Ja, det er en shock, men especielt for din mand. For hvis drengen har det godt, er det din mand som er lidt i trauma...
Jeg var ca 34 uger gravid og vi var uden i baggården en aften (min mand var ude at rejse pga arbejde og jeg var alene sammen med min søn dengang kun 19 måneder) Han ville ikke tage hjem og jeg ventede og ventede. Så kl blev mange og jeg var træt og jeg gad ikke mere. Jeg råbte efter ham men nej, lillemanden løb væk fra mig og han ville ikke hjem. Så jeg løb efter ham og til sidst fangede jeg ham og så med ham i armene begynder vi at tage hjem. Jeg var ukoncentreret, for jeg kikkede på ham og prøvede at forklare, at der var noget dejlig mad i vores køkken. Og glemte at der var en trin på vej. Og så ryger vi begge to på jorden! Jeg kan huske, at jeg prøvede at løfte ham oppe mens jeg fald for at undgå hans hoved på jorden. Men han slåede sig alligevel. Og jeg fald på min knæ og fik lavet en hul på mine bukser og på huden. Men jeg fald også på maven. Han hylede også og jeg skyndte mig hjem med ham i armene. Jeg aner ikke hvordan jeg kunne med så meget ondt på knæen, men det kunne jeg. Vi sad på sofaen og vi kræmmede i et styk tid. Jeg ringede og så fik jeg at vide, at jeg skulle holde øjet, at han ikke blev stille og rollig noget sløv og at han var normalt. Og jeg skulle også vække ham. Og det gik fint. Men så kom jeg i tanke, at jeg slåede maven! Men jeg har ikke haft ondt, så jeg tænkte lidt på det.
Den aften rystede jeg hele tiden og jeg var fuldstandig i shock, derfor kan jeg godt forstå jer.
Han er ikke en lille baby med et blødt hoved, så de "tåler" lidt mere end små babier. Men man skal holde self øjet med dem. Jeg håber, at han har det godt også i morgen!
Stor knus til jer!
Anmeld