Hvornår mærker man liv første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

trine3112

Tak for alle jeres svar. Jeg glæder mig bare )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

SaNiNa

Jeg var 17 + 0 da jeg mærkede liv første gang og  var ikke et sekund i tvivl selv om jeg fik afvide af alle det var alt alt for tidlig af at være første gang fødende.

Anmeld

16. februar 2010

Mille84

altså jeg er lidt i tvivl om jeg har mærket liv, jeg er 18+4, og i går aftes da jeg sad i sofaen mærket jeg nogle dunk, lidt ligesom et hjerte der banker, det kom og gik i tyve min, det sad over navlen og min kæreste kunne også mærke det. det var ikke ligesom den boblende fornemmelse mange snakker om.

Tror I det er liv? Ved ikke hvad det ellers skulle være, da jeg ikke har mærket det før...

Anmeld

16. februar 2010

Tulle28

Mille84 skriver:

altså jeg er lidt i tvivl om jeg har mærket liv, jeg er 18+4, og i går aftes da jeg sad i sofaen mærket jeg nogle dunk, lidt ligesom et hjerte der banker, det kom og gik i tyve min, det sad over navlen og min kæreste kunne også mærke det. det var ikke ligesom den boblende fornemmelse mange snakker om.

Tror I det er liv? Ved ikke hvad det ellers skulle være, da jeg ikke har mærket det før...

Tja det tror jeg godt det kunne være - jeg mærkede selv liv omkring uge 18 eller 19, men det var meget længere nede i bækkenet.

Anmeld

16. februar 2010

Pia.

Tillykke med graviditeten og velkommen til

Jeg har mærket liv lidt forskelligt, med den første var jeg næsten 22 uger henne med nummer 2 ca. 19 uger henne og med nummer tre allerede i uge 16, så der er stor forskel...

Kan godt forstå du glæder dig rigtig meget... Det er også en helt fantastisk fornemmelse inden i ens krop... først der ved man at der virkelig vokser et lille menneske inden i maven  - ååå findes der noget mere fantastisk...

Knus Pia, der bare elsker at være gravid

Anmeld

16. februar 2010

Pia.

Mille84 skriver:

Det kan godt være det er liv du har mærket, jeg syntes bare slet ikke man er i tvivl når man mærker det... - måske er det lidt luft bobler eller en puls du har mærket - eller også er det rent faktisk liv - lige meget hvad er det jo bare så livs bekræftende at mærke den lille er der inde...

Anmeld

16. februar 2010

Vidunderligeunger

jeg var i uge 18... eller 19.. 18+5 eller sådan noget og det var mens jeg sad foroverbøjet, så kunne jeg ligesom fornemme noget der prøvede at få plads total dejlig fornemmelse

Anmeld

16. februar 2010

CHD

Jeg er førstegangs gravid og mærkede liv da jeg var 18 uger henne. Det var kun fordi der kom flere spark i træk at jeg blev sikker på at det var det. Var ligesom dig temmelig utålmodig.

Siden første gang har jeg mærket liv flere gange om dagen, men ikke så længe ad gangen i starten (3-5 spark)

Nu varer det flere minutter og stadig over hele dagen. Dog mest når jeg sidder ned. Jeg glæder mig til at det bliver så udpræget og tydeligt at kæresten kan mærke med. Lige nu stoppe den lille hver gang min kæreste vil prøve at mærke med.

Håber for dig at du bliver én af de heldige, der mærker liv meget tidligt. Det er den mest fantastiske fornemmelse og hvor går mændene dog glip af meget......Vi kvinder er heldige at være de, der er gravide med et lille vidunder

Held og lykke med det hele

Mvh. Carina 20+2

Anmeld

16. februar 2010

Low

Jeg kunne mærke "rigtig" spark da jeg var igang med uge 20. og jeg kunne mærke noget boblen/kilden i uge 18 ca. Men jeg var først 100% sikker på at det VAR spark da jeg var igang med uge 20

Ditte, 23+0

Anmeld

17. februar 2010

NynneKlink

trine3112 skriver:

Hej alle.

Er ny herinde og synes ikke, jeg kunne finde en tråd med emnet. Jeg er gravid for første gang - er i 10. uge og meget spændt på det hele. Men kunne godt tænke mig at vide, hvornår jeg kan forvente at mærke liv? Ved godt at det ikke kan blive helt præcis og at det er forskelligt fra kvinde til kvinde - men bare ca. Så jeg ville blive glad, hvis andre vil dele deres erfaringer

Kærlig hilsen Trine

normalt begynder man at mærke 'bobler' efter uge 18, men ved en første graviditet kan det være lidt senere, ligesom det ved 2. og efterfølgende graviditet, ligesom ved tvillinger kan mærkes tidligere. :-D

tillykke med mini!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.