Til jer med ørerbørn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. februar 2010

Heidi.

Når der er noget med ørene, f. eks mellemørebetændelse.. Gør det så, så ondt på barnet at de stort set skriger af smerte?? Phillipa har fået ondt i det ene øre efter vi er kommet hjem fra børnehave, og hun skriger af smerte, det hjælper lidt hvis vi sidder og holder for øret med hånden. Det er som om smerterne kommer i bølger.. Er det normalt??

Rasmus er nu på vej til lægevagten, da de ikke gad komme her.. Syntes det mildest talt er synd og slæbe børn ud når de er så dårlige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

Vingummien

Heidi. skriver:

Når der er noget med ørene, f. eks mellemørebetændelse.. Gør det så, så ondt på barnet at de stort set skriger af smerte?? Phillipa har fået ondt i det ene øre efter vi er kommet hjem fra børnehave, og hun skriger af smerte, det hjælper lidt hvis vi sidder og holder for øret med hånden. Det er som om smerterne kommer i bølger.. Er det normalt??

Rasmus er nu på vej til lægevagten, da de ikke gad komme her.. Syntes det mildest talt er synd og slæbe børn ud når de er så dårlige...

Av, kan jo blive så gal at trommehinden sprænger og det gør jo sindsyg ondt når det sker.

Men ja det gør rigtig ondt, når Emils er værst sidder han med en finger i øret og græder. Lige nu er det hans venstre øre og han er så pylret.

Håber de finder noget ved lægen, en løsning så det ikke gør så ondt.

Anmeld

10. februar 2010

Valle81

Det er helt normalt at de skriger af smerte...............desværre.

Er selv ørebarn, og jeg husker smerten som var det igår. Jeg har grædt og skreget haft så ondt.

Min egen datter er også ørebarn, men det toppede fra hun var 2-4 år. Men hun græd og skreg også og fik kæmpe høj feber tit 41 på nul komma fem.

Børn reagerer tit senere på smerte end voksne, og det kan jo være hendes trommehinde er ved at springe???

Føler virkelig med hende og med Jer.

Knus

Christina

Anmeld

10. februar 2010

Heidi.

Det gør simpelthen SÅ ondt på mig.. Jeg er ikke en pyldermor.. og min store datter var meget syg som lille tit indlagt, på grund af astma, så jeg er hærdet.. men når de har ondt jeg jeg ikke klare det:( Jeg begynder sgu næsten og græde.. For der er intet man kan gøre.. Jeg døjer selv med betændelse i øregangen, og det gør SKIDE ondt, så jeg kan sagtens forestille mig hvor ondt min lille skat har..

Anmeld

10. februar 2010

Valle81

Heidi. skriver:

Det gør simpelthen SÅ ondt på mig.. Jeg er ikke en pyldermor.. og min store datter var meget syg som lille tit indlagt, på grund af astma, så jeg er hærdet.. men når de har ondt jeg jeg ikke klare det Jeg begynder sgu næsten og græde.. For der er intet man kan gøre.. Jeg døjer selv med betændelse i øregangen, og det gør SKIDE ondt, så jeg kan sagtens forestille mig hvor ondt min lille skat har..

Åhh hvor jeg kender det.............

Alle de gange jeg har siddet ved vagtlægen og tårerne er trillet ned af kinderne på mig, fordi man er så magtesløs og hun bare havde så ondt. (Heldigvis har Asta altid reageret promte på penicillin)

Og når de er babyer og man ikke kan snakke med dem og ´sige alt bliver okay lige om lidt........ det er så stridt.

Smerte og børn og moderskab passer ikke sammen.

Christina

Anmeld

10. februar 2010

Heidi.

Valle81 skriver:

Åhh hvor jeg kender det.............

Alle de gange jeg har siddet ved vagtlægen og tårerne er trillet ned af kinderne på mig, fordi man er så magtesløs og hun bare havde så ondt. (Heldigvis har Asta altid reageret promte på penicillin)

Og når de er babyer og man ikke kan snakke med dem og ´sige alt bliver okay lige om lidt........ det er så stridt.

Smerte og børn og moderskab passer ikke sammen.

Christina

Phillipa er 3½.. Hun siger bare hele tiden..  " det skal forsvinde væk".... Øv.. Jeg håber hun får det bedre ... hurtigt..

Anmeld

10. februar 2010

Valle81

Heidi. skriver:

Phillipa er 3½.. Hun siger bare hele tiden..  " det skal forsvinde væk".... Øv.. Jeg håber hun får det bedre ... hurtigt..

Åhh det bette pus.............hvor er det bare så synd for hende........

Åhh sender alt det god bedring jeg kan til hende....

Stort knus

Christina

Anmeld

10. februar 2010

Heidi.

Valle81 skriver:

Åhh det bette pus.............hvor er det bare så synd for hende........

Åhh sender alt det god bedring jeg kan til hende....

Stort knus

Christina

Rigtig mange tak.. 

Anmeld

10. februar 2010

Diana...

Lucas har haft det 3 gange inden for 1 1/2 måned de 2 første gange opdaget vi det på MEGET høj feb. 3 gang opdaget vi det ved at han SKEG fuldstændigt sindsyg kunne ikke sidde/ligge stille der var intet vi kunne gøre jeg troet straks det var noget med maven pga den mod han bevæget sig på men NEJ det var mellemøresbetændelse og der havet han ikke feber men ond det havet han og de tog så os nogen prøver på ham og det viste sig så at han os havet halsbetændelse og hans åhh jeg kan ikke huske hvad det hedder men det er der hvor de stikker dem i øreflippen for at få noget blod og tjekkes deres hmm noget med nogen bakterier halløj det var alt for høj så han skulle have pencillin.

Stakkels din lille pige det er bare ikke sjovt jeg husker tydeligt hvordan jeg havet det. Håber de finder ud af hvad det er.

God bedring med hende.

KNUS TIL JER.

Anmeld

10. februar 2010

Agnete

Det lyder bestemt som mellemøresbetændelse. Min datter havde det meget som helt lille. Når vi havde været ved læge/vagtlægen og det var konstateret, fik hun penicilin og panodil-stikpille. Så fik hun det bedre i løbet af en lille time.

God bedring til den lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.