Ondt i maven næsten hver nat......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.492 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

Loa

Er der nogen der har oplevet det?

Jeg er 20 uger henne og har stort set mave smerter hver/hver anden nat..... Eftersom jeg aldrig har været gravid før aner jeg ikke om det er normalt eller hvad...... Det føles sådan som menstrations kramper eller lign....

Første gang jeg oplevede det, tog jeg til lægen og hun sagde alt var som det skulle være og det muligvis kunne være en mave infektion, men jeg undre mig over det så bliver ved.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

Pocha

Er det ikke ligamentssmerter?? Jeg kan huske at jeg havde dem i lang tid i min første graviditet.

Rikke

Anmeld

17. februar 2010

baby2010

Det er vist meget normalt. Om natten sker en masse ting, eftersom kroppen er i hvilke. Får du imidlertid ondt i løbet af dagen - mens du fx er fysisk aktiv, skal du være opmærksom og tage den med ro.

Jeg har haft masser af nætter hvor Alfred har "udvidet", og det kan gøre rimelig ondt. Men gør det meget ondt, så ring til din læge eller JM for at være sikker.

God bedring Julie 38+0

Anmeld

17. februar 2010

Loa

Er det ikke ligamentssmerter?? Jeg kan huske at jeg havde dem i lang tid i min første graviditet.

Rikke

Uh er det skidt jeg ikke har hørt om det før

Hmm nu kan jeg da prøve at google det og se om det kunne være det.....

Så længe det er helt normalt.....

Anmeld

17. februar 2010

Loa

baby2010 skriver:

Det er vist meget normalt. Om natten sker en masse ting, eftersom kroppen er i hvilke. Får du imidlertid ondt i løbet af dagen - mens du fx er fysisk aktiv, skal du være opmærksom og tage den med ro.

Jeg har haft masser af nætter hvor Alfred har "udvidet", og det kan gøre rimelig ondt. Men gør det meget ondt, så ring til din læge eller JM for at være sikker.

God bedring Julie 38+0

Tak

Pyh det lyder beroligende.....

Men er der intet man kan/skal gøre om natten til at afhjælpe?

Undrede mig også over det kom om natten hvor jeg intet lavede i stedet for om dagen.......

Anmeld

17. februar 2010

baby2010

Tror desværre ikke der er så meget du kan gøre søde... Måske putte en varmepude på? Jeg tog også vildt meget på i 2. trimester, og det er jo fordi alt vokser så hurtigt! Det bedste du kan gøre er vel at få al den hvile du har brug for... Det tager tid og plads at gro et lille menneske - et lille mirakel 

Anmeld

17. februar 2010

Loa

Tror jeg vil prøve med varmepude......

Ville i hvert fald være rart hvis man ikke var så smadret på arbejdet af at få ens søvn afbrudt flere gange i løbet af natten.....

tak for svar

Anmeld

17. februar 2010

msax

Jeg tror du skal tænke det er "udvidelses smerter". baby vokser jo og skal bruge mere og mere plads.

Jeg havde dem også første gang jeg var gravid og en varmedunk er et vidundermiddel.

Nu går jeg rent faktisk nærmest bare og venter på at smerterne melder deres ankomst denne gang.

Anmeld

17. februar 2010

Loa

msax skriver:

Jeg tror du skal tænke det er "udvidelses smerter". baby vokser jo og skal bruge mere og mere plads.

Jeg havde dem også første gang jeg var gravid og en varmedunk er et vidundermiddel.

Nu går jeg rent faktisk nærmest bare og venter på at smerterne melder deres ankomst denne gang.

Okay vidste slet ikke det var så normalt....

Men har du oplevet at du er blevet vækket om natten af smerten? For dem jeg har snakket med, kender slet ikke den følelse, derfor jeg lige undrede mig engang om det var helt normalt....

Anmeld

17. februar 2010

msax

Loa skriver:

Okay vidste slet ikke det var så normalt....

Men har du oplevet at du er blevet vækket om natten af smerten? For dem jeg har snakket med, kender slet ikke den følelse, derfor jeg lige undrede mig engang om det var helt normalt....

Ja desværre vækker de mig - og det kan godt tage lidt tid før jeg igen kunne falde i søvn.

Jeg kan mærke baby rumsterer rundt derinde imens.

Det føles lidt ligesom mens smerter - bare lidt længere ned mod bækkenet.

Men hvis det er slemt syntes jeg bestemt du skal snakke med din jordmoder om det - jeg syntes ikke altid læger er de bedste til at svare på spørgsmål om graviditetssmerter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.