Englebisse skriver:
Jeg tænker lidt at Nyk kun sender en videre hvis de ser nogle former for risko for dig og barnet. Tror ikke de står og læser i din vandrejournal at du har for høj BMI og derfor ikke kan føde på Nyk sygehus.
Men hvad melding fik du præcist da du var til fødselsforberedelse??

Vi har nogle venner som fik en dreng i oktober, hun var gået 14 dage over tid og hun var til noget scanningtjek på Nykøbing sygehus, hvor de sendte hende videre til Næstved sygehus..
Ja jeg kan godt se at der selvfølgelig er nogle risikoer, det benægter jeg ikke. Jeg synes ganske ærligt bare ikke det er fair at en førstegangfødende skal køre så langt SELV. Jeg tænker da lige så meget på vedkommende som kører den gravide.. For en mand må det da ikke være særlig behageligt at se den man elsker allerhøjest have veer og smerter og stadig skulle konsentrere sig om at køre. Det er da utrolig farligt..
Jeg ved ikke hvordan Nykøbing sygehus ser på det, men jeg kender en på Næstved sygehus som selv har fortalt mig at Nykøbing ikke tager folk med en BMI over 32, så må der jo ligesom være noget om det? 
Til forberedelse fik jeg at vide ambulancekørsel var noget man kunne skyde en hvid pil efter. At folk med for høj BMI kan være 98 % sikre på at blive sendt videre til Næstved. Min jordmoder bekræftede også det jeg havde fået fortalt af min bekendte på Næstved sygehus.
Malene 30+5
Anmeld