Det der med at mærke liv - hvornår skal man blive nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.149 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

FruEllingsen

Jeg er i dag 23+1 og de sidste 3 uger har jeg stort set mærket liv (moslen rundt, ikke spark) hver dag. nogle gange hver anden, men der er ikke gået længere tid i mellem.

Nu har jeg ikke mærket den lille trold siden mandag, og begynder faktisk at blive lidt meget nervøs.

Men jeg er jo egentlig ikke langt nok henne til at jeg skal mærke liv hver dag.

Skal jeg være nervøs, eller er det helt normalt.

Håber der er nogle som kan berolige mig lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

SaNiNa

mener faktisk at man i uge 20 skal kunne mærke liv hverdag dog sidder jeg og bliver lidt i tvivl om det først er uge 25, men når du er nrvøs syntes jeg du skal ringe til din læge eller jordmoder.

Anmeld

12. februar 2010

Pocha

Drømmer skriver:

Jeg er i dag 23+1 og de sidste 3 uger har jeg stort set mærket liv (moslen rundt, ikke spark) hver dag. nogle gange hver anden, men der er ikke gået længere tid i mellem.

Nu har jeg ikke mærket den lille trold siden mandag, og begynder faktisk at blive lidt meget nervøs.

Har du prøvet at drikke noget is-koldt vand??

Anmeld

12. februar 2010

lululupo

Min prinsesse lavede samme show med mig, så kan godt forstå du er nervøs, jeg har dog en baby watcher herhjemme, så vi lyttede efter hende istedet, men ja prøv at drikke noget koldt eller spise noget sødt, det skulle sætte gang i tingene. En kold cola er vist helt super ellers ring du må ikke gå og være nervøs

christina 22+4

Anmeld

12. februar 2010

Bare mig..

jeg prøvede det samme i uge 23, og jeg har kunnet mærke hende udenpå siden uge 18 ca, men jeg ringede til jordemoderen og hun sagde at fra uge 27 skal man mærke hver dag. grunden til du måske ikke kan mærke babyen er, at den endnu er så lille, at den kan ligge sig på en akavet måde, og du så ikke mærker den.

Jeg fik at vide jeg ikke skulle være nervøs. Men ellers ring til din læge og sig du er bekymret og sig du gerne lige vil hører hjertet slå og derved sikre dig at baby har det godt.

Anmeld

12. februar 2010

Valle81

Drømmer skriver:

Godmorgen:0)

Tror bestemt ikke du skal være nervøs når du ikke er længerre henne.

Du skal ikke kunne mærke liv hver dag før omkring uge 27 heller ikke selvom du har mærket liv tidligt næsten hver dag.

Det er meget normalt og babyen vender jo rundt og det kan være den de sidste par dage har ligget og sparket ind i din mave og derfor mærker du det ikke.

Christina

35+4

Anmeld

12. februar 2010

FruEllingsen

Prøvede at drikke en kold sodavand igår. det gav ikke resultat.

Tror jeg prøver at ringe til min jordmoder bare lige for en sikkerhedsskyld.

Håber det er fordi han bare ligger anderledes som nogle af jer også skriver.

Tak for jeres svar

Anmeld

12. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Sanne og Nicklas skriver:

mener faktisk at man i uge 20 skal kunne mærke liv hverdag dog sidder jeg og bliver lidt i tvivl om det først er uge 25, men når du er nrvøs syntes jeg du skal ringe til din læge eller jordmoder.

Det er først omkringuge 26, at man skal mærke liv hver dag

Anmeld

12. februar 2010

patella

Min jordmoder sagde at det først var mlm uge 26 og 28 at man skulle mærke liv hver dag - men ring til jordmoderen eller fødegangen. Jeg oplevede det samme nogle gange EFTER uge 28 og ringede til fødegangen og hver gang var de mere end villige til at køre en strimmel på mig, for man må bare ikke gå og være nervøs - i de allerfleste tilfælde er der jo ikke noget i vejen. Men super godt du er så opmærksom på liv, det er skam kun en god ting! 

Anmeld

12. februar 2010

Anne85

Jeg fik at vide af jordemoderen igår at jeg sky mærke liv hver dag fra uge 24... Hmm, mystisk at der er så forskellige udmeldinger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.