Sandsynlighed for tvillinger!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

Vial

lion skriver:

Min stedfar har 5 børn og der er 2 sæt tvillinger i de 5 børn og de har ikke samme mor nogen af dem.

Tvillingerne har vel samme mor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

DK

Uhh ja. Nu må vi jo se. Min fornuft siger mig at det er det mest fornuftige at vente med at bekymre sig om det, indtil jeg ER blevet gravid, he he..

Vi ville nok godt kunne blive boende i et halvt års tid, men bilerne... Mikkels vogn har 2 sæder og min har 4, så hvis vi bliver 5 i familien, så må vi køre i to biler når vi skal nogen steder, he he... Vi bor i et dejligt hus, men der er bare kun et rigtigt værelse i hele huset. Der bor Kirstine pt. Hun vil sagtens kunne dele med et barn, men det bliver nok lidt trangt hvis hun skal dele med 2 babyer!!! Vores soveværelse er åbent med stuen, så ikke det mest praktiske/stille at sove i for små unger.

MEN. Det var ikke det, det her indlæg skulle dreje sig om. Det var videnskabelige facts for sandsynligheden for flere... Nu må vi se

Anmeld

16. februar 2010

TbCp

Det er ret interesant at læse det her. Lige pt har vi absolut ingen planer om flere børn og det afskrækker mig faktisk lidt at tænke på at hvis vi lige vil lave EN til, at jeg så risikere at få tvillinger... Ikke at der er noget galt med tvillinger, men i forstår nok hvad jeg mener

På min side af familien var min mormor tve-ægget tvilling.... mine ene fætter er blevet far til enæggede tvillinger.

På min mands side er to af hans fastre en-æggede tvillinger og en kusine har netop fået tve-æggede tvillinger.

Jeg tænker bare når der er tvillinger på begge sider... uha, så tør jeg da næsten ikke tænke på at forsøge igen

Anmeld

16. februar 2010

Louise mortil4

Her er hva lægen på sygehuset i herning fortalte mig i forbindelse med at vi ventede tvillinger.

Enæggede tvillinger er IKKE arveligt, det er en af naturens små luner og kan på ingen måde forudsiges.

Tveæggede tvillinger kan nedarves fra både mor og far til børnene, får de en datter har hun altså større chance for at få tvillinger, får de der mod en dreng har han ikke større chance for at få tvillinger, men kan nedarve genet til hans børn.

Enæggede tvillinger har således heller ikke større chance for at få tvillinger end alm ikke tvillinger har.

Den der med at det hopper en generation over kan man heller ikke stole på, har man genet for tveæggede tvillinger kan man lige så godt få tvillinger selv om ens mor også fik det.

Anmeld

17. februar 2010

DK

Ujjj... to af de tre hold tvillinger blandt mine søskende er tveæggede... Og da vi ikke kender min farfars familie er det vel så måske muligt at det er nedarvet, men på den anden side har min mor jo ikke fået nogen tvillinger så måske er det ikke arveligt alligevel da det så "evt." har sprunget en generation over.

Anmeld

17. februar 2010

Kløver

Nu er jeg ikke tvillinge mor eller lignende, men var engang kæreste med en fyr som havde en tvillinge-bror, og så vidt jeg fandt ud af dengang, er dte noget med at enæggede tvillinger er helt tilfældigt, da det er en "fejl" altså en form for mutation så der pludselig kommer to istedet for en, hvor tve æggede er genetisk arveligt, da det jo er pga der bliver frigivet 2 æg istedet for 1 ved ægløsning.

Hvorvidt det er sandt og hvor videnskabeligt det er, ved jeg ikke, men synes det lød meget logisk

Anmeld

17. februar 2010

Kløver

DK skriver:

Ujjj... to af de tre hold tvillinger blandt mine søskende er tveæggede... Og da vi ikke kender min farfars familie er det vel så måske muligt at det er nedarvet, men på den anden side har min mor jo ikke fået nogen tvillinger så måske er det ikke arveligt alligevel da det så "evt." har sprunget en generation over.

Så vidt jeg har hørt, springer det vist generation over, en elelr 2, så hvis ens mor er tvilling er sandsynligheden vis ik så stor som hvis man er barnebarn elelr oldebarn til en tvilling(tveægget)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.