Spontan abort og medicinsk abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2010

Lucipher

Hejsa.

Jeg har også været igennem en spontagn abort. Der var ikke rigtig nogen der havde fortalt mig at de var en mulighed at det kunne ske for mig. For sådan noger sker da kun for naboen ikk??

Jeg begyndte at bløde en sen aften, og snakkede med en rigtig ubehagelig vagtlæge som gav mig nummeret til hillerød syghus. Jeg harvde gået rundt 6 uger uden liv, og min krop var ikke ligefrem villig til at give slip, så jeg var igennem to medicinske aborter, for det hele var ude. Tror altdig jeg har været i gennem noget så hårdt før.

Det er super vigtigt at få snakket om det. Men der er lys for enden og du skal nok blive gravid igen nr din krop er klar.

Jeg blev bedt om at vente til jeg havde haft mens igen før vi prøvede igen. Der gik hele 6 uger. det var bare lang tid. Det tog ca. et havt år før der var to streger igen. Så nu venter jeg en lille reng, og jeg er slet ikke i tvivl om han er der, for han sparker på livet løs.

Du skriver bare løs hvis du har brug for en at skrive til.

Stort kram fra mig.

Hilsen Julie 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

Karo

Lige som de andre piger har jeg også prøvet at miste. For mig kom det hele ud selv og det var ikke nødvendigt med en medicinsk abort. Men selv der råede lægerne mig til at vente med at prøve på at blive gravid til jeg havde haft min mens.

Da jeg bare ville være gravid, startede vi med at prøve med det samme og jeg nåede aldrig at få min mens før jeg var gravid igen. Idag er min søn 1 1/2 og jeg er gravid med nummer to.

Jeg ved ikke om "reglerne" er andreledes når man har fået en medicinsk abort, men det virker mærkeligt at ingen andre har høre de skulle gå på p-piller.

Anmeld

15. februar 2010

Kit

Jeg har i dag snakket med egen læge. Hun konsulterede en anden læge i praksissen og ingen af de to havde hørt den med p-pillekuren før. Jeg fik en ny henvisning, så jeg kan komme til en anden gynækolog. Men nu er spørgsmålet, hvornår jeg kan få en tid??? Den ene har vinterferielukket i denne uge og den anden nåede jeg ikke i telefontiden. Må prøve i morgen, men hjemmesiden siger 13 ugers ventetid . Gad vide om et kontrolbesøg efter medicinsk abort går ind under "akut"?

Ellers fik jeg svar på min mail fra den gamle gynækolog, der ikke ville tage en blodprøve efter en uge, fordi mine hcg-tal var så lave ved den prøve der blev taget lige inden den medicinske abort. Da havde jeg allerede aborteret spontant. (dog ikke det hele, desværre). På grund af den lave værdi var der ikke grund til at gentage den ifølge hende.

Og fordi jeg, i hendes ord, "ikke var mere gravid" vil hun gerne give en p-pillekur i 1 måned, idet hun betragter den som en slags hormonbehandling for at forbedre mine næste graviditetschancer.

Det lyder jo meget godt, at hun tænker på mine fremtidige graviditetschancer. Jeg har bare ikke helt købt ideen, når ingen andre får denne besked og min egne læger ikke har hørt om det.

Er der nogen af jer, som har hørt om p-pillekur som hormonbehandling, der forbedre graviditetschancer? Eller har læst det et sted?

Tak for alle jeres gode konstruktive tilbagemeldinger på mit spørgsmål. Det har da sat gang i nogle ting.

Anmeld

15. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har selv været igennem en meget smertefuld SA, og jeg føler virkelig med dig! Jeg håber du er så OK som det nu er muligt efter sådan en omgang.

Stort knus fra

Rosa

Anmeld

22. februar 2010

Kit

Tusind tak til alle jer søde piger, der har delt denne kedelige oplevelse med mig og kommet med jeres historier. Det har været til stor hjælp for mig.

Jeg synes lige I skal have opfølgningen med.

Jeg har i dag været hos en ny gynækolog. Han var bare så rolig og meget menneskelig, så jeg er helt tryg ved ham. Ham scannede hele underlivet igennem. Alt var væk fra den mislykkedes graviditet og det så flot ud det hele. Han kiggede også på æggestokkene og der var masser af blærer - dejligt.

Han anbefalede 2 tabletter tålmodighed 3 gange dagligt. Men vi kunne bare starte, når vi følte os klar (i mit hovede - NU!). Så der er grønt lys og det er kun hvis mens udebliver i 2-3 måneder, at jeg skal reagere og kontakte ham. Ellers glædede han sig bare til at se os igen, når vi igen er gravide. Dejlig positiv var han i forhold til den gamle heks, jeg heldigvis skiftede ud.

Det er det bedste jeg har gjort, at få en henvisning til en ny gynækolog. Jeg er stadig skide ked af det, men kan i dag se lidt fremad og det er meget rart.

STORT til jer allesammen. Tusind tak for støtten.

Anmeld

23. februar 2010

businesstigger

Hvor godt at høre at du kom hen til en ny og bedre gynækolog. Hende din gamle lød altså også ret sær. Man skal bare have det godt med ens læger.

Og tillykke med at have fået grønt lys! Det fik jeg også selv i går efter en SA i starten af måneden. Vi må for at det snarest bærer frugt

Anmeld

24. februar 2012

zeestrauss

Hej.

Har selv lige stået i samme situation. Fik en tid til en akut scanning i mandags (d.20/2) da jeg var begyndt at bløde om søndagen. Var 10+4. Fik desværre afvide, at der ingen hjertelyd var   Fik 4 stikpiller, som skulle sørger for at det hele kom ud. Fik afvide, at ligeså snart blødningen er stoppet, kan vi forsøge igen. Så blødning, STOP NU.. Skal på tirsdag (d.28/2) til en kontrol scanning, så vi kan sikre der ikke er mere tilbage. Er nok det væreste jeg nogensinde har været igennem, min lille ønske bebs.

Men der er bestemt ikke blevet nævnt noget om en "p-pille kur", synes det lyder noget mystisk.

Dog super kanon at høre om din nye gynækolog. Han lyder da noget mere fornuftig Held og lykke fremover

Anmeld

24. februar 2012

Kit

zeestrauss skriver:

Hej.

Har selv lige stået i samme situation. Fik en tid til en akut scanning i mandags (d.20/2) da jeg var begyndt at bløde om søndagen. Var 10+4. Fik desværre afvide, at der ingen hjertelyd var   Fik 4 stikpiller, som skulle sørger for at det hele kom ud. Fik afvide, at ligeså snart blødningen er stoppet, kan vi forsøge igen. Så blødning, STOP NU.. Skal på tirsdag (d.28/2) til en kontrol scanning, så vi kan sikre der ikke er mere tilbage. Er nok det væreste jeg nogensinde har været igennem, min lille ønske bebs.

Men der er bestemt ikke blevet nævnt noget om en "p-pille kur", synes det lyder noget mystisk.

Dog super kanon at høre om din nye gynækolog. Han lyder da noget mere fornuftig Held og lykke fremover

Holda op, der kom lige gang i en gammel tråd. Der er jo allerede gået to år!

Er ked af at høre om din situation - det hjalp mig meget, at tale om det. Synes faktisk der er mange der har været igennem det, men som aldrig taler om det. Det satte virkelig tålmodigheden på prøve, at min cyklus først kom igang efter 3 mdr. Jeg har idag en dejlig datter, så der er håb forude.

Håber din blødning stopper hurtigt og I snart venter ønskebarnet.

Anmeld

28. februar 2012

ØnskeBarn2012

zeestrauss skriver:

Hej.

Det er rigtigt hårdt og miste en ønske barn, noget er det væreste man kan komme igenne,

Jeg har den 15.feb fået en SA, var 9+5 henne, begyndte og bløde blev henvist til HP, hvor jeg så får denne besked at den er gået tabt for to uger siden og der ingen hjertelyd var. fik 4s,tk tabl som jeg fik lagt op i mig. og blødte frem til den 22.feb.

Den 21.feb var jeg til scanning og fik vide at alt var renset ud, og at jeg skal vente til jeg har fået min første mens, og igår den 27.feb var jeg til min egen læge som også sagde jeg skulle vente til jeg fik min første mens efter SA. for så var alt i kroppen på plads sagde lægen igår. for ellers var der stor resiko for miste igen

Jeg vil så gerne være gravid med det samme kan ikke vente til jeg har fået min første mens. så forstår ikke hvordan din læge kan sige du kan går igang med det samme efter din blødning fra SA er stoppet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.