Jeg aner ikke mine levende råd, og både jeg og min kæreste er grædefærdige. Vores økonomi har er blot gået ned af bakke det sidste halve år!! Og vi ander ikke hvordan vi skal kæmpe os igennem. Vi har været i banken, men da min kæreste er blevet arbejdsløs er der er ikke meget at hente. Vi har været nødtil at sortere, flytte osv. Idag ramlede min verden. I sidste uge lå der et brev i postkassen om at de ville lukke for strømmen hvis ikke vi betalte elregningningen inden 5 dage. Jeg sendte dem omgående en mail og forklarede om vores situation og bad om en realistisk afdragsordning. Vi er udemærket godt klar over at strøm/el/cvarme er vigtigt at betale, men husleje er også vigtigt at prioritere. Jeg har nu fået svar fra El selskabet, med afslag på afdragsordning, de beder mig kontakte banken eller kommunen. Men jeg ved at banken er udelukket, og har ingen fornemmelse af og kommunen vil hjælpe os? Vores forældre har ingen muligheder så ja der er kun os. Jeg sidder i sofaen og er ved at skide bukserne for hvem der mon banker på døren, kommer de og lukker for strømmen kl 20 eller hvad sker der? Min kæreste sagde i januar at man ikke må lukke for strømmen når vi har små børn, men det passer da vist ikke helt. Gad vide hvor hurtigt kommunen kan give svar og hjælpe?Nogen der ved noget?
Jeg har ikke brug for løftede pegefingre, vi har været nogle af dem der levede fedt ind krisen, det gør vi ikke nu. Jeg er klar over at vi har handlet forkert ved at sortere regninger og ikke kontaktet elselskabet.
Anmeld