Har ikke mærket liv i weekenden på samme måde som jeg plejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.212 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Har siden 17+5 mærket liv HVER dag, og flere gange om dagen. Men siden i fredags har jeg mærket liv utrolig lidt, og heller ikke så kraftigt som jeg plejer.

Jeg har det egentligt ikke særlig godt med dette, da jeg naturligvis er nervøs for om noget er galt - selvom jeg blir' ved med at sige til mig selv, at det er der ikke, og at jeg jo i terorien ikke "skal" mærke liv hver dag før jeg runder uge 26. Er idag 21+1.

Hvis jeg puffer til maven normalt, så plejer der at komme en reaktion derinde fra, hvilket giver mig tryghed. Men selv ikke det hjælper lige nu. Der er intet at mærke

Overvejer at ringe til sygehuset, men vil heller ikke fremstå som en pylleret gravid der ringer i tide og utide - SUK.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

smokin

Mathildesmor skriver:

Har siden 17+5 mærket liv HVER dag, og flere gange om dagen. Men siden i fredags har jeg mærket liv utrolig lidt, og heller ikke så kraftigt som jeg plejer.

Jeg har det egentligt ikke særlig godt med dette, da jeg naturligvis er nervøs for om noget er galt - selvom jeg blir' ved med at sige til mig selv, at det er der ikke, og at jeg jo i terorien ikke "skal" mærke liv hver dag før jeg runder uge 26. Er idag 21+1.

Hvis jeg puffer til maven normalt, så plejer der at komme en reaktion derinde fra, hvilket giver mig tryghed. Men selv ikke det hjælper lige nu. Der er intet at mærke

Overvejer at ringe til sygehuset, men vil heller ikke fremstå som en pylleret gravid der ringer i tide og utide - SUK.

Du kan da ringe til din jordemoder hvis du er i tvivl. Jeg er sikker på at hun gerne vil tage dig ind til en hurtig lytter, og ellers kan man (i hvert fald hos min læge) blive lyttet på hos lægen. Eller vagtlægen.

Mulighederne er mange, du behøver altså ikke ringe til fødegangen. 

Jeg havde to uger omkring uge 20 hvor der var mere stille end der plejer hvilket gjorde mig nervøs. Jeg blev lyttet på ved jordemoderen. 

Håber du får ro i sindet.

fra Zette

Anmeld

15. februar 2010

Zette skriver:

Du kan da ringe til din jordemoder hvis du er i tvivl. Jeg er sikker på at hun gerne vil tage dig ind til en hurtig lytter, og ellers kan man (i hvert fald hos min læge) blive lyttet på hos lægen. Eller vagtlægen.

Mulighederne er mange, du behøver altså ikke ringe til fødegangen. 

Jeg havde to uger omkring uge 20 hvor der var mere stille end der plejer hvilket gjorde mig nervøs. Jeg blev lyttet på ved jordemoderen. 

Håber du får ro i sindet.

fra Zette

Vidste ikke at man kunne ringe til sin egen læge og blive lyttet på - tror jeg ringer med det samme

Tak for info Zette.

Anmeld

15. februar 2010

Dictes mor

Du skal ringe til dem. Det er ikke pylret overhovedet, der er jo god grund til det. Man bliver bare så bekymret, og nervøs, og jeg tror, at det eneste der hjælper er at snakke med dem. Og når du har snakket med dem, så opdater lige herinde, så krydser jeg fingrer indtil

Anmeld

15. februar 2010

Dictes mor

Jeg ville ringe til fødegangen.

Anmeld

15. februar 2010

smokin

Mathildesmor skriver:

Vidste ikke at man kunne ringe til sin egen læge og blive lyttet på - tror jeg ringer med det samme

Tak for info Zette.

Min læge har i hvert fald en doptone (og et trærør) men det tror jeg er forskelligt. Jeg har bare et ret stort lægehus så de deler.

Ellers synes jeg klart du skal ringe til vagtlægen eller jordemoder. De er altid meget søde.

Jeg havde ondt i uge 20 i symfysen (knoglen i skridtet) og troede fejlagtigt at der var noget der var på vej ud  der blev jeg set og lyttet på, på skadestuen.. og hos jordemoderen ugen efter. Det var bare knoglen der gav sig. 

Anmeld

15. februar 2010

smokin

Majastina skriver:

Ja, men der er andre muligheder end fødegangen... I hvert fald her hvor jeg bor :-) knus.

Anmeld

15. februar 2010

Majastina skriver:

Det ville også være det jeg ville råde andre til, men når det så drejer sig om mig selv, så tænker jeg en anden tanke..hmm.

Jeg mener også at min jordemoder i sin tid fortalte mig, at al henvendelse vdr. at mærke liv og andet efter uge 20, skal foregå til fødestedet - som i mit tilfælde er i Viborg.

Anmeld

15. februar 2010

Dictes mor

Det er også Viborg i mit tilfælde, og jeg har snakket med dem en enkelt gang, og de er meget søde! Men ellers så ring til din læge, det er jo også en god mulighed. Jeg er bare mest tryg ved fødegangen, men det kommer jo an på, hvordan man har det med sin læge, for har du det godt med din læge, så kan du jo sagtens ringe til hende også.

Anmeld

15. februar 2010

smokin

Mathildesmor skriver:

Det ville også være det jeg ville råde andre til, men når det så drejer sig om mig selv, så tænker jeg en anden tanke..hmm.

Jeg mener også at min jordemoder i sin tid fortalte mig, at al henvendelse vdr. at mærke liv og andet efter uge 20, skal foregå til fødestedet - som i mit tilfælde er i Viborg.

Det har jeg ikke fået afvide - men det kan jo KLART være forskelligt fra region til region. Vi har telefontid hver dag imellem 12.30 og 13.30 hvor man kan ringe. Så er det så en ny jordemoder der sidder der fra dag til dag, men de er ALTID søde. 

Synes du skal ringe til fødegangen så, hvis det er det de har sagt... :-)

Det er sikkert også søde. På min fødegang bliver de bare snerpet hvis man ringer med "ligegyldige spørgsmål"... Og henviser til jordemoderen, så det er nok derfor jeg skrev som jeg skrev... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.