Kære piger,
Man følger som regel sin intuision - men selvom man gør det af godt hjerte, så glemmer man måske nogle gange, at man er forskellige... her er en situation, som jeg gerne vil have jeres holdning om...
Jeg har fået en ny veninde under graviditeten, som er endt med at blive ret tæt på i løbet af kort tid. Vi taler om alt, dyrker motion og mødes på cafe eller spiser sammen gennem den sidste tid. Hun er kommet til at betyde meget for mig - og jeg er også kommet til at betyde meget for hende. Hun skal måske til udlandet og bo og hun har sagt, at det betyder meget for hende, at jeg kommer og besøger hende. Det er jeg super glad for. Vi har talt meget om, hvordan vi er veninder med vores ældste og bedste veninder - og hvordan vi altid siger, hvis der er noget i vejen.
Hun føder så sit barn og jeg går ned for at købe en gave til hende. Vi har haft givet hinanden fødselsdagsgaver også, men for mig er barselsgaven noget specielt. Ved et tilfælde har hun peget på noget, som hun synes var vildt flot under en shoppetur og da jeg skal finde en gave til hende, bestemmer jeg mig for, at DET skal hun have. Det ved jeg, at hun bliver glad for og jeg vil gerne give hende nogenlunde for det samme som jeg har givet mine andre veninder - omkring 350 - 400 kr. Det viser sig så, at det jeg ønsker at købe til hende er lige 100 kr. dyrere end jeg huskede, men da det er sat ned på udsalg, så vælger jeg at købe det alligevel. Jeg vil gerne have, at hun netop skal have den alligevel. Den koster 450 kr. For mig er det tanken, der tæller...
Det skal lige siges, at kun 5 timer efter hun har født, ringer hun til mig efter hun har talt med mor/far, svigermor/svigerfar og bedste veninde. Det var jeg alligevel stolt over. Og der synes jeg hun giver mig indtryk af, at jeg er tæt på hende...
Da jeg giver gaven bliver hun vildt glad, men siger også, at det næsten er alt for meget. Hvor er du sød... mv, og det er den bedste gave hun har fået. Og jeg siger, " nå ja....men jeg vil bare gerne have du får noget, du bliver glad for". Bagefter kan jeg mærke, at hun bliver lidt mærkelig/ beklemt - og så bliver jeg også lidt beklemt med situationen. Det ender lidt med, at jeg kan mærke, at nu er hun træt (jeg har været der stille og roligt i hele 2 timer, fordi hun gerne vil have det. Gaven åbnes til sidst) og jeg tager afsted derfra med en mærkelig følelse... Jeg er ked af det, fordi jeg føler, at jeg har gjort noget forkert. Og det kom FULDSTÆNDIG bag på mig. Vi har ikke talt sammen siden, men der er også mange gæster og de skal hjem fra hospitalet, så det er nok klart nok.
MEN...jeg går og er ked af det, fordi hendes reaktion kom bag på mig. Hvordan kan det have været SÅ forkert, når jeg føler, at hun viser mig så meget tillid? Jeg gør ikke noget, som jeg ikke har gjort for andre og det hun fik var en nedsat varer - som hun godt vidste var nedsat. Kom jeg for tæt på?
Hvad skal jeg gøre? Jeg er i udlandet et par dage og vælger ikke at kontakte hende før jeg er hjemme igen....
Var det så forkert, det jeg gjorde?