Tjuhl skriver:
puha! men den slags sker altså også i DK. det skete i firserne/halvfemserne for min x-kærestes stedmor. der boede en mand der hed Abel inde ved siden af dem og en dag kom han hen og bankede på hoveddøren med en økse i hånden. hun låste selvfølgelig alle døre og gemte sig på førstesalen, og derfra så hun ham gå ud på vejen og da der kom to cyklister forbi hævede han øksen og hakkede dem ned
det var også bare sådan pludselig sindssyge eller hvad man kalder det - skide uhyggeligt!!
Jeg synes også det er skræmmende, hvad syge mennesker kan finde på, men når det er sagt, synes jeg så også at det psykiatriske system total fejler. D.v.s. jeg er helt sikker på det skyldes stramme budgetter de er underlagt, men som pårørende til en psykisk syg, synes jeg godt nok det er skræmmende, hvor sygt et menneske skal være før det bliver tvangsindlagt.
Jeg er helt sikker på at min eks ville kunne skade et andet menneske meget, når han er psykisk værst, men lige meget hvad jeg gør og siger, så sluses han altid ud længe før han virker på nogen måde okay. Han bliver sendt ud i en lejlighed, med besked om at om nogle dage, kommer der en kontaktperson for at se til dig.......
Anmeld