Brev fra pladsanvisningen (langt indlæg!!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

JustAnotherName

TbCp skriver:

Det er da kanon fedt at i nu enedlei ger blevet tilbudt en plads der! Og jeg er overbevist om at hvis i forældre synes om stedet så falder Bianca rigtig hurtigt til.
På mig virker hun ihvertfald ikke som en lille forsagt pige, men en pige med en masse gå på mod som måske lige skal se det lidt an men så buldrer hun da også fremad!!!

Håber det aller bedste for jer alle.

Og så krydser jeg fingre for at der kommer en plads til Celina derhenne også

Tak søde dig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Vingummien

JustAnotherName skriver:

Nej det er al den tid man nu engang kan få!

Med Bianca gik der dog lige et par uger mere, men det var fordi hun blev indlagt på Neo i starten af hendes liv, og så fik vi de dage refunderet, så barslen lige blev forlænget nogle dage + jeg havde lidt ferie.

Men med Celina starter hun når min barsel slutter. Mest fordi jeg så har bedst mulig tid til at give hende en ordentlig start.

Plejer de ikke altid at komme ud, når de er omkring/små 11 mdr. ??

Det kan godt være, jeg syntes bare Emil var 12 mdr da han begyndte

Anmeld

16. februar 2010

JustAnotherName

Det kan godt være, jeg syntes bare Emil var 12 mdr da han begyndte

Havde du så ikke noget ferie, eller gik hjemme, hvor du beholdte ham eller noget?

Tror ikke der er nogen der har et HELT års barsel, uden selv at ligge lidt oveni. Eller også forlænge sin barsel, så man bare får pengene udbetalt over en længere periode...?!

Jeg har ihvertfald afholdt ALT det barsel jeg nu kunne - begge gange!

Anmeld

16. februar 2010

Vingummien

JustAnotherName skriver:

Havde du så ikke noget ferie, eller gik hjemme, hvor du beholdte ham eller noget?

Tror ikke der er nogen der har et HELT års barsel, uden selv at ligge lidt oveni. Eller også forlænge sin barsel, så man bare får pengene betalt over en længere periode, og så et lidt mindre beløb...?!

Jeg har ihvertfald afholdt ALT det barsel jeg nu kunne - begge gange!

Fik kontanthjælp så tror det ikke, for der skal man jo afsted når de siger det.

Utroligt hun er så "gammel" nu

Anmeld

16. februar 2010

JustAnotherName

suanne85 skriver:

Fik kontanthjælp så tror det ikke, for der skal man jo afsted når de siger det.

Utroligt hun er så "gammel" nu

ååååhhh Susanne, ikke sige det....
Jeg er bare SLET IKKE klar til at skulle overlade hende til andre.

Men nu må jeg også lige trække vejret dybt i maven og lade være med at pive! Der er jo stadig 1½ måned til. Og jeg skal bare NYDE den tid jeg stadig har, i stedet for at være pjevset over, at det snart er ovre.

Men det er sgu lidt vemodigt!
Jeg har aldrig været én som har kedet mig med at have barsel, og følt tiden for lang. Jeg nyder det virkelig. Og det er slet ikke til at forstå, at dén tid ALLEREDE snart er ved at være ovre.
Det er dælme gået hurtigt, synes jeg.

Men jeg ved også, når først det kører, og hun er glad det sted hun nu ender, at så bliver det også rart med lidt tid som andet end mor ....hvor man kan savne ungerne, inden de skal hentes igen, og man lige får et lille afbræk med voksentid eller tid for sig selv.

Hvordan er det nu egentlig med dig - læser du endnu, eller ??

Anmeld

16. februar 2010

Vingummien

JustAnotherName skriver:

ååååhhh Susanne, ikke sige det....
Jeg er bare SLET IKKE klar til at skulle overlade hende til andre.

Men nu må jeg også lige trække vejret dybt i maven og lade være med at pive! Der er jo stadig 1½ måned til. Og jeg skal bare NYDE den tid jeg stadig har, i stedet for at være pjevset over, at det snart er ovre.

Men det er sgu lidt vemodigt!
Jeg har aldrig været én som har kedet mig med at have barsel, og følt tiden for lang. Jeg nyder det virkelig. Og det er slet ikke til at forstå, at dén tid ALLEREDE snart er ved at være ovre.
Det er dælme gået hurtigt, synes jeg.

Men jeg ved også, når først det kører, og hun er glad det sted hun nu ender, at så bliver det også rart med lidt tid som andet end mor ....hvor man kan savne ungerne, inden de skal hentes igen, og man lige får et lille afbræk med voksentid eller tid for sig selv.

Hvordan er det nu egentlig med dig - læser du endnu, eller ??

Var jeg heller ikke, kunne have barsel for ever. Og må indrømme at jeg har stadig ikke vænnet mig til at han skal afsted og være væk en hel dag, og tror desværre aldrig jeg vil gøre det. Er for meget mor i mig (intet ondt på andre over hovedet) Men jeg har jo aldrig selv været passet ude, min mor var dp og så blev hun syg og jeg var ikke afsted, efter skole gik jeg jo bare hjem i stedet for sfo. Så sidder i mig.

JEg går på sosu skolen ude ved centret, skal forsætte der hvis jeg kan få lov at få en højere elve løn end normalt ellers har vi desværre ikke råd til jeg tager den udd.

Anmeld

16. februar 2010

JustAnotherName

Var jeg heller ikke, kunne have barsel for ever. Og må indrømme at jeg har stadig ikke vænnet mig til at han skal afsted og være væk en hel dag, og tror desværre aldrig jeg vil gøre det. Er for meget mor i mig (intet ondt på andre over hovedet) Men jeg har jo aldrig selv været passet ude, min mor var dp og så blev hun syg og jeg var ikke afsted, efter skole gik jeg jo bare hjem i stedet for sfo. Så sidder i mig.

JEg går på sosu skolen ude ved centret, skal forsætte der hvis jeg kan få lov at få en højere elve løn end normalt ellers har vi desværre ikke råd til jeg tager den udd.

Det er dér jeg har søgt ud til maj
Har søgt SOSU-hjælperen. Så får at vide den 26 marts, om jeg er optaget eller ej. Jeg vil få voksen-elevløn og være "ansat hos kommunen", mens jeg læser derude, hvis det er.... Ellers kunne jeg heller ikke få det til at hænge sammen økonomisk med hus og to små børn.

Anmeld

16. februar 2010

Vingummien

JustAnotherName skriver:

Det er dér jeg har søgt ud til maj
Har søgt SOSU-hjælperen. Så får at vide den 26 marts, om jeg er optaget eller ej. Jeg vil få voksen-elevløn og være "ansat hos kommunen", mens jeg læser derude, hvis det er.... Ellers kunne jeg heller ikke få det til at hænge sammen økonomisk med hus og to små børn.

Er det rigtigt, hvor grineren. Jamen så kan det være vi ses derude

Er nok det jeg skal have så. Er i hvert fald kommunen der skal stå for det hvis jeg skal have mere. Skal snakke med en imorgen om det. Og høre regler osv omkring det. håber jeg kan

Anmeld

16. februar 2010

JustAnotherName

suanne85 skriver:

Er det rigtigt, hvor grineren. Jamen så kan det være vi ses derude

Er nok det jeg skal have så. Er i hvert fald kommunen der skal stå for det hvis jeg skal have mere. Skal snakke med en imorgen om det. Og høre regler osv omkring det. håber jeg kan

Ja - det kan være vi kommer til at rende en del mere på hinanden så

.....krydser fingre for dig.
Og også for at jeg selv kommer ind. Af hvad jeg har hørt er der vist teeeemmelig mange ansøgere, så derfor også mange afslag.

Anmeld

16. februar 2010

Vingummien

JustAnotherName skriver:

Ja - det kan være vi kommer til at rende en del mere på hinanden så

.....krydser fingre for dig.
Og også for at jeg selv kommer ind. Af hvad jeg har hørt er der vist teeeemmelig mange ansøgere, så derfor også mange afslag.

Jeps det er der. Rigtig mange. Og svært at komme ind. Bare grundforløbet som går der nu regner de med ca 2 pr klasse kommer videre og de er altså over 20 ca pr klasse ik. så det er ikke mange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.