Demonstration mod forbud af muskel hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

Vial

Zette skriver:

Jeg tror jeg bliver EKSTREMT følsom vedr. det her emne fordi jeg ALLEREDE har hundene, og det gør det IKKE bedre at der er hvalpe i den enes mave som kommer om 3 uger. 

Jeg kan godt forstå det du skriver, og er enig... men igen, mine hunde gør ikke nogen noget (hanhunden fik tværtimod tæv af naboens kæmpe skodhund og kunne slet ikke finde der der "slåsgén" frem).

Jeg er ikke enig i at en chichauchau kan gøre mindre skade, blot fordi det er et mindre dyr. Den hund kan da skamfere et barn ligeså meget, bare ikke ligeså hurtigt - som en stor mund på en slædehund kan.

IGEN - opdragelse.

Da jeg var lille havde min mors veninde to af de der hunde der ligner de har fået et slag med en spade - pekingeser. Og lad mig sige det sådan, den kunne have spist mig i en mundfuld hvis den fik lov, så aggressiv som den var. 

Og hvad med prins henrik små gravhunde? Skal de så også forbydes?De har op til FLERE gange overfaldt gardere og bidt dem. 

Nå ja bare en tanke.

Solskins hilsen

Zette

Jeg mener, at alle hunde som angriber mennesker - eller andre hunde skal fjernes fra deres hjem. Evt. aflives.

Så jov, prinsehundene burde have været fjernet.

Forbydes vil jeg nok ikke mene, da der er stor forskel på, hvad de kan udrette af skader sammenholdt med større hunde.

Egentlig har der ikke været særlig mange angreb på mennesker af muskelhunde. En labrador overstiger den statistik markant.

Jeg er primært bekymret for andre dyrs ve og vel. En gravhund angriber meget sjældent en anden hund med døden til følge.

Det er essensen. Vi kan altså ikke have de der dræbermaskiner gående på gader og stræder. Som tidligere hundejer var jeg skrækslagen, når min lille Max løb fri og der pludselig kom en muskelhund med dertil hørende primi-ejer 

Jeg var helt kold. Han røg direkte op i favnen. Så kunne den anden hundeejer tænke, hvad han ville

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Low

Hvis man slipper sin hund offenlige steder eller bare andre steder end sit eget hjem så er det ens eget ansvar om der sker noget..

Det jeg mener med det er at jeg kender en hanhund og han er en stor blandnings hund. Ejern ved godt at han ikke kan lide andre hanhunde så han har den altid i snor så der ikke sker ulykker men et par gange er han blevet nød til at sige til folk som lader deres hund gå løs at de skal fjerne deres hund fra hans hvorpå de bare siger: Jamen min hund gør ikke noget.. så må han svare tilbage: Nej men det gør min! Og der er sket noget få gange fordi folk lader deres hund gå løs og løbe over til hans som er i snor.

Når jeg er ude og gå med mine hunde(blandnings muskelhunde) så møder jeg nogle gange en bestemt mand som også går tur med sin terrier, hvis vi går forbi hinanden så tager han sin hund op i armene selv om hans hund og mine hunde er i snor og at de ikke har en chance for at snuse til hinanden. Lige der forstår jeg det ikke rigtigt.

Jeg har ALTID mine hunde i snor, ikke fordi at de er farlige(FOR DET ER DE BESTEMT IKKE) jeg vil bare ikke skræmme folk mere end de er i forvejen. Det med hvor farlige muskelhunde er, er blæst op til noget som det ikke burde synes jeg.

Anmeld

11. februar 2010

Vial

Low skriver:

Hvis man slipper sin hund offenlige steder eller bare andre steder end sit eget hjem så er det ens eget ansvar om der sker noget..

Det jeg mener med det er at jeg kender en hanhund og han er en stor blandnings hund. Ejern ved godt at han ikke kan lide andre hanhunde så han har den altid i snor så der ikke sker ulykker men et par gange er han blevet nød til at sige til folk som lader deres hund gå løs at de skal fjerne deres hund fra hans hvorpå de bare siger: Jamen min hund gør ikke noget.. så må han svare tilbage: Nej men det gør min! Og der er sket noget få gange fordi folk lader deres hund gå løs og løbe over til hans som er i snor.

Når jeg er ude og gå med mine hunde(blandnings muskelhunde) så møder jeg nogle gange en bestemt mand som også går tur med sin terrier, hvis vi går forbi hinanden så tager han sin hund op i armene selv om hans hund og mine hunde er i snor og at de ikke har en chance for at snuse til hinanden. Lige der forstår jeg det ikke rigtigt.

Jeg har ALTID mine hunde i snor, ikke fordi at de er farlige(FOR DET ER DE BESTEMT IKKE) jeg vil bare ikke skræmme folk mere end de er i forvejen. Det med hvor farlige muskelhunde er, er blæst op til noget som det ikke burde synes jeg.

Måske er det blæst op, men jeg har set en lille hund blive taget i nakken og rusket til døde. Derfor røg min altid op i favnen, når vi mødte en muskelhund :-)

Anmeld

11. februar 2010

Low

KaMa skriver:

Måske er det blæst op, men jeg har set en lille hund blive taget i nakken og rusket til døde. Derfor røg min altid op i favnen, når vi mødte en muskelhund :-)

Det er heller ikke rart..

Men personligt synes jeg det er synd at dømme andre fordi nogle ikke er som de burde og det gælder både mennesker og dyr.

Selvfølgelig er det beder at være en ekstra gang sikker end for lidt og det bliver man på hver sin måde.

Anmeld

11. februar 2010

Ox.

KaMa skriver:

Amstaff er det samme som Amerikansk staffordshire terrier

Okay, min svigerinde har den dejligste amstaff, og synes bare ikke lige de lignede hinanden, men dte var nok bare mig.

Anmeld

11. februar 2010

Ox.

Ej men der sker jo sådanne nogle ting ofte - og hvorfor? Fordi ejeren ikke har styr på sin hund! Total potensforlænger!

Hvad med dem som rent faktisk bare har en hund der opfører sig pænt og elsker ALLE i verden? Inkl. alle hunde. Synes det er fejt at skære alle over en kam.

Hilsen

Zette, som sjovt nok har 2 hunde der er på verdensranglisten som den 4. mest farlige hund. 

Og de er IKKE farlige - tværtimod. Små børn står med hånden inde i munden på dem for at få bolden ud, UDEN der er brok.

Fuldstændig enig !!

Kenzo er bare SÅ fantastisk en hund, rigtig sød og dejlig, han har 1 gang bidt en anden hund, og det var fandme fordi ejeren ikke havde hendes hund i snor, så løb hunden selvfølgelig hen til Kenzo begyndte at skrappe af ham, og så bed han fra sig, og gæt hvad det endte med, en bøde på 1200,- og en politianmeldelse, desuden skal han så have mundkurv på nu, ja det er da vældig flot når nu det var den anden idiot der lod sin hund gå uden snor! Sådan en skide pande ... Og selvfølgelig skulle det gå udover Kenzo, for han er jo ih, åh så farlig ...

Indfør et kørekort i stedet for, og så lad da de hunde blive ..

Anmeld

11. februar 2010

Simplyred

Jeg ville ikke have besynderligt meget imod et forbud.....................-min lillebror har en kamphund, og ja, jeg tør ikke tage mine børn med hjem til ham, også selv om hunden ikke har gjort mig noget............-til gengæld har den hapset ud efter min nevø, som nok også har drillet den, men sådan et enkelt bid kan gøre stor skade!!!!

Hvis en kvinde er ude og gå tur med sådan en stor kanphund, så kan hun INTET stille op hvis han først ser rødt!! Store hunde hører ikke sammen med små mennesker.....-man skal kunne holde den fast!!

Næh du, jeg holder mig til min dejlige lille cockalier)

Anmeld

11. februar 2010

Low

Sussie&Lilje skriver:

Fuldstændig enig !!

Kenzo er bare SÅ fantastisk en hund, rigtig sød og dejlig, han har 1 gang bidt en anden hund, og det var fandme fordi ejeren ikke havde hendes hund i snor, så løb hunden selvfølgelig hen til Kenzo begyndte at skrappe af ham, og så bed han fra sig, og gæt hvad det endte med, en bøde på 1200,- og en politianmeldelse, desuden skal han så have mundkurv på nu, ja det er da vældig flot når nu det var den anden idiot der lod sin hund gå uden snor! Sådan en skide pande ... Og selvfølgelig skulle det gå udover Kenzo, for han er jo ih, åh så farlig ...

Indfør et kørekort i stedet for, og så lad da de hunde blive ..

Det er da ikke fair hvis din hund var i snor..!

Det sker ofter at den hund som er blevet bidt ikke har haft snor på og er løbet hen til en anden hund og så bliver den bidt

Anmeld

11. februar 2010

tb

Sussie&Lilje skriver:

Jeg synes også at have hørt at amstaff og bullmastiff skulle blive ulovlige? .. kæresten går med en drøm om sidstnævnte hund nemlig.

efter hvad jeg har hørt kommer Bullmastiffen ikke på.. heldigvis da!!!! vi har en mandlig én af slagsen og han er bare jordens dejligste og mest rolige hund

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. februar 2010

Diana...

tb skriver:

efter hvad jeg har hørt kommer Bullmastiffen ikke på.. heldigvis da!!!! vi har en mandlig én af slagsen og han er bare jordens dejligste og mest rolige hund

Hold op hvor er den bare lækker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.