Hjælp, arbedet behandler mig dårligt pga jeg er gravid.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

Ni-ko-li-ne

aesn skriver:

Hej

Ville høre om der var nogen som ved hvad man skal gøre i denne sammenhæng.. Jeg arbejder på lager som lagerkoordinator. efter jeg har fortalt dem at jeg er blevet gravid, har de vendt mig ryggen, de taler nedladene til mig, fra tager mig mine arbejdsopgaver uden grund, respektere ikke at det tunge luft på lageret dem kan jeg ikke, råber af mig og kalder på mig som om jeg var en hund.. ved godt det er en mande verden jeg arbejder i og det er ikke vel set at blive gravid i vors firma, ved ikke hvad jeg skal gøre det, ødelægger mig inden i og jeg er konstant ked af det når jeg skal afsted for ikke at tale om når jeg kommer hjem.. og i disse tider siger man jo ikke selv op for det er jo svært at finde noget andet, jeg er funktionær ansat..

håber nogen kan hjælpe...

er bare så fustret

jeg har selv stået i en sammenlignelig situation.... Og du skal ringe til din fagforening.... hvis du ikke er i en fagforening skal du se at få meldt dig ind nu! de kan hjælpe dig, og sørg for at få så meget dokumentation på tingene som du kan... hvis du f. eks. kontakter ledelsen, så gør det via mail eller brev, så du har kopier af det du skriver og det de svarer osv...mht. de tunge løft, så er det afsted til lægen, forklar situationen og se om du kan få en erklæring på at det kan du altså ikke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Ni-ko-li-ne

aesn skriver:

Mange tak, ja fagforeningen men tror du ikke det vil gøre tingene være???

nej du har nok ret jeg må hellere tage kontakt til demn hurtigst muligt ..

mange tak.

du har fuldt ud ret til at kontakte din fagforening, til enhver tid! det MÅ ikke gøre noget værre....

jeg kan godt læse, at du er i et kanon dårligt ansættelsesforhold, for din egen skyld, så skal du tænke på dig selv nu!

Anmeld

16. februar 2010

@spire

Hvis du er i en fagforening ligenu, har du INTET at miste.. Sig til de båtnakker at de skal lukke røven, at du ikke gider at finde dig i at blive behandlet på den måde.. Hvis de så mener at de vil fyre dig pga det, jamen så ringer du bare til din fagforening, og du vil få en KÆMPE erstatning.. Man er i DK mere eller mindre fredet som gravid, og det ENESTE der kan retfærdiggøre en fyring af en gravid er hvis virksomheden går konkurs (og de kan bevise dette) eller hvis du som ansat begår grove kontraktbrud, såsom udeblivelse eller ligende..

Bliver helt harm på dine vegne.. Sådan nogle idioter altså...!

Anmeld

16. februar 2010

anna-jonas

Det er jo voksenmobning du er udsat for....................så måske ville en sygemelding være på sin plads. Du skulle jo nødig gå helt ned med flaget, og blive syg af depression.Tal med din læge om situationen.'

Desuden, så ville det være hensigtsmæssigt, at kontakte fagforeningen, så du kan få juridisk rådgivning.

Kender alt for godt, den sit. du står i...................og jeg er endda i et typisk kvindefag.

Pas på dig selv.............

Mette

Anmeld

16. februar 2010

Aesn

Hej allesammen..

Mange mange tak for jeres råd, jeg har nu kontaktet fagforeningenog de var ikke glade for at høre dette og ville tage en dialog med arbejdsskiveren, som det første,

De sage også jeg skulle gå til lægen og få lægens vudreing af arbejdsmijøet der oppe og se hvad han ville komme frem til, eventuelt en sygemelding ind til at der er lavet en graviditets politik og forholdene er iorden så jeg og mit kommend barn ikke bliver udsat for overbelastning og bliver kørt ned..

Jeg er glad for at vide at jeg ikke skal være super bange, for det er mig der har retten på min side..

endnu en tak til jer søde og dejlige mennesker her inde ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.