh er det skidt jeg ikke har hørt om det før

Hmm nu kan jeg da prøve at google det og se om det kunne være det.....

Så længe det er helt normalt.....

Ligamentssmerter er når ledbåndene udvider sig for at gøre plads. Det er helt normalt

K.h. Linda

Anmeld

18. februar 2010

Bom

Uhh kender det alt for godt med de smerter, jeg har dem HVER nat og sover pisse dårlig pga dem og så fordi jeg konstant skal tisse eller er sulten..  Gider faktisk ikke i seng pga jeg ved hvilken nat der venter.. Og så kan folk ikke forstå at jeg er træt om dagen når jeg max får 4-5 timers søvn..

Nå men smerterne har jeg også, og jeg vågner faktisk også når jeg skal vende mig fordi det gør ondt, men jeg har væbnet mig med en ekstra dyne og en hjemmelavet hvedepose (form for varmedunk bare med korn), hvedeposen er bare guld vær, da varme lindre mine smerter..

Da jeg fik smerterne første gang, gik jeg til læge OG jordemor og de sagde begge at det var ligamentsmerter, efter at de havde trykket på min mave..

Held og lykke med dem.. (Hvis man kan sige det.. )

Anmeld

19. februar 2010

Loa

Mini-Terp skriver:

Uhh kender det alt for godt med de smerter, jeg har dem HVER nat og sover pisse dårlig pga dem og så fordi jeg konstant skal tisse eller er sulten..  Gider faktisk ikke i seng pga jeg ved hvilken nat der venter.. Og så kan folk ikke forstå at jeg er træt om dagen når jeg max får 4-5 timers søvn..

Nå men smerterne har jeg også, og jeg vågner faktisk også når jeg skal vende mig fordi det gør ondt, men jeg har væbnet mig med en ekstra dyne og en hjemmelavet hvedepose (form for varmedunk bare med korn), hvedeposen er bare guld vær, da varme lindre mine smerter..

Da jeg fik smerterne første gang, gik jeg til læge OG jordemor og de sagde begge at det var ligamentsmerter, efter at de havde trykket på min mave..

Årh det var betryggende at høre (hvis man kan kalde det det)

Vågner nemlig også om natten pga smerterne og så mærker jeg virkelig jeg er mega sulten og/-eller skal ud og tisse.....

Har prøvet at alliere mig med en stak bløde puder og polstre rund omkring maven i håb om det hjælper...

Men det med den hjemmelavede hvedepose lyder ret smart.... Har nemlig ikke lige mulighed for at have en varmepude sat til lige ved sengen, selvom det sikkert også ellers kunne være godt.....

Suuk, er der mons tro nogen mulighed for at det forsvinder eller bliver bedre?

Anmeld

19. februar 2010

Bom

Loa skriver:

Årh det var betryggende at høre (hvis man kan kalde det det)

Vågner nemlig også om natten pga smerterne og så mærker jeg virkelig jeg er mega sulten og/-eller skal ud og tisse.....

Har prøvet at alliere mig med en stak bløde puder og polstre rund omkring maven i håb om det hjælper...

Men det med den hjemmelavede hvedepose lyder ret smart.... Har nemlig ikke lige mulighed for at have en varmepude sat til lige ved sengen, selvom det sikkert også ellers kunne være godt.....

Suuk, er der mons tro nogen mulighed for at det forsvinder eller bliver bedre?

Kender du ikke en landmand du kan få en lille skål hvede ved??

Hvis du kan det, så er det bare i gang med symaskinen, så syr du bare en lang pølse (bomuld) og kommer hveden i og syer sammen, og så 3 min i micro ovnen, og vupti så er der varmepude som kan bruges igen og igen..  (Jeg har et ekstra betræk på min, så jeg kan vaske betrækket hvis den bliver beskidt)

Jeg kan desværre ikke sige om det bliver bedre, men når du har født går det jo væk..

Anmeld

19. februar 2010

Bavianis

Ellers koster knækkede hverdekærner ikke meget i butikkerne. Har selv en, som jeg er rigtig glad for. Den er dog delt op i flere små rum, hvilket er godt, for så er der kerner overalt:-)

Anmeld

19. februar 2010

Bom

Bavianis skriver:

Ellers koster knækkede hverdekærner ikke meget i butikkerne. Har selv en, som jeg er rigtig glad for. Den er dog delt op i flere små rum, hvilket er godt, for så er der kerner overalt:-)

Jeg bor på landet, og har rig mulighed for at få hvede, så vidste slet ikke man kunne købe dem i butikkerne..

Men det var da smart med de små rum, det kunne være jeg skulle prøve og sy en ny med rum i..

Anmeld

28. februar 2010

Mathi

Uha! Jeg kan følge med her.

Jeg er selv tidlig i graviditeten og har rigtig ondt ind i mellem - særligt om natten. Jeg har været indlagt et par i den sidste uge pga risiko for graviditet uden for livmoderen. Men det var det ikke :-D

Nætterne er et helvede - he he... man vil bare gerne igennem. Jeg håber at det går bedre hen af vejen. Men pyha da - det gør ondt. En varmepude og Pinex er eneste redskab når det er værst.

Vi må krydse fingre for at det bliver bedre ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.