Michael healer skriver:
Hej
Okay, at de lige frem nyder at lave puba i 6 måneders alderen, den har jeg godt nok aldrig hørt om før, hvor er det at Freud skriver om dette ?
nysgerrig hilsner
Michael
Prøv at søge på Oral fase, anal fase og ødipal fase af Freud.
Den orale fase er 0-18mdr hvor lysten knytter sig til mund læber og tunge. Lysten opstår ved sutning og en stor del af barnets udveksling med omverdenen foregår i denne fase via munden. Barnet får trøst og ro ved at sutte og undersøger ved at putte ting i munden.
Den anale fase 18mdr-3år:endetarmsåbningen og afføring er det der forbindes med lyst og interesse. Kontrol over endetarmens lukkemuskel udvikles i denne periode og barnet får en øget autonomi-oplevelse ikke baer i forbindelse med afføring men også i og med det lærer at gå, tale og sætte sin vilje igennem. Dannelse af jeg'et er i fuld gang (Freuds psykoanalyse) Det udvikler en selvstændighed
Den falliske/ødipale fase: her knytter lysten sig til kønsorganet. Dette er en længere forklaring, så den må du selv finde. HI hi
Jeg har fundet teksten iden nye psykologi-håndbog, hvis du ønsker at læse mere om det
Anmeld