Har ikke mærket liv i weekenden på samme måde som jeg plejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

Bayze

Mathildesmor skriver:

Har siden 17+5 mærket liv HVER dag, og flere gange om dagen. Men siden i fredags har jeg mærket liv utrolig lidt, og heller ikke så kraftigt som jeg plejer.

Jeg har det egentligt ikke særlig godt med dette, da jeg naturligvis er nervøs for om noget er galt - selvom jeg blir' ved med at sige til mig selv, at det er der ikke, og at jeg jo i terorien ikke "skal" mærke liv hver dag før jeg runder uge 26. Er idag 21+1.

Hvis jeg puffer til maven normalt, så plejer der at komme en reaktion derinde fra, hvilket giver mig tryghed. Men selv ikke det hjælper lige nu. Der er intet at mærke

Overvejer at ringe til sygehuset, men vil heller ikke fremstå som en pylleret gravid der ringer i tide og utide - SUK.

Jeg havde på et tidspunkt samme oplevelse som dig - at barnets bevægelser ligesom fortog sig og blev anderledes over nogle dage. Det var i weekenden, så det var udelukket at kontakte egen læge. Til sidst var jeg ved at blive tosset af at tænke på det og ringede derfor til FG. Jeg havde egentlig regent med at de nok bare ville sige et eller andet beroligende over telefonenen, men de tog faktisk min henvendelse ret alvorligt og jeg skulle komme ind med det samme. Jeg lå en halv times tid med en strimmel på maven hvor barnets hjertelyd, bevægelser samt mine plukveer blev registreret - og alt var som det skulle være. Men de sagde derinde at jeg havde handlet præcist som jeg skulle ved at kontakte dem, og du vil kunne støde på den anbefaling mange stder hvis du læser om fx forsterbevægelser forskelllige steder på nettet.

Alt er højst sandsynligt helt i orden, men skynd dig at ring og få tjekket op på det for din egen sjælefreds skyld: Al held og lykke med det og hold os endelig opdateret:-)

Kh Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

creative

åååå hvor jeg forstår dig, har lige været igemmen ligt af det samme hvor jeg en dag ikke hade mærket hende siden om formidagen  så om aften kl. ni kunne jeg ikke holde det ud længer så jeg ringet til fødegangen på svendborg, de sage at jeg skulle komme ind og få det tjekket, først der bliv jeg rigtig navøs og 1000 tanker kørte rundt i hoved på mig, så afsted med os midt i snestomen.

de tog rigtig findt imod os på fødegangen , jeg var så heldig at det var min egen jordmoder der hade vagt. Hun fant hjerte lyden på vores datter med det samme PUHAhvor var jeg lette og ikke særlig lang tid efter sparket hun løs der inde, jeg lå med en hjerte måler i en hald time og da alt var perfekt var det ud i sneen igen, min jordmoder mente at det var fordi hun hade vendt sig at jeg ikke hade mærket hende som jeg pleger

jeg vil klart råde alle der går og er navøse til at ringe til fødegangen, pyt med hvad de tænker , det er jo klart at vi nemt bliver navøse det er jo vores job at passe på det lille væsen der gro inde i os og det er jo heller ikke sundt for verken os eller babyen at vi går og er navøse, jeg tro helt sikkert at de fleste jordmoder vil være forståne 

Anmeld

15. februar 2010

creative

ps. vis du drikker et glas isvand hurtig plejer det at sætte gang i den der inde, det var det råd jeg fik af min jordmoder

Anmeld

15. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hej piger

Jeg har ikke haft ringet hverken til fødegangen eller lægen endnu.

Såfremt jeg ikke mærker liv inden sengetid iaften, har jeg besluttet mig for at ringe. Håber godt nok snart at lillepigen giver "lyd" fra sig derinde.

Tak for jeres besvarelser. Hvad skulle man dog gøre uden baby.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.