Jordmoder gættet på køn allerede ved NF?tror I det holder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

Lise

Min mor arbejder med en der netop er blevet far. Under graviditeten er hans kone/kæreste blevet scannet tre gange, og alle scanningssygeplejersker har sagt at det var en pige - men ud kom en dreng  Så jeg tror den eneste "sikre" scanning mht. køn er en 3D, hvor man jo kan se det med sine egne øjne..

Lise - helt sikkert med dreng i maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi fik ved NF afvide at vi skulle have en lille pige - endda med 99% sikkerhed - men til MD-scanningen var det sørme en lille dreng der havde ligget derinde i de 2 mdr vi havde brugt på at købe små fine kjoler

Og det samme er sket for 3 andre brugere herinde som også fik kønnet afvide til NF - så nej - stol ikke på det, for det er virkelig svært at omstille sig 2 mdr efter hvis det så viser sig at være forkert!

Men tillykke med sund og rask baby ellers.

Kh

Rosa

Anmeld

11. februar 2010

AD

Hej!

Man kan godt se køn fra uge 12. men man skal vide præcist hvordan det skal se ud! Alle små fostre har en lille tut på det tidspunkt så en tap er altså ikke lig med en dreng.... Det man skal se på er hvilken vinkel tutten har når man ser barnet fra siden/ i profil. Er tutten vandret er det en pige og er den over 30 grader er det en dreng:-)

Der findes en hjemmeside hvor der der billeder af netop dette:

www.baby2see.com - se under boy or girl (man skal lidt ind på siden).

Så hvis man kun ser efter en tap/tut så kan man gætte forkert - man skal se efter vinklen!

Håber det er svar nok:-)

Kh AD

Anmeld

9. marts 2010

Mille84

vil bare lige opdatere, var til MDskanning i går og da sagde skanningsdamen at det var en dreng, og det kunne hun sige med ret stor sikkerhed, så ja ser ud som det holdt stik ved mig

Anmeld

9. marts 2010

Sabina & Simone

Jeg fik af vide til NF at hun var sikker på at det var en pige... Og det holdt de på hele vejen igennem... Og sørme jo... Vi fik en Simone...

Men kender et par, der fik af vide at de skulle have en pige... Så de købte ind til det. Da hun så skulle føde, kom der INGEN pige, men TO DRENGE...

Hvad sker der lige for det????? Gad vide om det har været både blinde og døve læger og jordmoder der har scannet og lyttet...

Anmeld

9. marts 2010

Anne85

Tror simpelthen ikke på at de kan se det allerede til NF... Så tidligt ligner piger jo også drenge... Lad mig sige det sådan: de har jo 50% chance for at gætte rigtigt :-)
vi har fået at vide til kønsscanning i uge 18 at vi venter en pige... Hvilet blev bekræftet til MD i uge 21... Men glæder mig til 3D i uge 29... Tænk hvis det nu pludselig er en dreng... Vi har allerede købt alt for mange pige ting hi hi! Synes bare man hører om så mange der får det ene at vide og ud kommer det andet

Anmeld

9. marts 2010

Muffinmus

Risen skriver:

Det lyder da helt vildt ? Har barnet overhovedet udviklet kønsorganer der ? ..

ikke helt nemlig...fordi pigen klitoris er på det tidspunkt lige så stor næsten som en drengs penis..... så de burde ikke kunne udtale sg om ret meget på det tidspunkt.

Anmeld

9. marts 2010

sbs78

Ja jeg kender også en der har fået afvide til Nf at de ventet sig en dreng. Og de havde i forvejen to piger, så de blev jo helt vilde over at skulle have en dreng, men men nej nej det skulle de ikke. Jeg tror at hun var over de 30 uger, før de fandt ud af at det var en pige mere. Så jeg ville ikke ture tro på hvad de siger til en Nf scanning.

Anmeld

9. marts 2010

RumlesMor

Så vidt jeg ved er det normalt at man i USA scanner og fastslår kønnet fra uge 16. Så har man rutinen, skulle det være muligt.

Men det er ikke normal praksis herhjemme, og heller ikke helt samme udstyr...så måske derfor vi oplever flere der har fået forkerte bud på køn??

Vi har fået at vide det bliver en dreng (til MD-scanning) og scannings-damen tog sig tid til at vise lillemandens kønsorganer, både fra siden og "indefra" - så den skulle være helt sikker.

Men ville ikke kunne lade vær med at grine hvis der kom en lille pige ud!

Anmeld

9. marts 2010

SandraL

Jeg fik og vide til NF scanning, at det lignede en pige i min mave. Til MD scanning, fik jeg også et svar på at det ligende en pige (Dog et meget tydeligt svar)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.