Det dér med baby-vending!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.600 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

Hey Piger!

Jeg har nu været til to "mislykkedes" forsøg til 3D scanning, med det mener jeg at jeg ikke fik nogle billeder med hjem, fordi lille pigen ligger med hovedet opad, og gemmer sig bag både moderkagen OG sine ben!  Hende der scannede mig sagde at jeg skulle gå hjem og ligge på albuerne og med røven i vejret, for så ville hun blive "tvunget" til at vende sig.. Hun sagde samtidig at hun ikke var nervøs, for lille pigen skulle nok nå at vende sig i tide... Jeg er i uge 29.

Nu er mit spørgsmål så; Hvornår skal de små putter ha vendt sig?(Hvilken uge ca)  Og er der nogle af jer andre der har haft succes med at 'hjemme-vende' sin baby!?

Stine 28+4 (Som håber at 3. forsøg giver nogle gode billeder!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Maria.

Jeg har hørt at de kan vende sig lige før de skal ud næsten.. Altså dage før.. Min søn stod med hovedet ned af da jeg var omkring uge 32 tror jeg det var..

Anmeld

14. februar 2010

Tulle28

Overvejede selv at oprette en tråd om dette emne - er i uge 33 og baby ligger mest på tværs, og når man nu har fulgt Caroline herinde, kan jeg da godt blive en anelse bekymret for om jeg ender i samme situation...

Anmeld

14. februar 2010

Tulle28 skriver:

Overvejede selv at oprette en tråd om dette emne - er i uge 33 og baby ligger mest på tværs, og når man nu har fulgt Caroline herinde, kan jeg da godt blive en anelse bekymret for om jeg ender i samme situation...

Hehe... Ja, det kan jeg godt følge dig i!  Har du ik prøvet at ligge på alle 4 og håbe på mirakler!?

Stine 28+4

Anmeld

14. februar 2010

Tulle28

Tilmeldt skriver:

Hehe... Ja, det kan jeg godt følge dig i!  Har du ik prøvet at ligge på alle 4 og håbe på mirakler!?

Stine 28+4

He he nej - men det vil jeg da praktisere hver dag fra nu af

Anmeld

14. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Når man er 1. gangs plejer de at sige bebsen skal stå med hovedet nedad i 36. uge - ellers bliver det for svært for dem at vende sig.

Dermed ikke sagt at de behøver stå fast med hovedet til den tid!

Når man er flergangsgravid er der mere plads i livmoderen og de kan derfor vende sig senere... Hvis ikke bebs står i hovedstilling når du kommer til jordemoder i 37. uge vil de sende dig til scanning og evt. vendingsforsøg

Der er mange teorier om "hjemmevending" med bedestilling, stå på hovedet osv, men det er jo aldrig dokumenteret om det virker eller ej.

Personligt forsøgte jeg det hele (desværre uden det ønskede resultat), for så har man da forsøgt!

Du skal ikke være bekymret endnu - den lille bebs har gooood tid til at vende sig

Knus Caroline...

Anmeld

14. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tulle28 skriver:

He he nej - men det vil jeg da praktisere hver dag fra nu af

3 gange om dagen, hvis du kan holde til det

Anmeld

14. februar 2010

Caroline86 skriver:

Når man er 1. gangs plejer de at sige bebsen skal stå med hovedet nedad i 36. uge - ellers bliver det for svært for dem at vende sig.

Dermed ikke sagt at de behøver stå fast med hovedet til den tid!

Når man er flergangsgravid er der mere plads i livmoderen og de kan derfor vende sig senere... Hvis ikke bebs står i hovedstilling når du kommer til jordemoder i 37. uge vil de sende dig til scanning og evt. vendingsforsøg

Der er mange teorier om "hjemmevending" med bedestilling, stå på hovedet osv, men det er jo aldrig dokumenteret om det virker eller ej.

Personligt forsøgte jeg det hele (desværre uden det ønskede resultat), for så har man da forsøgt!

Du skal ikke være bekymret endnu - den lille bebs har gooood tid til at vende sig

Knus Caroline...

Åhh, Caroline, godt du kom på banen.. Du må jo om nogen vide noget omkring det!!   

Hmm.. Nu har jeg ligget 20-30min morgen og aften, og  også middag hvis jeg har husket det/haft tid... Men hvis det ik virker, så gider jeg sq ik ligge og få hold i nakken af det!!

Må vist bare lade tingene gå sin gang!

Stine 28+4

Anmeld

14. februar 2010

Tulle28

Caroline86 skriver:

3 gange om dagen, hvis du kan holde til det

Har lige taget første runde nu

Men uge 36. siger du... Så vil jeg vendte lidt med at blive alt for bekymret. Hun kan stadigvæk slå kolbøtter, så der må stadivæk være god plads derinde - men når den står på afslapning, e det altså som regel på tværs...

Anmeld

14. februar 2010

Siber

Jeg forsøgte det samme men uden resultat. Vendings forsøg på hospitalet uden resultat. Derfor fik jeg 2 pks

Men jeg har hørt andre det har virket for.

jeg ved hellere ikke om jeg kom forsent igang, for de blev ved med at påstå at tøserne var med hovedet ned ad, men min fornemmelse sagde mig bare noget andet, men jeg troede selvfølgelig på eksperterne. Så det var vel ved sidste jm besøg, og der tror jeg bare at de var for store

Knus Siber, der ikke vil skræmme, bare fortælle min oplevelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.