opdatering... :0) (lidt lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

Ni-ko-li-ne

hej dejlige mennesker!

jeg er ikke så aktiv for tiden, men jeg følger ivrigt med!

min hverdag er lagt lidt i rammer, jeg skal lave øvelser 3 gange, hvile to gange, gå små ture.... det er lidt et puslespil, for jeg vil også gerne have lidt mad klar til Martin og Nikoline kommer hjem.

Nikoline tager det hele flot, jeg kan jo ikke løfte hende. dvs. jeg kan ikke tage hende op på puslebordet, op af klapvognen mm... eller bare tage hende op når hun lige trænger til et klem. Men det er som om at hun allerede har lært det, hun går hen til sin far når hun f.eks. skal op i sin Trip trap stol.... Så jeg går meget ned på hug og nusser med hende...

Nikoline´s eksem er lidt bedre for tiden. det klør nu ikke så meget at hun vågner om natten af det! så nu sover damen i sin egen seng. Godt nok i vores soveværelse, men vi har nu lidt accepteret situationen. For mig, har det der med søvn, handlet meget om accept. Jeg har accepteret at jeg nogle gange skal op 14 gange med en sut, eller nogle gange kun får 4 timer....

Nikoline trives super godt, hun kan sige: hej hej (mens hun vinker), daaaaa (far), mor, morbar (morfar), mørmør (mormor), titte (tit tit), vov vov (det siger alle dyr), sutsko,nej, hov, sut, tak/taaaaaaaaa og av. Det sjove er at opleve at ordene kommer på det rigtige tidspunkter.... Hun spiser selv med gaffel, når vi stanger maden, skeen øver vi stadig lidt med, koppen må ikke være alt for fyldt, men ellers kan hun godt selv:0) store tøs!

jeg er igang med at finde nogle billeder at lægge ind...

mht. mig, såmå jeg pt. løfte 2 kg, og det skal så trappes roligt op. Men vi må se i øjnene at jeg har brug for at Nikoline f.eks. lærer at gå op af en lille trappe stige men sjeg holder hende i hånden, sådan at jeg kan pusle hende når vi er alene. jeg kan jo ikke være alene med hend endnu, og det er ikke sjovt.... går faldt hun og slog sig, og jeg kunne bare intet gøre! det er ikke super sjovt!

Så det er godt farmand hjælper med alt herhjemme..... og bedsteforældrene må hjælpe så meget de kan.... Det er vi glade for at de gør....

det var "lidt fra os"

håber i har haft en dejlig weekend!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

anna-jonas

Skønt at høre fra dig, Karina...............og at vide at alting går stille og roligt...........især med ryggen.

Anmeld

15. februar 2010

Vinker

Hej smukke

Altid dejligt at høre at du følger med her på siden - Pyt med du ikke lige får skrevet til os alle

iiih ja det lyder virkelig til der sker meget med Nikoline - Det går jo bare alt for stærkt med udviklingen nu. Og det er super hyggeligt med alle de ord der kommer frem. Synes det er rigtig flot at hun allerede kan så mange! Niklas Emil siger også rigtig meget for tiden. Det lyder så kært

Godt at høre at det stille og roligt går fremad med dig, men det må godt nok være hårdt at være så "handicappet". Det blir skønt når du en gang må og kan lidt mere!

Tænker meget på jer!

Anmeld

15. februar 2010

oo

dejlig med en opdatering! jeg kan slet ikke få den Nikoline du beskriver til at passe med den lille baby jeg har i mit hoved!! hun er godt nok blevet stor! jeg glæder mig til at se billeder

Anmeld

15. februar 2010

Vingummien

Dejligt at få en lille opdatering om det hele.

Hun er da blevet så dygtig til at snakke, og de lære virkelig hurtigt når den ene forældre har noget de ikke kan, tror også de kan mærke at det er anderledes, men på den gode måde for de ved jo at man gerne vil dem, bare på en anden måde end de er sammen med andre.

Dejligt at det går så fint med ryggen, men er en lang proces, det er det værste ved det. Men så længe man kan mærke forbedrnger er det jo det hele værd.

Anmeld

15. februar 2010

TbCp

Dejligt at høre fra dig

Det må virkelig være svært ikke at måtte tage sin lille guldklump op
Men det lyder jo til at hun fint acceptere at det er far der står for de ting nu.

Anmeld

15. februar 2010

Karo

Hvor er det dejligt at høre at tingene går i den rigtige retning nu

Hvor går det også hurtigt med Nikoline, og sikke dygtig hun er blevet til at snakke.

Katja

Anmeld

15. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Anna-jonas skriver:

Skønt at høre fra dig, Karina...............og at vide at alting går stille og roligt...........især med ryggen.

glemte lige at tilføje at Nikoline skal have lagt dræn her d. 1/3.....

Anmeld

15. februar 2010

ChatH

tiden går bare så stærkt, men hvor er det fantastisk at din ryg har det bedre, det er da alligevel et mirakel!

Dræn er en god ting, forfærdeligt når det skal gøres, men det har så stor virkning bagefter!!!

Anmeld

15. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Vinker skriver:

Hej smukke

Altid dejligt at høre at du følger med her på siden - Pyt med du ikke lige får skrevet til os alle

iiih ja det lyder virkelig til der sker meget med Nikoline - Det går jo bare alt for stærkt med udviklingen nu. Og det er super hyggeligt med alle de ord der kommer frem. Synes det er rigtig flot at hun allerede kan så mange! Niklas Emil siger også rigtig meget for tiden. Det lyder så kært

Godt at høre at det stille og roligt går fremad med dig, men det må godt nok være hårdt at være så "handicappet". Det blir skønt når du en gang må og kan lidt mere!

Tænker meget på jer!

hej sveske! ih jeg tænker også på jer... :0) Niklas Emil er sådan en stor dreng nu! hvor blev tiden dog af?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.