Jeg er i den ulykkelige situation, at jeg havde en spontan abort i sidste weekend efterfulgt af en medicinsk abort.
Skulle have en tidlig scanning 4-2-2010 for terminsbestemmelse, hvor gynækologen ikke rigtig kunne se noget på scanningen. - Øhhh!?!?! Blev sendt til blodprøve for hcg-værdi. Fik svaret dagen efter værdi 133, hvilket ifølge gynækologen var meget lavt, så der skulle tages nogle nye om mandagen. Da jeg fortalte, at jeg var begyndt at få mavesmerter og der var blod, var hendes kommentar: "Det er nok graviditeten der er ved at gå til grunde" - Okay, ikke lige det man vil høre om sin planlagte og ønskede graviditet. Jeg skulle bare tage det rolig og lade kroppen gøre sin ting. Næste blodprøver viste værdi 33 og med hvad der kom ud af mig i weekenden var jeg ikke i tvivl om, hvad der foregik. Nu skulle det bare tjekkes om alt var kommet med ud eller om det måske var uden for livmoderen ved en ny scanning.
Ved ny scanning kunne gynækologen nu se noget. Håb?!?! Det sad hvor det skulle inde i livmoderen, men det var grumset og med mine blodprøvesvar var det ikke noget levedygtigt. Troede ikke man kunne blive mere ked af det, men det kunne jeg altså godt. Derfor tog gynækologen den beslutning, at jeg skulle have en medicinsk abort, der kunne rydde ud i livmoderen. Jeg skal så samtidig starte på p-piller i en måned og derefter til tjek 15-3-2010, hvorefter vi formentlig får grønt lys til at prøve igen. Tre stikpiller i underlivet og så hjem under dynen.
Er der andre der har erfaring med et sådan forløb med p-piller i en måned efter abort?
Forklaringen jeg fik er, at stikpillerne rydder ud og p-pillerne får livmoderen til at trække sig sammen igen. Så skulle man være klar igen.
Kit
Anmeld