er I jaloux?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.923 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

Vidunderligeunger

Som overskriften jo så flot præsenterer, så kunne jeg godt tænke mig at vide om I herinde har tendens til jalousi??

Grunden til jeg spørger er fordi jeg selv døjer EN DEL med jalousi, og selvom manden siger det ikke gør noget, så dræber det alligevel lidt af forholdet hver gang... Jeg går til samtaler ved en psykolog pga det, hvor vi også arbejder med mit selvværd, da det tit er det det bunder i. Er rigtig pisse træt af at være jaloux!! Nogle gange tænker jeg endda, at min kæreste ville ha det meget nemmere uden mig, fordi det må da være SÅ belastende... 

Vil I skrive lidt om jer, jaloux som ikke jaloux.. Evt. nogen som har haft en jaloux partner - hvordan tacklede i det og sådan??

Knus Mitzie 24+3 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

CarinaSB

jeg er meget jaloux .. mest fordi at min kærestes x havde meget med i starten at prøve at få ham tilbage .. og så efter vi flyttede sammen skulle han ned til hende 1 gang om ugen .. det kunne jeg slet ikk klare .. hun ringede ca 20 om dagen .. de boede os sammen de første 4 mdr vi kom sammen ... men nu har han da endelig fået kællingen til at stoppe med at ringe og skrive en million gange om dagen :)

Anmeld

11. februar 2010

LineD

Jeg har førhen været en meget jaloux person, og det har nok bundet ud i, som ved dig selv, dårligt selvværd...

Efter jeg mødte Morten har jeg dog OVERHOVEDET ikke døjet med det, jeg begyndte at hvile utrolig meget i mig selv. Og den dag idag elsker jeg da mig selv rigtig højt Også de store saddeltasker på sidebenene

Jeg har slet ingen problemer med at Morten har pigevenner, sms'er med dem eller chatter på facebook. Han snakker da også tit om hans x (dog kun negativt haha) - og det rører mig slet ikke.

Jeg skal ærligt indrømme at det da er min jalouxi (og x kæresters jalouxi) der har ødelagt tidligere forhold gang på gang.

Jeg er overbevist om at når du hviler lidt mere i dig selv, og ikke mindst bliver mor (det har specielt gjort mit selvværd HØJT) så vil jalouxien lagsomt ebbe ud igen

Anmeld

11. februar 2010

Lone Jakobsen

hejsa

jeg har også kæmpet med slem jalousi.....og det har kostet mig et forhold fordi manden ikke ku holde det ud. jeg følte han var mere værd end mig, at jeg sku være utrolig heldig at ha ham.....og at det bare var et spørgsmål om tid før han fandt en anden.

han havde på det tidspunkt utroligt mange kvindelige bekendte, og jeg havde virkelig svært ved at kapere det.

det skal dog lige siges at vi er sammen den dag idag.....men det krævede en lang pause, hvor jeg fik opbygget min selvtillid.....(det er en lang historie) men det hjalp på balancen i vores forhold.

Anmeld

11. februar 2010

smokin

Min kæreste giver mig ingen grund til at være jaloux så det er jeg ikke.

Men kæresten jeg havde FØR ham slog op pga jalousi fra min side, så efter min mening er det noget der opstår pga manglende tillid. 

Jeg kan ikke fordrage hvis en kæreste tager sin tlf med overalt. Jeg ikke kan spørge hvem der skriver osv. Jeg kan heller ikke fordrage hvis en kæreste har sine venner og jeg ikke er en del af det (dermed ikke sagt at han ikke må gå ud med dem alene, det må han nu meget gerne, men jeg vil gerne kende dem). Hader hvis en kæreste ikke kan snakke om problemer og skubber det over på "du er bare jaloux" - der er jo for pokker en grund til at man reagerer som man gør. 

Min nuværende kæreste er fantastisk, og jeg kunne ikke forstille mig et liv uden ham - 5 år og jeg er stadig ligeså vild med ham, som da jeg mødte ham første gang. Han er god til at bekræfte mig, god til at lade alle kort være åbne. Ringer hans tlf kan jeg tage den og omvendt. Han læser tit smser op for mig (hvis den fx har bippet og jeg ligger og småsover) jeg stiller ikke spørgsmål til hvem han har på facebook og hvorfor han skriver med hende eller hende, jeg VED han har en grund. Måske har han arbejdet med hende, eller gået i folkeskole og "catcher up"... det er fair nok for mig, jeg gør jo selv det samme. 

Så længe man har det sådan med hinanden - mener jeg man kan nå langt uden at blive jaloux. Dermed ikke sagt at jeg ikke kan føle det en gang imellem. Hvis vi fx er i byen og en lækker pige snakker med ham. Der har jeg så bare valgt at tænke "hey, det er jo mig han kan lide... MIG der er den heldige" WUHU!!

Men jalousi er den VÆRSTE følelse!!!! Øv hvor var jeg også ked af at være så uretfærdig med min tidligere kæreste. Det er desværre bare så svært at styre, så går man måske og brænder lidt inde med det, og ligepludselig går bomben af... "og du gjorde det, og det, og det...." og så bliver man bare endnu mere uvenner.. 

Glad for det ikke er en del af mit liv mere.

Kærlig hilsen
Zette 

Anmeld

11. februar 2010

saxa

Jeg er overhovedet ikke jaloux anlagt.. Jeg ved at det er mig min mand vil have - og skulle han falde over noget andet, er det hans tab..  Kigger han efter andre piger, skal han have lov til det - jeg kan jo også vende mig om efter en lækker fyr, eller savle over en i tv'et..

Tror du har ret i, at det måske kan bunde lidt i dårligt selvværd - idet du ikke er sikker på du er god nok.. Men er sikker på din kæreste har sagt en million gange at "det er dig han vil ha! og at der ikke er nogen grund til at være jaloux" Super sejt af dig du indser problemet og gør noget ved det!!

Havde en kæreste engang der var vildt jaloux - jeg skulle bare snakke med en fyr, så var han klar til slåskamp. Jeg gjorde det klart for ham, at det ville jeg ikke finde mig i - og kunne han ikke lade være med at ødelægge vores aftener i byen mm. så kunne vi bare tage afsted hver for sig. Det tolerede han dog.  MEN så kunne han så skrive 100 gange i løbet af aftenen, for at høre hvad jeg lavede. Det endte godt nok med brud.

Ved ike om du kunne bruge det til noget?!?

Anmeld

11. februar 2010

Vidunderligeunger

det var nogle gode svar tak skal I have... 

jeg har selv flyttet mig MEGET. Er gået fra at få jalousi fornemmelse over en lækker babe på mtv, til at hvis hans ekskærester skriver på ex. facebook, hvordan han har det, jamen så skal han da svare, og kan sove en nat igennem trods han er i byen det har virkelig været en hård kamp, og den er langt fra slut...

Jeg kæmper især med ting som at han skriver "hej babe" eller sådan noget til en anden kvinde... Dog bliver jeg ikke sur længere, men snakker med ham om de følelser der kommer op i mig. Vi kan så heldigvis snakke lidt om det, og det hjælper tit.. ord kan jo have forskellig betydning fra person til person

Men som nutche skriver, man føler dig mindre værd end sin partner og det er bare SÅ forkert - men er jo lige i et forhold.

jeg håber, som du line, at mit selvværd vokser i takt med jeg bliver mor det er allerede godt på vej !

Anmeld

11. februar 2010

Bondepigen

BlyViol skriver:

det var nogle gode svar tak skal I have... 

jeg har selv flyttet mig MEGET. Er gået fra at få jalousi fornemmelse over en lækker babe på mtv, til at hvis hans ekskærester skriver på ex. facebook, hvordan han har det, jamen så skal han da svare, og kan sove en nat igennem trods han er i byen det har virkelig været en hård kamp, og den er langt fra slut...

Jeg kæmper især med ting som at han skriver "hej babe" eller sådan noget til en anden kvinde... Dog bliver jeg ikke sur længere, men snakker med ham om de følelser der kommer op i mig. Vi kan så heldigvis snakke lidt om det, og det hjælper tit.. ord kan jo have forskellig betydning fra person til person

Men som nutche skriver, man føler dig mindre værd end sin partner og det er bare SÅ forkert - men er jo lige i et forhold.

jeg håber, som du line, at mit selvværd vokser i takt med jeg bliver mor det er allerede godt på vej !

Jeg var osse før i tiden MEGET jaloux. Min kæreste og jeg endte med at gå fra hinanden (dog ikke pga. det)... Vi var ikke sammen i et år, men talte lidt i tlf sammen.... Der skete SÅ meget for mig det år...

Jeg flyttede fra den by vi boede i og tilbage til min barndomsby, hvor det meste af min familie bor. Jeg begyndte, at finde ud af, hvad der var godt for mig, hvad jeg interesserede mig for... og så dyrkede jeg det. Efter det år begyndte vi at ses, og i dag er vi sammen igen og har vores dejlige datter sammen. Og den dag i dag er jeg næsten ikke jaloux... Det er i hvert fald meget lidt...

Nogle siger osse det bliver bedre med alderen...om det passer ved jeg ikke??

pøj pøj med det hele... for det gør så uendelig ondt på begge parter... måske nok mest den der er jaloux, da det jo ikke altid er noget, man selv er herre over...

Anmeld

12. februar 2010

Diana...

LineD skriver:

Jeg er overbevist om at når du hviler lidt mere i dig selv, og ikke mindst bliver mor (det har specielt gjort mit selvværd HØJT) så vil jalouxien lagsomt ebbe ud igen

Helt enig det at blive mor gør bare et eller andet.

Jeg kan godt have tendenser til at bliver jaloux især hvis vi er sammen med flere hvor mange af dem er sådan nogen små lækre nips ;) 

Jeg har selv svært ved at komme af med min graviditet mave og har da os lidt hist og her og min mand har altid kun været sammen med sådan nogen små nogen, så der kan jeg altså godt blive lidt jaloux, Men så vælger jeg så at joke lidt med det :)

Anmeld

12. februar 2010

lelle29

Hej..

Ja jeg er osse den jaloux type desværre

Ikke sådan at det er over i det helt overdrevet men der er nogen små ting der af og til nager mig..

Ting der ligger til grund for at jeg pludselig er blevet det kan jo være mange men jeg tror det bunder ud i at jeg i tre af mine gamle forhold havde en kæreste der var utro og at de to sidste forheld er jeg blevet udnyttet og svigtet.

Som sådan har jeg det fint med mig selv men tænker da nogen gange over at man da godt kan se at jeg har født to børn og at jeg i mine "unge" år var direkte fed og har de sidste tre år tabt 36 kg.

dette kan jo godt ses i form af lide løst hud men jeg er nu glad nok for vægten ikke siger 105 mere

Min kæreste ved det hele og han ved osse godt at det er i det første forhold at jeg er det i og han er meget forstående og bliver aldrig sur eller noget.

Det skal nok lige nævnes at han selv er det da hans ex ogge bedrog ham og det har gjort at han jo er utryg og bange for jeg osse gør det...

Vi er meget åbne om det her ved os og der er ingen af os der bliver sure eller andet hvis der dukker et eller andet "dumt" op som man nævner eller kommentere.

Vi har osse hinandens koder til FB og til hinandens mails så hvis der nogen tvivl kan man jo bare gå ind og kigge..

Jeg er nok en smule værre end min kæreste og det bunder jo nok ud i at jeg er en smule ældre end ham også er jeg jo dybest set bare bange for han finder en eller anden lækkermås på 20 i stedet for en på 28 som mig med et par deller hist og pist

Også er hans exér osse nogen "små" piger som der osse er en anden en der skriver herinde..

Men ja han havde jo nok ikke valgt at satse på mig hvis ikke han var tilfreds med det han ser og man kan sige han havde rig mulighed for at finde en anden da jeg i starten ikke rigtigt vidste om vi kunne blive et par pga hans alder og fordi jeg havde to børn og ja der var mange ting jeg var usikker på.

Men han holdte ved og beviste gang på gang at det var MIG han ville og ja så måtte jeg jo give mig

Ville ønske hele min jalouxi ville komme væk men der går nok lidt inden den er forsvundet helt selvom den er forsvundet meget her det sidste halve år.....

Så du er bestemt ikke den eneste i den båd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.