Forkølet og næsespray?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2010

Valle81

Mette-Marie skriver:

Sorry, jeg fik lige citeret forkert

Det skal du ikke tænke på:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2010

baby2010

Jeg har også fået at vide flere steder, at det ikke var en god idé at bruge næsespray. Jeg var forkølet for 1 uge siden og det tog f...... næsten livet af mig! Jeg HADER ikke at kunne sove - hvilket jeg slet ikke kan, når der ikke er hul igennem til næsen. Jeg var stortset vågen i 2 døgn og var SÅ færdig til sidst.

Jeg skyllede med saltvand, men det hjalp virkelig kun meget lidt. Jeg led bare indtil det blev bedre... Hellere det, end at risikere at udsætte barnet for noget...

Anmeld

13. februar 2010

Mette-Marie

baby2010 skriver:

Jeg har også fået at vide flere steder, at det ikke var en god idé at bruge næsespray. Jeg var forkølet for 1 uge siden og det tog f...... næsten livet af mig! Jeg HADER ikke at kunne sove - hvilket jeg slet ikke kan, når der ikke er hul igennem til næsen. Jeg var stortset vågen i 2 døgn og var SÅ færdig til sidst.

Jeg skyllede med saltvand, men det hjalp virkelig kun meget lidt. Jeg led bare indtil det blev bedre... Hellere det, end at risikere at udsætte barnet for noget...

Det er jo aldrig godt at tage medicin, mens man er gravid. Men hvis alternativet er penicilin (pga. bi/kæbehulebetændelse), så næsespray helt klart at anbefale.

/Mette (som har både en svoger og mor der er læge)

Anmeld

13. februar 2010

Tulle28

Tak for alle jeres svar.

Jeg tror jeg prøver at holde ud og lader næsespray være absolut sidste udvej. Men øøøuv hvor er det dog bare træls at være syg!!!

Anmeld

13. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977

Tak for alle jeres svar.

Jeg tror jeg prøver at holde ud og lader næsespray være absolut sidste udvej. Men øøøuv hvor er det dog bare træls at være syg!!!

Jeg er lige blevet forkølet for 3 gang siden juleaften Og min læge anbefalede at jeg brugte det inden jeg skulle sove, så jeg kunne få en god nattesøvn og hurtigere blive rask

Anmeld

13. februar 2010

smokin

Mette-Marie skriver:

Jeg har også brugt næsespray i forbindelse med "kæbe og bihulebetændelse" og dette efter samråd med lægen. Og må jeg så lige understrege at der er MEGET forskel på at ryge mens man er gravid og så bruge næsespray en kort overgang!

/M 23+5

Ja - jeg tænkte godt at der sikkert var nogen der ville misforstå det!

Jeg er godt klar over at det ikke er HELT det samme. Men når du sprøjter det i næsen, så får du samme reaktion som hvis du tager et hiv af en smøg! Og ja der kommer da flere tusind sunde børn ud SELVOM man ryger. Det er en helt anden sag.

Og nok også et stort temperamentsspørgsmål! :-)

KH
Zette

Hvis mor var storryger og fik 3 sunde og raske børn.

Anmeld

13. februar 2010

smokin

Valle81 skriver:

Helt enig:0)

Det var heller ikke mig der skrev det med rygning:0) For jeg mener slet ikke man kan ammenligne de to ting:0)

Christina

Nej det var mig!

Og kan ikke lige se hvorfor du ikke kan sammenligne det? Hvis du ryger så øger du barnets hjerterytme og det samme hvis du sprøjter næsespray i næsen? Der er vel en grund til at ALLE varianter frarådes udentagen saltvandsspray.

Og så kan man diskutere om hvorvidt man skal ryge, og hvorvidt det skader barnet. (for som jeg skrev tidligere, bliver der jo født mange sunde børn med skorstensdampende mødre) JEG er bare imod at gøre noget mod et ufødt barn, der KAN undværes.

Og klart at hvis man er generet af forkølelse igennem længere tid, så må man vel bruge den tilsidst. Jeg ville nok bare prøve at holde mig uden brug af det...

Stor hilsen

Zette

Anmeld

13. februar 2010

LISBETH:-)

Jeg ville heller ikke bruge næsespray med mindre det var absolut nødvendigt!!!! Men hvis det skulle blive nødvendigt kan du bruge den meget milde form som man også må bruge til børn!!! Altså ikke saltvandsspray men en "rigtig" næsespray som er meget mildere end normalt.

Anmeld

13. februar 2010

Skouboe

sakset fra Medicin.dk

Zymelin® 
Xylometazolin

Graviditet
Må kun anvendes under visse forudsætninger.
Der er data for mere end 2.000 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning. Kan ved overdosering nedsætte blodgennemstrømning i uterus. Må ikke anvendes ved tegn på uteroplacental insufficiens.

Jeg ville nok lige vende den med min læge, men værre er det altså heller ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.