Hvornår mærker man liv første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.038 visninger
21 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

trine3112

Hej alle.

Er ny herinde og synes ikke, jeg kunne finde en tråd med emnet. Jeg er gravid for første gang - er i 10. uge og meget spændt på det hele. Men kunne godt tænke mig at vide, hvornår jeg kan forvente at mærke liv? Ved godt at det ikke kan blive helt præcis og at det er forskelligt fra kvinde til kvinde - men bare ca. Så jeg ville blive glad, hvis andre vil dele deres erfaringer

Kærlig hilsen Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Halbschön

trine3112 skriver:

Hej alle.

Er ny herinde og synes ikke, jeg kunne finde en tråd med emnet. Jeg er gravid for første gang - er i 10. uge og meget spændt på det hele. Men kunne godt tænke mig at vide, hvornår jeg kan forvente at mærke liv? Ved godt at det ikke kan blive helt præcis og at det er forskelligt fra kvinde til kvinde - men bare ca. Så jeg ville blive glad, hvis andre vil dele deres erfaringer

Kærlig hilsen Trine

Som du selv nævner er det meget forskelligt, men første gangs gravide mærker det ofte lidt senere end flergangs.. Mener man siger omkring uge 20-22

Tillykke med graviditeten

Anmeld

12. februar 2010

trine3112

Åh så er der lang tid til. Glæder mig vildt til det.

Og tak for svaret

Anmeld

12. februar 2010

Halbschön

trine3112 skriver:

Åh så er der lang tid til. Glæder mig vildt til det.

Og tak for svaret

Det kan også sagtens være at du mærker før, det er meget forskelligt Jeg mærkede det første i 20.uge - mest bobler.. Og rigtige spark i slutningen af 22.uge

Og det er bare SÅ fantastisk!

Anmeld

12. februar 2010

@spire

Det kommer an på mange ting.. Hvor stor du selv er, og om moderkagen ligger foran så barnet skal 'sparke igennem' den eller hvordan...

Jeg er førstegangsgravid og mærkede et spark første gang allerede i uge 15. Var dog i tvivl om det var det, men da det tiltog hen imod uge 18-19 stykker var jeg ikke i tvivl om at det jeg mærkede i uge 15 var det første spark fra min prinsesse

Pøj pøj med det hele

@spire 38+0

Anmeld

12. februar 2010

prettybutterfly

Det er meget forskelligt! Jeg mærkede selv liv omkring uge 17 i form af små bobler. Har hørt at hvis man er tynd mærker man hurtigere liv end hvis man er mere kraftig i det.

Knuser fra Mona

Anmeld

12. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

trine3112 skriver:

Hej alle.

Kærlig hilsen Trine

Hejsa velkommen til. Håber du bliver super glad for at være herinde

Som du selv skriver er det forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår man mærker liv. Men har også lidt med kvindens størrelse. Hvis man er meget tynd, kan man godt mærke tidligt, men er man lidt kraftig kan der gå noget tid..

Jeg mærkede liv i uge 18

Anmeld

12. februar 2010

Liljesilas

Jeg mærkede allerede liv omkring uge 15-16, og så er det ellers gået stærkt med hvor kræftige sparkene er blevet. Men min dreng har også nogle gode lårbasser sagde jordmoderen

Anmeld

12. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg husker ikke den præcise uge for, hvornår jeg mærkede liv første gang i min første graviditet.

Men denne gang, har jeg mærket bobler omkring uge 12 - har siden jeg var 17+5 mærket liv dagligt, og flere gange om dagen (er nu 20+5). Det er ikke bobler længere, men mere spark og "møffen" rundt

Anmeld

12. februar 2010

Bare mig..

jeg er første gangsgravid og jeg mærkede første gang i uge 15. - de der kendte fiskespræld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.