Anbefalinger ang. børne møbler/tøj mm.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2010

Liljesilas

dorthemus skriver:

Jeg skal føde sidst i maj og har de sidste to måneder rendt rundt med en liste fa et GRAVID blad hvor der står hvad der er det mest nødvendige at købe og hvad man evt. kan købe og hvad der skal købes på sigt...det har været en stor hjælp og jeg er stort set klar til lillepigen kommer

Jeg synes også det er en jungle

Dejligt jeg ikke er den eneste der er lidt forvirret, eller i tvivl. Du skriver det er en jungle, og går ud fra du også synes der er meget at vælge imellem. Det er super dejligt at købe de fine ting til den lille, men også svært, fordi man vil gøre det hele så godt som mulig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

dorthemus

mayapigen skriver:

Dejligt jeg ikke er den eneste der er lidt forvirret, eller i tvivl. Du skriver det er en jungle, og går ud fra du også synes der er meget at vælge imellem. Det er super dejligt at købe de fine ting til den lille, men også svært, fordi man vil gøre det hele så godt som mulig

Ja der er så meget at vælge imellem og de er jo snu, de babyforretninger og kan hurtigt få skabt et behov. Jeg lytter også meget til mødrene herinde på Baby.dk og deres gode råd...men den liste jeg har er altså guld værd! Og skønt når jeg kan krydse endnu en ting af på listen

Anmeld

15. februar 2010

SpunkenJo

Vores dreng er født for tidligt, og om foråret, så det blir nogenlunde samtidigt med dig iår.

Og af tøj var vi meget glade for i starten:
Langærmede bodyer
Bodyer UDEN ærmer (som undertøj)
strømpebukser.

Han havde som oftest ovenstående på, og så nogen gange en lille kyse/hat.

Idag, er han 10 mdr, og bruger hverdag:
Bleunderbuks (Kan afhjælpe en evt. lækage....)
Body UDEN ærmer (SOm undertøj)
Langærmet body
Strømpebukser
Bukser
futsko

Puslebordet har vi selv lavet/sammensat. Vi havde en dejlig kommode fra da farmand var lille. Den har vi sat op af en hylde:

-Gav det mening?

Puslepuden er fra Gaia og Ko, og virkelig nem at vaske og rar at pusle på, fordi den er flad.
Du spørge om det er rart med ekstra plads ved siden af, og svaret er JA! For som junior blir større, er h*n vildere og vildere at pusle.... Så ja tak til mere plads til siderne!!

En ting jeg har fortrudt jeg ikke anskaffede mig, var såan en babybay-seng. Sådan en som man kan "koble på" sin egen seng. Sådan, at baby sover i egen seng om natten, men at det er NEMT at amme...... Google evt. babybay og læs lidt om den, eller spørg herinde, om der er nogen som har personlig erfaring med sådan en.

Jeg havde engang en laaaang liste over de ting jeg anskaffede os... Men ved ike hvor den er lige pt. Men måske jeg kan lure den frem fra gemmerne......

TILLYKKE med spiren i maven.
Knus Jo

Anmeld

15. februar 2010

Liljesilas

Agnete skriver:

Jeg så denne artikkel i samvirke, om hvad baby koster det første år nyt vs genbrug. Der er forslag til hvor meget man skal købe i hvilke str... Men det er jo en smagssag

http://www.samvirke.dk/samvirke/temaer/genbrug/nyheder/Sider/foersteaar.aspx

Jeg havde en skridsikker måtte liggende under puslepude, så den ikke kørte rundt. Måtten kan købes i kvickly el lign til 10-20 kr for en rulle. Var glad for et STORT puslebord, med plads til det hele. Ville have valgt et med skuffer i stedet for skabe, hvis jeg skulle vælge om.

God fornøjelse med shopping ( bare det var mig )

Okay tak, det er måske lækkert med skuffer. Jeg tager en tur til Ikea først - nu har vi købt en dyr lækker seng, dyne mm. så ser jeg først om de har et puslebord der er godt. Ellers må jeg ud og kigge og evt. vælge et med skuffer. Tror du har ret i det er godt.

Anmeld

15. februar 2010

Liljesilas

SpunkenJo skriver:

Vores dreng er født for tidligt, og om foråret. Og af tøj var vi meget glade for:

Langærmede bodyer
Bodyer UDEN ærmer (som undertøj)
strømpebukser.

Han havde som oftest ovenstående på, og så nogen gange en lille kyse/hat.

Puslebordet har vi selv lavet/sammensat. Vi havde en dejlig kommode fra da farmand var lille. Den har vi sat op af en hylde:

-Gav det mening?

Puslepuden er fra Gaia og Ko, og virkelig nem at vaske og rar at pusle på, fordi den er flad.
Du spørge om det er rart med ekstra plads ved siden af, og svaret er JA! For som junior blir større, er h*n vildere og vildere at pusle.... Så ja tak til mere plads til siderne!!

En ting jeg har fortrudt jeg ikke anskaffede mig, var såan en babybay-seng. Sådan en som man kan "kobe på" sin egen seng. Sådan, at baby sover i egen seng om natten, men at det er NEMT at amme...... Google evt. babybay og læs lidt om den, eller spørg herinde, om der er nogen som har personlig erfaring med sådan en.

Jeg havde engang en laaaang liste over de ting jeg anskaffede os... Men ved ike hvor den er lige pt. Men måske jeg kan lure den frem fra gemmerne......

TILLYKKE med spiren i maven.
Knus Jo

1000 tak - meget nyttig info tak.

Og tillykke selv

Jeg har købt sengen, men jeg tror jeg vil købe mig et puslebord med skuffer som er bred

Ser ud til i har fundet en god måde at gøre det på.

Anmeld

15. februar 2010

Liljesilas

dorthemus skriver:

Ja der er så meget at vælge imellem og de er jo snu, de babyforretninger og kan hurtigt få skabt et behov. Jeg lytter også meget til mødrene herinde på Baby.dk og deres gode råd...men den liste jeg har er altså guld værd! Og skønt når jeg kan krydse endnu en ting af på listen

Jeg printer den sæddel ud idag, super tak.

Ja de er kloge nok, de skal nok få en til at købe alt mulig hehe. Vi vil jo ikke sparre når det gælder vores børn

Anmeld

15. februar 2010

dorthemus

mayapigen skriver:

Jeg printer den sæddel ud idag, super tak.

Ja de er kloge nok, de skal nok få en til at købe alt mulig hehe. Vi vil jo ikke sparre når det gælder vores børn

Lige præcis! Rigtig god fornøjelse

Anmeld

15. februar 2010

SpunkenJo

mayapigen skriver:

1000 tak - meget nyttig info tak.

Og tillykke selv

Jeg har købt sengen, men jeg tror jeg vil købe mig et puslebord med skuffer som er bred

Ser ud til i har fundet en god måde at gøre det på.

Det var så lidt

Og er helt overbevist om, at du vil blive gla for et bredt et af slagsen. Og er du lidt fingernem, kan du lave en flot, og ekstrastor puslepude. Hvis vores hus havde tilladt en større/bredere plads, havde vores puslebord været MEGA stort. Meget bredere, og puden med!!

Men find en lækekr kommode, og en hylde til at sætte bagved. Kroge under hylden, og der kan hænges ting og sager ind under, til smart opbevaring.

- Jeg er ike fan, af de puslekommonder/borde man kan få i Babysam/Ikea, fordi de ligner det som alle andre har..... Jeg vil gerne have noget, som ikke skriger IKEA.....

Anmeld

15. februar 2010

Liljesilas

SpunkenJo skriver:

Det var så lidt

Og er helt overbevist om, at du vil blive gla for et bredt et af slagsen. Og er du lidt fingernem, kan du lave en flot, og ekstrastor puslepude. Hvis vores hus havde tilladt en større/bredere plads, havde vores puslebord været MEGA stort. Meget bredere, og puden med!!

Men find en lækekr kommode, og en hylde til at sætte bagved. Kroge under hylden, og der kan hænges ting og sager ind under, til smart opbevaring.

- Jeg er ike fan, af de puslekommonder/borde man kan få i Babysam/Ikea, fordi de ligner det som alle andre har..... Jeg vil gerne have noget, som ikke skriger IKEA.....

Ja det kan du have ret i. Jeg må finde ud af en måde at gøre det på.

Anmeld

15. februar 2010

pipsen

mayapigen skriver:

Hejsa piger.

Er der nogle der har nogle anbefalinger mht. baby værelset? Altså kan i anbefale at købe noget bestemt til den nyfødte mm. ?

Jeg skal føde til juni, og vi er så småt gået igang med værelset - og der er intet der er godt nok til min dreng Så kom gerne med alle nyttige informatioer, da jeg er førstegangsfødende og mangler info! 

Jeg vil også gerne have info om hvor meget tøj i hvilke størrelser jeg bør skaffe?

Mange hilsner Maya

Hej, prøv evt at kigge på www.ohdeedoh.com  Der er masser af inspiration til det skønne babyværelse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.