Onanerer hun??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.683 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. februar 2010

Emmaskatten

Hej piger...
Må lige høre jeres meninger og evt. erfaringer på noget som plager vores lille familie...
Emma på 1 år ligger tit og gnubber sig med benene enten i højstolen, i autostolen eller når hun ligger på hendes dyne og putter.....
Hun tager benene helt sammen og kører dem op og ned......har været ved lægen et par gange nu for at se om hun måske har noget der irriterer hende i skridtet men lægen siger at der ikke er noget....
Så læste jeg sidste dag på netsundhedsplejersken om en anden mor med lignende problem og hun fik at vide at hendes datter onanerede...
Hmmm det ser bare ikke ud som om Emma syntes det er rart. Vi prøver at aflede hendes opmærksomhed når hun gør det men det er svært...
Er der nogen der har / er i samme situation vil jeg meget gerne høre hvad i har gjort.....
Hilsen moren til onanisten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

baby2010

Jeg har læst, at børn godt kan onanere - eller noget der ligner fra en meget tidlig alder. Mit råd til dig er: lad være med at gå op i det! Bliver det først noget "stort", så kan det få betydning for barnets udvikling af seksualitet. Det må ikke være "fy" eller noget i den retning. Bare lad det være, det er ganske naturligt

Kh Julie

Anmeld

16. februar 2010

anna-jonas

Det er svært at afgøre, om hun "Øtter" (som vi kalder det herhjemme). Synes det er meget tidligt, når hun kun er 1 år. Har i fået andre til at vurdere det?? F.eks dagplejen, vuggestuen eller sundhedsplejersken??

Vores Anna på 3 år, startede med at Øtte da hun var ca. 2 år................hvor hun lå på maven, og hoppede op og ned med rumpen. Vi fortalte hende, at det skulle hun gøre i enerum, da det er meget privat. Hun er næsten stoppet med det, efter hun har smidt bleen. Så vi opfatter det sådan, at en fyldt tisseble, gav en anden fornemmelse dernede, og at hun derfor øttede.

Håber at i acceptere det, hvis det er det hun laver.................selvom det virker lidt grænseoverskridende, på os som forældre.

Mette

Anmeld

16. februar 2010

Emmaskatten

Hmmm for os som forældre generer det ikke men det virker bare ikke som om det er rart for hende!!!!
Hun ligger og okser og maser og er efter 10 min. total gennemblødt af sved...
Men hvis hun syntes det er rart må hun for vores skyld gerne blive ved med det!!!!
Hmm det er svært syntes jeg

Anmeld

16. februar 2010

Michael healer

Emmaskatten skriver:

Hmmm for os som forældre generer det ikke men det virker bare ikke som om det er rart for hende!!!!
Hun ligger og okser og maser og er efter 10 min. total gennemblødt af sved...
Men hvis hun syntes det er rart må hun for vores skyld gerne blive ved med det!!!!
Hmm det er svært syntes jeg

hej

Du har været ved læge, så der er jo åbenbart ikke noget galt, hvad grunden så er, ja det kan vi jo kun gisne om, men det virker da som om det godt kunne tænkes hun hygger sig lidt

Hvad er grunden til du ikke virker som om det er rart for hende ? Hvad gør hun der indikere dette ?

mvh Michael

Anmeld

16. februar 2010

Amelia<3

Hej. Det er meget normalt at hun gøre det ting som hun gøre. Børn begynder meget tidligt at komme i den fase hvor de "onanere" allerede i 3 måneders alderen begynder deres oral fase hvor de puttet alt i munden. Ved 6 måneders alderen begynder deres anal fase hvor de nyder at lave puba. Det suger doktor Freud.

Anmeld

16. februar 2010

Michael healer

Amelisa <3 skriver:

Hej. Det er meget normalt at hun gøre det ting som hun gøre. Børn begynder meget tidligt at komme i den fase hvor de "onanere" allerede i 3 måneders alderen begynder deres oral fase hvor de puttet alt i munden. Ved 6 måneders alderen begynder deres anal fase hvor de nyder at lave puba. Det suger doktor Freud.

Hej

Okay, at de lige frem nyder at lave puba i 6 måneders alderen, den har jeg godt nok aldrig hørt om før, hvor er det at Freud skriver om dette ?

nysgerrig hilsner

Michael

Anmeld

16. februar 2010

Majeha

Tror du ikke bare hun skal prøve det af ligesom med så mange andre ting. De bliver jo hurtigt opmærksomme på først hænder, fødder osv. Og så har hun fundet ud af, at hun kan mærke/føle noget dernede. Så måske irriterer det hende så, at hun ikke rigtig kan nå/se derned. At det ikke er "håndgribeligt" ligesom med hænder og fødder. Arg svært at forklare, hehe.

Lucas begyndte også tidligt, når han var uden ble, at lave en slags smølfespark til tissetrolden, og så skraldgrinede han.   

Anmeld

16. februar 2010

LotteGabriella

baby2010 skriver:

Jeg har læst, at børn godt kan onanere - eller noget der ligner fra en meget tidlig alder. Mit råd til dig er: lad være med at gå op i det! Bliver det først noget "stort", så kan det få betydning for barnets udvikling af seksualitet. Det må ikke være "fy" eller noget i den retning. Bare lad det være, det er ganske naturligt

Kh Julie

Helt enig

Anmeld

16. februar 2010

Nullemor

Majeha skriver:

Tror du ikke bare hun skal prøve det af ligesom med så mange andre ting. De bliver jo hurtigt opmærksomme på først hænder, fødder osv. Og så har hun fundet ud af, at hun kan mærke/føle noget dernede. Så måske irriterer det hende så, at hun ikke rigtig kan nå/se derned. At det ikke er "håndgribeligt" ligesom med hænder og fødder. Arg svært at forklare, hehe.

Lucas begyndte også tidligt, når han var uden ble, at lave en slags smølfespark til tissetrolden, og så skraldgrinede han.  

kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet af det sidste...

og til det med onanere... så har min datter også gjort det. da hun var de der 1 år måske lidt ældre...'

troede faktisk at hun gjorde det fordi hun havde set noget hun ikke skulle ha se.. men er glad for at ha læst denne tråd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.