Hans første ord :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min dejlige svensker har endelig lært sig sit første danske ord som hverken er frækt (!) eller bandeord

Pludselig kigger han bare på mig fuldstændigt umotiveret og udbryder

"Pusletaske!!!!" på klingende københavnsk

Hahahaha, jeg var helt færdig!!! Jeg er jo jyde med stort J så jeg aner ikke hvor han har det fra - situationen var så komisk og helt ude af kontekst - det så nærmest ud som om han blev helt forskrækket over sig selv - måske en form for kulturelt betinget Tourettes??

I skulle have været der, k*** det er længe siden jeg har grinet så meget!

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

otlitrom

Hvor sjovt!Tror også jeg ville grine.

Jeg kan lige forestille mig det. Har en Færøsk kæreste der gjorde det samme, lige da vi var flyttet til DK. Han gik og sagde "Ørred" hele tiden..

Anmeld

16. februar 2010

Koen.

Jamen stort TILLYKKE med hans første ord

Pusletaske er trods alt bedre end bandeord

Tanja

Anmeld

16. februar 2010

Pia.

Rosa skriver:

Min dejlige svensker har endelig lært sig sit første danske ord som hverken er frækt (!) eller bandeord

Pludselig kigger han bare på mig fuldstændigt umotiveret og udbryder

"Pusletaske!!!!" på klingende københavnsk

Hahahaha, jeg var helt færdig!!! Jeg er jo jyde med stort J så jeg aner ikke hvor han har det fra - situationen var så komisk og helt ude af kontekst - det så nærmest ud som om han blev helt forskrækket over sig selv - måske en form for kulturelt betinget Tourettes??

I skulle have været der, k*** det er længe siden jeg har grinet så meget!

Kh

Rosa

He he Rosa - hvor herligt... *S*

Anmeld

16. februar 2010

Moderator

HAHAHAHAHA KANON

Anmeld

16. februar 2010

Moderator

Hehehe det var virkelig sjovt! Også sjovt som hans stemme lyder HELT anderledes når han siger noget på dansk - det er lidt som om det slet ikke er ham. Han sagde det samme da jeg begyndte at tale svensk - at det lød som en hel anden...

Anmeld

16. februar 2010

Moderator

kitty skriver:

Hvor sjovt!Tror også jeg ville grine.

Jeg kan lige forestille mig det. Har en Færøsk kæreste der gjorde det samme, lige da vi var flyttet til DK. Han gik og sagde "Ørred" hele tiden..

Ørred? Hahaha, det er jo også et svært ord, med den bløde d-lyd. Jeg kæmper stadigt med at forklare forskellen på Fader, Fadder og Fætter og Fatter - det bliver blandet helt sammen inde i hans hoved

Anmeld

16. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Ha ha ha, ej hvor godt

Kunne lige forestille mig situationen

Hvor kom det i øvrigt fra - sådan lige pludseligt????

Anmeld

16. februar 2010

DK

He he he he... Jeg kan næsten høre ham sige det!!

Anmeld

16. februar 2010

otlitrom

Rosa skriver:

Ørred? Hahaha, det er jo også et svært ord, med den bløde d-lyd. Jeg kæmper stadigt med at forklare forskellen på Fader, Fadder og Fætter og Fatter - det bliver blandet helt sammen inde i hans hoved

Ja, jeg tror de kæmper lidt. Men det kommer!

De ruller på R på Færøerne, så han skulle også lære at sige R på den danske måde. Det lød mest som Ørrøt, men nu kører det

Jeg tror forskællen på A og Æ er svær at lære. Min mor er færing, og da jeg var lille og skulle stave Æsel sagde hun "A som Æsel". Hun kunne kun lave Æ-lyden når den var i et ord, ikke selvstændigt. Meget mærkeligt!

Så jeg kan godt forstå at forvirringen er total!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.