Fastelavn! Er det i orden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

Enayia

God aften skønne kvinder +de få mænd

Jeg sad netop og betragtede alle de søde billeder af nuttede børn i søde kostumer herinde og sad og tænkte tilbage på min egen barndom og opfattelse af "fastelavn"

Hvad syntes/mener i egentlig om konceptet man ringer på hos fremmede mennesker, synger og beder om slik/penge.

Jeg blev selv "opdraget" til det er "tiggeri" og noget man ihvertfald slet ikke burde gøre! Men det med at klæde sig ud og slå katten af tønden var helt i orden.

Er det okay at børn går ud og "rasler" Hvad syntes i ?

Ps lige en lille sjov historie med nu jeg er i gang.

Min far var gift med en russisk dame. Jeg tror ikke hun brød sig om dem der kom og sang. Der var til sidst et år hun lukkede op og gav børnene én mariekiks hver -efterfulgt af -Nu i passe på i ikke få ONDT i mave! på gebrokkent dansk og en sur mine! Siden har der aldrig været nogle og rasle der.. haha 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

LRJ

Jeg er os opdraget til at man IKK skal rasle ved dørene, præcis ligesom dig. og mit barn ( børn senere) kommer heller ikk til det, da jeg sys det er forkert

Men at slå katten af tønden er helt fint, og klæ'e sig ud og sådan

Hihi sjov historie, De børn må have set sjove ud i ansigtet

Anmeld

14. februar 2010

Enayia

Lone H. skriver:

Jeg er os opdraget til at man IKK skal rasle ved dørene, præcis ligesom dig. og mit barn ( børn senere) kommer heller ikk til det, da jeg sys det er forkert

Men at slå katten af tønden er helt fint, og klæ'e sig ud og sådan

Hihi sjov historie, De børn må have set sjove ud i ansigtet

Haha jeg var ikke selv så gammel, men deres ansigter glemte jeg aldrig, så skuffede børn tror jeg ikke jeg har set siden  De vidste vidst ikke om de skulle grine eller græde.

Anmeld

14. februar 2010

Vidunderligeunger

Jeg ved ikke heeelt hvad min egen mening er til det hehe... er lidt tilbøjelig til at synes det er tiggeri - men alligevel, så er det jo noget børn har gjort i mange år vel, og folk ved jo godt de kommer.. synes nu de er meget søde når de står der udklædt, pisfryser deres fingre og bliver total lykkelige over at få en pose slik haha.. Men gider ik de der LORTEUNGER  som siger "ej, kan vi ik få penge" eller udviser anden form for utilfredshed.. tsk!! så får de fandeme døren i hovedet.. argh.. hm.. men ved ik helt hvad mine egne børn skal opdrages til endnu - godt der går lidt tid før de selv kan begi sig rund i gader og stræder... Men fedt det med fastalavnsfesterne og udklædning

Anmeld

14. februar 2010

Enayia

BlyViol skriver:

Jeg ved ikke heeelt hvad min egen mening er til det hehe... er lidt tilbøjelig til at synes det er tiggeri - men alligevel, så er det jo noget børn har gjort i mange år vel, og folk ved jo godt de kommer.. synes nu de er meget søde når de står der udklædt, pisfryser deres fingre og bliver total lykkelige over at få en pose slik haha.. Men gider ik de der LORTEUNGER  som siger "ej, kan vi ik få penge" eller udviser anden form for utilfredshed.. tsk!! så får de fandeme døren i hovedet.. argh.. hm.. men ved ik helt hvad mine egne børn skal opdrages til endnu - godt der går lidt tid før de selv kan begi sig rund i gader og stræder... Men fedt det med fastalavnsfesterne og udklædning

Ja der er jeg helt enig, jeg ville være tilbøjelig til at give børn noget hvis de kom og VAR klædt ud og sang noget, men der er faktisk mange der ringer på, uden kostume og beder om penge, det kan jeg ikke fordrage!

Anmeld

14. februar 2010

Honningblomst

Min mor har altid syntes det var hyggeligt, men jeg var alt for genert til det som helt lille..tror dog vi gjorde det da vi blev  som større. Altid klædt ud og ikke som nogen med bare en maske på.

Børn har ikke negative tanker eller store forventninger...de tigger ikke, men synger og nogle giver andre ikke...jeg synes det er en sød tradition omend jeg selv ville være en smule bekymret ved at lade mine gå rundt selv, men så må mor her jo med..

Knus Eva..

Anmeld

14. februar 2010

LRJ

Enayia skriver:

Haha jeg var ikke selv så gammel, men deres ansigter glemte jeg aldrig, så skuffede børn tror jeg ikke jeg har set siden  De vidste vidst ikke om de skulle grine eller græde.

hihi Kan li forstille mig deres ansigte

Anmeld

14. februar 2010

eirene

Jeg synes det er helt fint. Har ingen problem med dem der kommer og giver dem kun lidt slik eller hvad jeg har. Giver ingen penge.

Her har indtil videre kun været 3 piger som bare ville have boller og så sagde jeg vi har ingen boller, så I kan få en karamel og det var de godt tilfredse med. Så jeg synes det er sjovt nok. Og vi gjorde det også som børn.

Anmeld

14. februar 2010

Vidunderligeunger

Enayia skriver:

Ja der er jeg helt enig, jeg ville være tilbøjelig til at give børn noget hvis de kom og VAR klædt ud og sang noget, men der er faktisk mange der ringer på, uden kostume og beder om penge, det kan jeg ikke fordrage!

det er sgu da ulovligt i DK haha.. ik sikkert deres forældre ved hvad de laver.. Synes også børn kan blive "for gamle" til at gå rundt og rasle.. da jeg var ca 10 år sagde min mor til mig, at hvis jeg blev hjemme skulle hun nok købe slik til mig hihi... det var sgu da meget federe end at gå og fryse... Hun hadede fastelavn og det der tiggeri... 

Anmeld

14. februar 2010

Enayia

Eva skriver:

Min mor har altid syntes det var hyggeligt, men jeg var alt for genert til det som helt lille..tror dog vi gjorde det da vi blev  som større. Altid klædt ud og ikke som nogen med bare en maske på.

Børn har ikke negative tanker eller store forventninger...de tigger ikke, men synger og nogle giver andre ikke...jeg synes det er en sød tradition omend jeg selv ville være en smule bekymret ved at lade mine gå rundt selv, men så må mor her jo med..

Knus Eva..

Uhh jeg kunne godt forestille mig Eva i jailor kostume og indkræve slik til den store guldmedalje

Ja egentlig ville det også bekymre mig at lade et barn gå alene rundt, også med alt det der sker i dag. Vi bor dog heldigvis i et stille kvarter på landet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.