Når alting ramler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2010

Piamama

Kommunen kan både gå ind og hjælpe med husleje og el... Om de vil er så en anden ting.

Så da engang en i luksusfælden, som flere gange havde fået betalt huslejen. Men kan jo ikke sige noget om omstændighederne om hvorfor hun fik det.

Ham værten sagde så samtidig, at skulle man skylde penge et sted, så var kommunen klart det bedste sted. - Så jeg ville SÅ hurtigt få fat i min sagsbehandler og græde indtil de gik med til at betale det. For nogle af dem er godt nok ikke nemme at hverken hugge eller stikke i.

P.S - jeg har også været i den situation engang I skal nok klare det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2010

CHD

I skal kontakte jeres sagsbehandler. Alle danske statsborgere har en sagsbehandler, der sidder på socialforvaltningen. Det er denne person, der skal hjælpe med evt. afdragsordninger osv.

Håber snart der er lys forude for jer.

mvh. Carina

Anmeld

17. februar 2010

lion

Jeg har ikke selv været i din situation, så råd kan jeg ikk give. De andre er kommet med nogle gode nogen.

Jeg ville bare skrive Held og lykke og at kommunen gerne vil hjælpe jer så I kan komme på fode igen.

Et stort knuz Herfra

Anmeld

18. februar 2010

Anonym trådstarter

Tusinde tak for alle Jeres søde ord og råd. Jeg tog tyren ved hornene og ringede til min far som har betalt omgående. Har bestilt tid i banken så vi kan få lagt et ordenligt og sikker budget, også uden indkomst fra kærestens side. Jeg er rigtig ked af at jeg følte behøv for at være anonym, men det er meget privat for mig og os.

Knus

Anmeld

18. februar 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Tusinde tak for alle Jeres søde ord og råd. Jeg tog tyren ved hornene og ringede til min far som har betalt omgående. Har bestilt tid i banken så vi kan få lagt et ordenligt og sikker budget, også uden indkomst fra kærestens side. Jeg er rigtig ked af at jeg følte behøv for at være anonym, men det er meget privat for mig og os.

Knus

Det er en meget prekær situation, og råd kan jeg desværre ikke give meget af, men jeg kan sende min dybeste medfølelse og sympati.

Håber  I klarer jer igennem med skindet på næsen.

K.h. Linda

Anmeld

19. februar 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg vil bage lige give mit besyv med. Jeg er jurist og arbejder med socialret

Det er muligt at søge om hjælp til enkeltydelser f.eks. en måneds husleje, el, vand, tandbehandling osv. efter Lov om aktiv socialpolitik (Aktivloven)

§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse

Hvorvidt man tildeles hjælp, og i givet fald på hvilke vilkår, er en individuel bedømmelse, men muligheden foreligger. Godt du fandt en løsning.

Mvh. Line.

Anmeld

19. februar 2010

Bavianis

Anonym skriver:

Knus

Det kan jeg sagtens forstå. Jeg vil ønske Jer pøj pøj med det hele, og så må i tænke på "vi har stadig hinanden", "vi er ikke syge" og andre tanker, der kan hjælpe Jer igennem dette her. At stå i en situation som I står i, skaber en stor utryghed, som er barsk at skulle leve i. Men som flre søde kvinder herinde skriver, har de selv været i en lignende situation, og er kommet hele ud på den anden side. Så det gør I også;-)

Knæk og bræk!

Susanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.