Mini test: hvilken budgettype er du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

Michael healer

Hej

En lille test fra DR.dk

http://www.dr.dk/DR1/penge/2010/01/27135857.htm

mvh Michael

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Diana...

Den fornuftige.
Kendetegn: Fornuft og planlægning. Du har et budget. Regninger betales til tiden, og du har en økonomisk reserve til uforudsete udgifter. Dog vil du helst ikke bruge mere tid på det end højst nødvendigt.

Den fornuftige.Kendetegn: Fornuft og planlægning. Du har et budget. Regninger betales til tiden, og du har en økonomisk reserve til uforudsete udgifter. Dog vil du helst ikke bruge mere tid på det end højst nødvendigt.

Passer på nogen punkter, det sådan vi helst vil have det men det svært lige nu med kun manden indkomst og små 5000 i kontanthjælp. 

Anmeld

12. februar 2010

Gittemor09

Den fornuftige.
Kendetegn: Fornuft og planlægning. Du har et budget. Regninger betales til tiden, og du har en økonomisk reserve til uforudsete udgifter. Dog vil du helst ikke bruge mere tid på det end højst nødvendigt.

altid rart at have styr på hvad man har især med en lille der kræver meget

lyder bare som om jeg er totalt engel... men til tider kan regningen da godt skride et par dage over d. 1. men så er der jo også en god grund

Anmeld

12. februar 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Den målrettede.
Kendetegn: Fakta og overblik. Du er målrettet og tjekker jævnligt budgettet. Du bruger gerne tid på at tjekke tallene en ekstra gang for at optimerer budgettet, så det hele tiden er tjekket og ajour.

Hader (!!!!!!!!!) uorden i økonomien, og har konstant tjek på alle konti herhjemme. Kommer fra en familie, som havde så få penge, at et stramt overblik var eneste mulighed for at klare sig igennem med skindet på næsen, og en ekstra regning på 200 kr. om måneden kunne ødelægge alt. Selvom jeg i dag har en væsentlig bedre økonomi end mine forældre, hænger kontrollen ved - faktisk så det kan grænse til det sygelige. Når man allerede nu ligger søvnløs pga. udsigten til årsopgørelsen i marts - og man i øvrigt ikke har nogen klar årsag til det - er det ikke sjovt længere! 

Anmeld

12. februar 2010

Michael healer

cmks2007 skriver:

Den målrettede.
Kendetegn: Fakta og overblik. Du er målrettet og tjekker jævnligt budgettet. Du bruger gerne tid på at tjekke tallene en ekstra gang for at optimerer budgettet, så det hele tiden er tjekket og ajour.

Hader (!!!!!!!!!) uorden i økonomien, og har konstant tjek på alle konti herhjemme. Kommer fra en familie, som havde så få penge, at et stramt overblik var eneste mulighed for at klare sig igennem med skindet på næsen, og en ekstra regning på 200 kr. om måneden kunne ødelægge alt. Selvom jeg i dag har en væsentlig bedre økonomi end mine forældre, hænger kontrollen ved - faktisk så det kan grænse til det sygelige. Når man allerede nu ligger søvnløs pga. udsigten til årsopgørelsen i marts - og man i øvrigt ikke har nogen klar årsag til det - er det ikke sjovt længere! 

Hej

Det lyder da ikke særligt rart , at du ligger søvnløs p.g.a. udsigten til årsopgørelsen uden du har en klar årsag til det, har du overvejet om du skulle få bearbejdet det ?

Ja undskyld min nysgerrighed, og hvis du ikke vil svare så det også helt ok

mange nysgerrige hilsner

Michael

Anmeld

12. februar 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Det er helt ok

Har faktisk tænkt tanken mange gange, men er ikke helt sikker på hvor eller hvordan jeg skal gribe det an. Første skridt har været, at jeg er ret åben om mine økonomi-neuroser, og det har da også hjulpet lidt. I hvert fald på at jeg godt kan se det komiske i det - til tider. Samtidig har jeg både gode veninder og en mand, der er flinke til lige at fortælle mig, når jeg bliver for meget

Men det er da træls at blive stresset over, om politikerne nu forkorter DP-perioden inden jeg forhåbentlig finder et job - på trods af at jeg snart skal på barsel, og dermed i realiteten er "fredet" i et år frem - eller få ledt tankerne hen på snarlig konkurs, fordi vi ikke helt lever op til bankernes krav om rådighedsbeløb, til trods for at vi lever i bedste velgående, ikke har overtræk, og bestemt ikke mangler noget materielt i dagligdagen (jo måske en bil?).

Anmeld

12. februar 2010

Corn

Den impulsive.
Kendetegn: Følelser og samarbejde. Andre ting er vigtigere end tal og kolonner. Du har et meget basalt budget men det er længe siden du kiggede på det sidst. Det sker du blæser på røde tal og gør hvad du har lyst til, selvom du egentlig ikke har råd.

Synes faktisk ikke det er SÅ galt Og vores budget er aldeles ikke basalt, men utrolig detaljeret.

Og nej, jeg gør ikke noget, jeg ikke har råd til...Og kunne aldrig drømme om at have kontokort eller at købe på afbetaling...

Anmeld

12. februar 2010

Lone Jakobsen

jeg var målrettet... blå måske ikke helt sådan jeg ser mig selv.....meeeen jeg indrømmer da blankt at jeg går meget op i økonomi, og har kun 1 gang det sidste år, haft problemer med tallene (mærkelig nok på det tidspunkt hvor vi købte barnevogn osv)

Anmeld

12. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Den impulsive.
Kendetegn: Følelser og samarbejde. Andre ting er vigtigere end tal og kolonner. Du har et meget basalt budget men det er længe siden du kiggede på det sidst. Det sker du blæser på røde tal og gør hvad du har lyst til, selvom du egentlig ikke har råd.

Jo det passer smæd nok ok, men jeg bruger meget tid på at forsøge at planlægge osv  -jeg synes bare altid det ender med at de penge jeg har lagt til side til opsparing el. køb af noget særligt pludselig skal bruges på en regning jeg ikke har forudset... 

Anmeld

12. februar 2010

MorTilSnartFire <3

DEN FORNUFTIGE GRØNNE: Der er lavet et budget, og regninger betales til tiden. Selvom det ikke nødvendigvis er lystbetonet for den grønne type, så er det vigtigt for ham eller hende at have en plan, der giver følelsen af kontrol.

Jeps, det er mig Jeg vil gerne have det hele er klart og gjort til d.1, så jeg/vi kan nyde resten af måneden uden at tænke "Har jeg nu betalt den regning der?" Kan ikke klare ubetalte regninger eller gæld...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.