Forkølet og næsespray?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.728 visninger
18 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

Tulle28

Hej piger,

Jeg er ved at blive sindssyg af ikke at kunne trække vejret gennem næsen - men hvordan er det lige med graviditet og næsespray? Jeg har en saltvandsspray fra apoteket, men den virker overhovedet ikke.

Nogen gode råd? Og MÅ man overhovedet bruge næsespray?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Pige2009

Jeg blev frarådet det af min læge, så jeg ville lade naturen gå sin gang og kroppen selv rekreere sig

K.h. Linda

Anmeld

12. februar 2010

smokin

Tulle28 skriver:

Hej piger,

Jeg er ved at blive sindssyg af ikke at kunne trække vejret gennem næsen - men hvordan er det lige med graviditet og næsespray? Jeg har en saltvandsspray fra apoteket, men den virker overhovedet ikke.

Du skal IKKE købe næsespray - så kan du ligeså godt tage en smøg! Det får babyens hjerte til at galopere afsted, og har nogle ting i sig som ikke er særlig sunde.

Hvis du spørger på apoteket så vil de også fortælle dig at du kun må bruge saltvandsspray. De er ikke lige så gode fordi de ikke løsner ligesom en rigtig næsespray, men de skyller godt igennem.

Kærlig hilsen

Zette

Anmeld

12. februar 2010

siw84

vil klart ikke anbefale dig og bruge det.. jeg havde os den med saltvand og giver dig helt ret i at den ikke er særligt god.. og da jeg lider enormt meget af pande- og bihulebetændelse når jeg bliver forkølet blev jeg simpelthen nød til at bruge alm. næsespray (meget imod min vilje og jeg havde det enormt dårligt hver gang jeg sprøjtede det op i næsen) men det er desværre den eneste måde at få det til at gå væk på og ikke blive værre... så vil sige at hvis du "bare" er forkølet ot stoppet i næsen og ikke lider af pande-bihulebetændelse så ville jeg klart holde mig fra det..

knus siw 37+6

Anmeld

12. februar 2010

Valle81

Tulle28 skriver:

Hej piger,

Hejsa,

Jeg har nu været forkølet op til flere gange igennem min graviditet og har været nødt til at bruge næsedråber. Har hver gang ringet til min læge, og han har sagt ok til at bruge det.

Man kan jo bruge det med måde, så at man får luft, ingen siger man skal overdrive og bare sprøjte løs.

Ved at bruge næsedråber forhindrer man jo også pande eller bihulebetændelse og så er det på penicillin - så valget er næsten pest eller kolera.

Mvh

Christina

Anmeld

12. februar 2010

LLN

Hej

Du skal gå på apoteket og købe et "næsehorn" en lille kande til at skylle næse med. Vejledning står på æsken ellers google næseskylning.

Fandt lige en vejledning

http://www.yogaprosess.com/danmark/nesehorn.html

Anmeld

12. februar 2010

Mette-Marie

Valle81 skriver:

Hejsa,

Jeg har nu været forkølet op til flere gange igennem min graviditet og har været nødt til at bruge næsedråber. Har hver gang ringet til min læge, og han har sagt ok til at bruge det.

Man kan jo bruge det med måde, så at man får luft, ingen siger man skal overdrive og bare sprøjte løs.

Ved at bruge næsedråber forhindrer man jo også pande eller bihulebetændelse og så er det på penicillin - så valget er næsten pest eller kolera.

Mvh

Christina

Jeg har også brugt næsespray i forbindelse med "kæbe og bihulebetændelse" og dette efter samråd med lægen. Og må jeg så lige understrege at der er MEGET forskel på at ryge mens man er gravid og så bruge næsespray en kort overgang!

/M 23+5

Anmeld

12. februar 2010

Lise

LLN skriver:

Hej

Du skal gå på apoteket og købe et "næsehorn" en lille kande til at skylle næse med. Vejledning står på æsken ellers google næseskylning.

Fandt lige en vejledning

http://www.yogaprosess.com/danmark/nesehorn.html

Skulle lige til at foreslå det. Næsehornet er en interessant oplevelse, men shit hvor den virker fantastisk!!!!

Anmeld

12. februar 2010

Valle81

Mette-Marie skriver:

Jeg har også brugt næsespray i forbindelse med "kæbe og bihulebetændelse" og dette efter samråd med lægen. Og må jeg så lige understrege at der er MEGET forskel på at ryge mens man er gravid og så bruge næsespray en kort overgang!

/M 23+5

Helt enig:0)

Det var heller ikke mig der skrev det med rygning:0) For jeg mener slet ikke man kan ammenligne de to ting:0)

Christina

Anmeld

12. februar 2010

Mette-Marie

Valle81 skriver:

Helt enig:0)

Det var heller ikke mig der skrev det med rygning:0) For jeg mener slet ikke man kan ammenligne de to ting:0)

Christina

Sorry, jeg fik lige citeret forkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.