Når alting ramler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.832 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. februar 2010

Anonym trådstarter

Jeg aner ikke mine levende råd, og både jeg og min kæreste er grædefærdige. Vores økonomi har er blot gået ned af bakke det sidste halve år!! Og vi ander ikke hvordan vi skal kæmpe os igennem. Vi har været i banken, men da min kæreste er blevet arbejdsløs er der er ikke meget at hente. Vi har været nødtil at sortere, flytte osv. Idag ramlede min verden. I sidste uge lå der et brev i postkassen om at de ville lukke for strømmen hvis ikke vi betalte elregningningen inden 5 dage. Jeg sendte dem omgående en mail og forklarede om vores situation og bad om en realistisk afdragsordning. Vi er udemærket godt klar over at strøm/el/cvarme er vigtigt at betale, men husleje er også vigtigt at prioritere. Jeg har nu fået svar fra El selskabet, med afslag på afdragsordning, de beder mig kontakte banken eller kommunen. Men jeg ved at banken er udelukket, og har ingen fornemmelse af og kommunen vil hjælpe os? Vores forældre har ingen muligheder så ja der er kun os. Jeg sidder i sofaen og er ved at skide bukserne for hvem der mon banker på døren, kommer de og lukker for strømmen kl 20 eller hvad sker der? Min kæreste sagde i januar at man ikke må lukke for strømmen når vi har små børn, men det passer da vist ikke helt. Gad vide hvor hurtigt kommunen kan give svar og hjælpe?Nogen der ved noget?

Jeg har ikke brug for løftede pegefingre, vi har været nogle af dem der levede fedt ind krisen, det gør vi ikke nu. Jeg er klar over at vi har handlet forkert ved at sortere regninger og ikke kontaktet elselskabet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Heidi.

Anonym skriver:

Jeg aner ikke mine levende råd, og både jeg og min kæreste er grædefærdige. Vores økonomi har er blot gået ned af bakke det sidste halve år!! Og vi ander ikke hvordan vi skal kæmpe os igennem. Vi har været i banken, men da min kæreste er blevet arbejdsløs er der er ikke meget at hente. Vi har været nødtil at sortere, flytte osv. Idag ramlede min verden. I sidste uge lå der et brev i postkassen om at de ville lukke for strømmen hvis ikke vi betalte elregningningen inden 5 dage. Jeg sendte dem omgående en mail og forklarede om vores situation og bad om en realistisk afdragsordning. Vi er udemærket godt klar over at strøm/el/cvarme er vigtigt at betale, men husleje er også vigtigt at prioritere. Jeg har nu fået svar fra El selskabet, med afslag på afdragsordning, de beder mig kontakte banken eller kommunen. Men jeg ved at banken er udelukket, og har ingen fornemmelse af og kommunen vil hjælpe os? Vores forældre har ingen muligheder så ja der er kun os. Jeg sidder i sofaen og er ved at skide bukserne for hvem der mon banker på døren, kommer de og lukker for strømmen kl 20 eller hvad sker der? Min kæreste sagde i januar at man ikke må lukke for strømmen når vi har små børn, men det passer da vist ikke helt. Gad vide hvor hurtigt kommunen kan give svar og hjælpe?Nogen der ved noget?

Jeg har ikke brug for løftede pegefingre, vi har været nogle af dem der levede fedt ind krisen, det gør vi ikke nu. Jeg er klar over at vi har handlet forkert ved at sortere regninger og ikke kontaktet elselskabet.

Nu aner jeg jo ikke hvad i har af udgifter, men er der mere der kan skæres væk??

Jeg syntes i skal kontakte kommunen i morgen, jeg er sikker på at de kan hjælpe,

Anmeld

16. februar 2010

Lise

Øv, det er en rigtig træls situation

Jeg har lige prøvet at undersøge det, og umiddelbart ser det ud til at der ikke er nogen lov om el-selskabet må slukke for strømmen eller ej. Se evt dette link

http://www.dinepenge.dk/bolig/artikel/ma-elselskabet-slukke-strommen

Held og lykke!

Anmeld

16. februar 2010

BK

Anonym skriver:

En ting ved jeg, og det er at de er ligeglade med om der bor små børn i huset... og det er hvad enten det drejer sig om varme, vand eller el...

I min økonomi, er der 5 ting der SKAL betales, Husleje, El, Vand, Varme og så Børnepasning...

Alt andet er fløjtende ligegyldigt...

Anmeld

16. februar 2010

Pia.

Gud hvor har jeg ondt af jer - er helt ked af du er anonym (men forstår dig godt) ville gerne have skrevet til dig privat.. jeg har selv stået i en meget dum økonomisk situation og ville fortælle dig lidt, men ikke til ALLE..

Men altså kort sagt, jo de kan godt lukke for strømen - desværre og de er ikke nemme at arbejde med... Det du skal gøre er at gå på kommunen i morgen og fortælle dem om jeres situation, hvis de så vil hjælpe jer ringer de til Seas og så skal I sikkert faxe kvitteringen ind...

Det er noget rigtig rod og det er bare en rigtig dum cirkel man er kommet ud i... Måske I skulle få en tid i banken og få lavet et nyt budget så I kan komme med - muligvis få omlagt jeres lån m.m...

sender dig et stort knus og håber I finder en god løsning, for det er virkelig noget der kan give søvnløse nætter  

Pia

Anmeld

16. februar 2010

Pia.

Klock skriver:

En ting ved jeg, og det er at de er ligeglade med om der bor små børn i huset... og det er hvad enten det drejer sig om varme, vand eller el...

I min økonomi, er der 5 ting der SKAL betales, Husleje, El, Vand, Varme og så Børnepasning...

Alt andet er fløjtende ligegyldigt...

Sådan har jeg det også - der er bare nogel ting som SKAL betales her... men har også selv stået i en dum situation og det er ikke rart, så nu køre det helt automatisk.

Anmeld

16. februar 2010

Loggidut

Anonym skriver:

Man kan...hvis man vil, gå på kommunen og søge dem om hjælp indtil krisen er ovre, det vil sige, man faktisk låner pengene af kommunen.'

godt nok skal man redegøre for hele sin økonomiske situation, men det er bedre end at sidde og være kold i mørket.

bare et råd, og et store pøj pøj herfra med det.

Anmeld

17. februar 2010

Sofia

Er også ret sikker på kommunen kan hjælpe. Har hørt at kommunen i visse situationer også hjælper med at betale huslejen, hvis det er meget nødvendigt. Så håber for dig at kommunen hjælper jer. Derudover håber jeg for jer I får situationen vendt, så det hele kan blive lidt lysere. Det er ikke en sjov situation. Tanker fra mig. 

Anmeld

17. februar 2010

@spire

De har opretttet nogle centre rundt omkring i landet (kan ikke lige huske hvad de kalder dem) Men de er oprettet netop for at hjælpe familier som jer.. De giver økonomisk rådgivning og hjælper folk med at komme på fode igen...

Centrene blev oprindeligt oprettet for at hjælpe socialt belastede mennesker (narkomaner, alkoholikere, hjemløse etc.) Men flere og flere 'almindelige' danskere har taget kontakt til dem i forbindelse med finanskrisen, og de hjælper alle.. Prøv at søg på det på nettet, måske de kunne hjælpe jer også?

@spire

Anmeld

17. februar 2010

Ni-ko-li-ne

ja man kan altid være bagklog.... men det kan man ikke bruge til noget andet end at lære af sine fejl... jeg ville prøve at ringe til kommunen, ydelsescenteret.... høre hvilke muligheder der kunne være...

og så ville jeg sammenstykke et budget, hvor alle unødvendige ting er sparet væk..... og hvor de vigtige regninger er taget med... det er ikke sjovt, men jeg tror det er vejen frem for en periode....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.