Er et navn pænere hvis man kan lide en person?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Men det er jo laaaaangt ude i familien..men selvfølgelig hvis I ser dem tit.. men som de kære pingviner gør i madagascar: "SMIL OG VINK"

Haha ja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

Haha ja

Den bruger jeg tit.. smiiiil og vink..

Anmeld

13. februar 2010

Siber

Malene Aagaard skriver:

Jeg har en arbejdsskade netop på det område (er pædagog til daglig)!!! Og når nogen så kommer og siger deres barn skal hedde "whatever" - så sammenligner jeg med de børn jeg har i institutionen som hedder det samme - kan ikke gøre for det, og har derfor med vilje valgt navne til mine egne, som jeg ikke har haft nogen af   sgu noget underligt noget

Jeg gør det sammen, så vi havde virkelig vanskeligt ved at finde navne

Knus Siber

Anmeld

13. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Den bruger jeg tit.. smiiiil og vink..

En af dem jeg også benytter mig af er altså mobilen. Kan jo ikke se hvem jeg møder hvis jeg er bybt betaget af en sms

Anmeld

13. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

En af dem jeg også benytter mig af er altså mobilen. Kan jo ikke se hvem jeg møder hvis jeg er bybt betaget af en sms

Den er også god...

Anmeld

13. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Den er også god...

Ja man udvikler nogle taktikker

Anmeld

13. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Eva skriver:

Det er dælme også grimt, synes jeg... men jeg kan så slet ikke med de der amerikanske navne...lyder så...ja, taberagtigt(og undskyld til alle og ikke mindst af mit ordbrug.... )

Takke mange gange Eva

Hilsen Jeanne - mor til Jesse

Anmeld

13. februar 2010

Honningblomst

Takke mange gange Eva

Hilsen Jeanne - mor til Jesse

Heldigvis er det jo bare min mening og begrundet i intet andet end min mening...og jeg forstår skriftlig ironi..

Og undskyld...er jo ikke så sort hvidt... men det ved du godt, ikke...

Anmeld

13. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Eva skriver:

Heldigvis er det jo bare min mening og begrundet i intet andet end min mening...og jeg forstår skriftlig ironi..

Og undskyld...er jo ikke så sort hvidt... men det ved du godt, ikke...

Ja det ved jeg godt Blev bare liiiiige nødt til at kommentere

Anmeld

13. februar 2010

Pige2009

Et klart JA. Hvis man ikke kan lide en person og hører vedkommendes navn nævnt i en eller anden kontekst, så vil man automatisk få associationer til denne person. Man identificerer navnet med vedkommendes personlighed, og så får man netop de dårlige træk frem.

Jeg tror også man i sin underbevidsthed frygter, at ens barn bliver som den person man kender og ikke har et godt forhold til, såfremt man kalder barnet samme navn, som en person, man ikke bryder sig særligt om.

Hvis man derimod har nogle man rigtig godt kan lide, forbinder man også deres navn med noget positivt, og dermed er man positivt indstillet, når man hører navnet nævnt

Knus Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.