Eva skriver:
Jeg tænker hvordan Jer der er overvægtige kan udtale Jer om at I sagtens kan føde og at det sker der ikke noget ved?.....ja, der er mange overvægtige der kan føde og har født, men der er altså en øget risiko for mor og barn og den tager lægerne heldigvis alvorligt, kan ikke forstå hvorfor I ikke gør det?
Jeg synes det er super der er fokus på det og det er jo heldigvis noget den enkelte selv kan gøre noget ved...feks ved at tabe sig inden man bliver gravid...
Knus Eva
Hej Eva
- eller godmorgen hedder det vist nærmere
Jeg er overvægtig - heldgivis går det ned af, men jeg var også overvægtig i min graviditet. Jeg var selvfølgelig ked af at jeg var overvægtig, for det havde nok været bedst for mig og den lille at jeg ikke var det når jeg blev gravid, men alt gik heldigvis godt... Jeg var igang med et større vægttab da jeg blev gravid, og det var slet ikke meningen at jeg skulle være gravid på det tidspunkt, så jeg nåede desværre ikke at få min idealvægt inden. Så jeg er ovenud lykkelig for at der ingen komplikationer var ved hverken fødsel eller i graviditeten 
Til første JM-besøg blev der bestilt en masse ekstra fordei jeg havde forhøjet BMI. Jeg skulle til glucosebelastningstest, to ekstra scanninger i uge 28 og 30 for at se om barnet blev for stort. Og så fik jeg målt BT lidt flere gange... Det endte så med at jeg fik yderligere to scanninger pga. foranliggende moderkage, og her tjekkede de også vægten igen. Som kendt var han jo stor da han kom ud..
Jeg var rigtig glad for at der blev holdt ekstra øje med mig og Nicolai, selvom det da ikke lige var den mest fantastiske grund til at der skulle holdes ekstra øje...
Anmeld