Jeg har i dag snakket med egen læge. Hun konsulterede en anden læge i praksissen og ingen af de to havde hørt den med p-pillekuren før. Jeg fik en ny henvisning, så jeg kan komme til en anden gynækolog. Men nu er spørgsmålet, hvornår jeg kan få en tid??? Den ene har vinterferielukket i denne uge og den anden nåede jeg ikke i telefontiden. Må prøve i morgen, men hjemmesiden siger 13 ugers ventetid
. Gad vide om et kontrolbesøg efter medicinsk abort går ind under "akut"?
Ellers fik jeg svar på min mail fra den gamle gynækolog, der ikke ville tage en blodprøve efter en uge, fordi mine hcg-tal var så lave ved den prøve der blev taget lige inden den medicinske abort. Da havde jeg allerede aborteret spontant. (dog ikke det hele, desværre). På grund af den lave værdi var der ikke grund til at gentage den ifølge hende.
Og fordi jeg, i hendes ord, "ikke var mere gravid" vil hun gerne give en p-pillekur i 1 måned, idet hun betragter den som en slags hormonbehandling for at forbedre mine næste graviditetschancer.
Det lyder jo meget godt, at hun tænker på mine fremtidige graviditetschancer. Jeg har bare ikke helt købt ideen, når ingen andre får denne besked og min egne læger ikke har hørt om det.
Er der nogen af jer, som har hørt om p-pillekur som hormonbehandling, der forbedre graviditetschancer? Eller har læst det et sted?
Tak for alle jeres gode konstruktive tilbagemeldinger på mit spørgsmål. Det har da sat gang i nogle ting.
Anmeld