Anbefalinger ang. børne møbler/tøj mm.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.069 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

Liljesilas

Hejsa piger.

Er der nogle der har nogle anbefalinger mht. baby værelset? Altså kan i anbefale at købe noget bestemt til den nyfødte mm. ?

Jeg skal føde til juni, og vi er så småt gået igang med værelset - og der er intet der er godt nok til min dreng Så kom gerne med alle nyttige informatioer, da jeg er førstegangsfødende og mangler info! 

Jeg vil også gerne have info om hvor meget tøj i hvilke størrelser jeg bør skaffe?

Mange hilsner Maya

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Trolde_mor

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men venter en lille.

Og jeg har siden vi blev enige om projekt baby, kigget enormt meget. Og jeg fandt denne her fantastiske side:

http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/pakkeliste/ting-du-kan-faa-brug-for-efter-foedslen.htm

Her skrives der om alt hvad man bør have lige efter fødslen

Håber det hjælper dig lidt

Anmeld

15. februar 2010

Liljesilas

Senia skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men venter en lille.

Og jeg har siden vi blev enige om projekt baby, kigget enormt meget. Og jeg fandt denne her fantastiske side:

http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/pakkeliste/ting-du-kan-faa-brug-for-efter-foedslen.htm

Her skrives der om alt hvad man bør have lige efter fødslen

Håber det hjælper dig lidt

Tak for det, ja det er da en god hjælp! Ud over det så tænker jeg også på hvilke størrelse puslebord man skal købe (er det nemmer med et bredt puslebord, så der er plads til alle tingene ved siden af?) Osv?

Anmeld

15. februar 2010

tb

mayapigen skriver:

Tak for det, ja det er da en god hjælp! Ud over det så tænker jeg også på hvilke størrelse puslebord man skal købe (er det nemmer med et bredt puslebord, så der er plads til alle tingene ved siden af?) Osv?

vi var heldige at købe et rigtig fint brugt puslebord, som er special lavet på en køkkenfabrik.. der er plads til 2 hynder ved siden af hinanden, hvis det havde været nødvendig.. synes et puslebord skal have et par skuffer eller skabe så der er plads til tøj og bleer.. vi har så sat en hylde op ovenover til cremer, klude m.m.. og hængt en uro under som hun kan kigge på

vi var ude og baby shoppe i lørdags.. fik købt lidt sengetøj, sengerand, sengehimmel, puslehynde, uro.. og vi er da os kommet til at købe et par sæt tøj  

men ja, kig på nettet efter huskeliste til baby.. der er rigtig mange nyttige links.. det har vi gjort..

knus

Anmeld

15. februar 2010

Trolde_mor

mayapigen skriver:

Hm.. ved det jo ikke..

Men man kan jo få pusleborde med hylder op over eller, små lommer i sidderne, som skulle være enormt praktiske.

Ved ikke hvor meget den lille kommer til at sprælle rundt i takt med h*n bliver større, men kan madrassen så ikke skøjte lidt rundt? Blot en tanke..

Anmeld

15. februar 2010

Liljesilas

Jo muligvis... Hmm ja det var en tanke jeg skulle tage med, når jeg køber puslebord - tak

Jeg har købt en vugge, og en del tøj. Måske er det købt for lille... Men når det er et sommerbarn, skal jeg så kun købe få varme trøjer og busker? For der kan vel stadig være koldt om aftenen mm. Måske det lyder dumt, men er helt ny inden for emnet, og uvidende

Anmeld

15. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

Jeg vil sige; gå ud i de forskellige (babysam, kære børn osv) og føl dig frem...

For vi er alle så vidt forskelige.

Vi er selv ret høje, så vi gik efter et højt og bredt puslebord fra kære børn: Baby Dan . Det gode ved at have et bredt puslebord er man kan flytte puslepuden en gang om ugen, så den lille ikke drejer hovedet til samme side hver gang - for at se på det der evt står/ ligger der. Men igen, det er en smags sag...

Anmeld

15. februar 2010

dorthemus

mayapigen skriver:

Jo muligvis... Hmm ja det var en tanke jeg skulle tage med, når jeg køber puslebord - tak

Jeg har købt en vugge, og en del tøj. Måske er det købt for lille... Men når det er et sommerbarn, skal jeg så kun købe få varme trøjer og busker? For der kan vel stadig være koldt om aftenen mm. Måske det lyder dumt, men er helt ny inden for emnet, og uvidende

Jeg skal føde sidst i maj og har de sidste to måneder rendt rundt med en liste fa et GRAVID blad hvor der står hvad der er det mest nødvendige at købe og hvad man evt. kan købe og hvad der skal købes på sigt...det har været en stor hjælp og jeg er stort set klar til lillepigen kommer

Jeg synes også det er en jungle

Anmeld

15. februar 2010

Agnete

Jeg så denne artikkel i samvirke, om hvad baby koster det første år nyt vs genbrug. Der er forslag til hvor meget man skal købe i hvilke str... Men det er jo en smagssag

http://www.samvirke.dk/samvirke/temaer/genbrug/nyheder/Sider/foersteaar.aspx

Jeg havde en skridsikker måtte liggende under puslepude, så den ikke kørte rundt. Måtten kan købes i kvickly el lign til 10-20 kr for en rulle. Var glad for et STORT puslebord, med plads til det hele. Ville have valgt et med skuffer i stedet for skabe, hvis jeg skulle vælge om.

God fornøjelse med shopping ( bare det var mig )

Anmeld

15. februar 2010

dorthemus

Agnete skriver:

Jeg så denne artikkel i samvirke, om hvad baby koster det første år nyt vs genbrug. Der er forslag til hvor meget man skal købe i hvilke str... Men det er jo en smagssag

http://www.samvirke.dk/samvirke/temaer/genbrug/nyheder/Sider/foersteaar.aspx

Jeg havde en skridsikker måtte liggende under puslepude, så den ikke kørte rundt. Måtten kan købes i kvickly el lign til 10-20 kr for en rulle. Var glad for et STORT puslebord, med plads til det hele. Ville have valgt et med skuffer i stedet for skabe, hvis jeg skulle vælge om.

God fornøjelse med shopping ( bare det var mig )

Hvor smart med den skridsikre måtte  Jeg har fået et vægophængt puslebord foræret...det håber jeg, at jeg bliver glad for. Der er jo rigeligt at bruge penge på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.